Árzuhanás az LCD-piacon
A laposképernyős (LCD) tévék piaca 2005 első negyedévében megduplázódott a tavalyi év hasonló időszakához képest, áprilisig 3,15 millió darabot adtak el világszerte köszönhetően a brutális áresésnek
A növekedés oka a gyártási költségek esése következtében bekövetkezett fogyasztói-ár mérséklődés - adta hírül a Reuters egy tanulmányra hivatkozva. A legalább 20 incses LCD készülékeknél az áresés mértéke 20-40 százalékos. Az LCD gyártók 2005 első negyedévében - bázisalapon 141 százalékos növekedést elkönyvelve - 4,1 milliárd dollár árbevételre tettek szert. A legtöbb ilyen tévét, az összes eladás 41 százalékát Európában veszik. Jelenleg a Sharp piacvezető a szegmensben: minden ötödik eladott készüléket e japán cég gyártja.