Harmadával nőtt a China Mobile nyeresége
A cég egy előfizetőre jutó bevétele az idei első félév átlagában havonta 90 jüan volt, kevesebb mint a tavalyi első félév 93 jüanos átlaga, de megegyező a tavalyi második negyedben mért átlaggal.
Az első félév egészében a cég adózott eredménye 24,04 milliárd jüanra nőtt az egy évvel korábbi 18,83 milliárd jüanhoz képest.
A China Mobile pénzforgalmi többletének (EBITDA) kulcsa 55,37 százalékra nőtt a negyedben - ezzel a világ mobilszolgáltatói között az élmezőnyben helyezkedik el - az első negyedben mért 54 százalékról.
A China Mobile júniusban az új mobilelfizetők 71,5 százalékát szerezte meg, az egy évvel korábbi 60,8 százalék helyett. Az idei első félév egészében a cég előfizetőinek száma 19,5 millióval, 223,8 millióra emelkedett. Kínában a mobiltelefon elterjedtsége 30 százalékos, az új ügyfelekért nehezedik a küzdelem. Fő versenytársának, a China Unicomnak az első félév végén - 8,45 milliós növekedéssel - csak" 120,5 millió előfizetője volt.