Malév: sikeres az elektronikus jegy tesztelése
Az első két hét tapasztalatok alapján sikeres az e-ticket, az elektronikus repülőjegy eladása, amitől a Malév - ha a teljes hálózatán bevezetik - évi mintegy egy milliárd forint költségmegtakarítást remél. Gönci János a Malév vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a költségcsökkentés és a légitársaság készpénz termelő képességének javítása mellett az utasok számára is egyszerűbb eljárást jelent az elektronikus jegyek bevezetése. A menetrendszerinti járatokat üzemeltető légitársaságok szövetsége, az IATA 2007 végéig 100 százalékban kötelezővé teszi az e-ticket használatát. A Malév ennél gyorsabb akar lenni - mondta a vezérigazgató, hozzátéve: a magyar nemzeti légitársaság már 2006 végére a teljes hálózatán e-ticketet szeretne értékesíteni, és jövőre tervezik bevezetni a self check-in-t Ferihegyen.
A Malév foglalkozik az elektronikus beszálló kártya bevezetésével is - válaszolta újságírói kérdésre a Gönci János. Az elektronikus repülőjegy értékesítést tesztelő időszakban három célállomásra - Berlin, Madrid, Tel-Aviv - lehet e-ticketet váltani. Az év végére már legalább tíz desztinációban lesz lehetőség elektronikus jegy vásárlására. Az elektronikus jegy ára nem tartalmazza a papír alapú jegyeknél felszámított 5.000 forintos jegyenkénti jegykiállítási díjat, ami az internetes on-line vásárlás esetén 1.000 forint. A 2003 decemberében megkezdett on-line jegyeladás eddig több mint három milliárd forint bevételt hozott. Az év eddig eltelt időszakában már több mint kétmilliárd forint értékben adtak el on-line repülőjegyet, ami a jegyeladások 6,5 százalékát jelentette és a belföldi értékesítésnek közel negyedét tette ki. A Malév reményei szerint az év végére az on-line jegyeladás eléri az összes értékesítés 10 százalékát.