Miklós
-7 °C
2 °C

Ötszázmillió forint a mobilos marketingben

MTI
2005.06.29. 14:30
Az IKO New Media szerint a most 50-100 millió forintos mobil marketing piac nagy fejlődés előtt áll, és két év múlva már bizonyosan meghaladja az 500 millió forintot, mondta Malcsiner Péter ügyvezető igazgató szerdán. Az ügyvezető elmondta, hogy a reklám- és marketing piac világszerte nagy változások előtt áll a mobiltelefonok elterjedése miatt, és a folyamatot a harmadik generációs (3G-UMTS) hálózatok kiépülése tovább gyorsítja. Malcsiner Péter szerint a mobiltelefon egyre inkább előtérbe kerül, mivel a cégeknek fontos a fogyasztók közvetlen és olcsó elérése.

Az üzleti lehetőségekkel összefüggésben elhangzott, hogy az európai televíziókban sugárzott reklámok az elmúlt időszakban 30-40 százalékkal csökkentek, és a kieső bevételt a cégek alapvetően a mobiltelefonon lebonyolított interaktív megoldásokkal, például játékokkal és szavazásokkal pótolják. Javítja a reklám- és marketing piacon a mobil pozícióját az is, hogy a felmérések szerint a nézők száz tv-reklámból csak kilencet figyelnek meg, míg a többinek gyakorlatilag nincs hatása.

A társaság tavaly 2,4 milliárd forint bevételt ért el, ami az idén a tervek szerint 3 milliárd forintra emelkedik. Az IKO tavalyi bevételének fele az RTL Klubnak nyújtott szolgáltatásokból származott. A cég nettó profitja tavaly 440 millió forint volt, az idén várhatóan 600 millió forintra nő. Malcsiner Péter ezzel összefüggésben elmondta: az általuk nyújtott szolgáltatások, például szavazás megszervezése, az RTL Klub profitjának mintegy 20-25 százalékát generálták - nagyjából 800 millió forintot.

Az IKO New Média vezette telefonos interaktív piacon 5-7 szereplő versenyez egymással, de ebből csak 3 vállalkozás nevezhető komolynak az ügyvezető szerint. Az ügyvezető az interaktív piaci megjelenéssel összefüggésben elmondta: ahhoz, hogy egy cég a mobil marketing piacon megfelelő szolgáltatásokat tudjon nyújtani, mintegy 100 millió forintos beruházás szükséges.