Miklós
-7 °C
4 °C

Megduplázódott az LCD-tévék eladása

Napi Online
2005.06.15. 09:15

Az idei első negyedévben 125 százalékkal, azaz több mint kétszer több LCD-tévét adtak el világszerte, mint egy évvel korábban - derül ki a DisplaySearch piackutató cég felméréséből. A 3,15 millió eladott tévé ugyan 13 százalékos csökkenést jelent az előző három hónaphoz képest, de a negyedik negyedév hagyományosan sokkal erősebb, mint az első. Az értékesítés megugrását elsősorban az árak csökkenése magyarázza: a 20 hüvelyknél nagyobb LCD-képcsővel ellátott tévékészülékek ára az esetek döntő többségében 20-40 százalékkal mérséklődött. A folyamat kísérőjelenségeként a gyártók erőteljesen visszafogták költségeiket. Az LCD-tévék eladásából származó összes árbevétel éves összehasonlításban 141 százalékkal, 4,1 milliárd dollárra emelkedett az első negyedévben, tehát gyorsabban nőtt, mint a darabszám szerinti értékesítés, miután a fogyasztók elsősorban a nagyobb méretű készülékeket vásárolták.

Az LCD-tévék iránti kereslet a leggyorsabban Kínában nőtt, ahol éves összehasonlításban 400 százalékkal több, 200 ezer készüléket adtak el, amivel Kína világpiaci részesedése 6,4 százalékra emelkedett. A második leggyorsabban növekvő térség Európa volt, amely 41 százalékos piaci részesedésével továbbra is a legnagyobb fogyasztója az LCD-tévéknek. A második helyen Japán áll 26 százalékos piaci részesedéssel, a harmadikon Észak-Amerika 21 százalékkal. A gyártók között továbbra is a japán Sharp az első 21 százalékos részesedéssel, a Philips megőrizte második helyét, noha a részesedése 14,7-ről 10,9 százalékra apadt.