Miklós
-7 °C
2 °C

A TELE2 a GVH előtt támadja a T-Com reklámját

2005.08.17. 14:47
A TELE2 a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez fordult a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai miatt, mivel álláspontjuk szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet. A filmben tett összehasonlítás TELE2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető (vagyis valójában nem ingyenesek), továbbá a hívásokra (hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és hívásidőszakra) további megkötések érvényesek. Így a 0Ft-os percdíj és a napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak olvashatatlan apróbetűkkel ad tájékoztatást. Mindemellett a hirdetés azt sugallja, hogy a TELE2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0Ft-os percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a TELE2 használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt.

Miután a T-Com nem reagált a TELE2 múlt heti írásos megkeresésére, melyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának megszüntetését kérte, a TELE2 a hatósági eljárás megindítása mellett döntött, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.