Miklós
-7 °C
2 °C

Ötödével több mobilt adtak el

MTI
2005.08.25. 11:36
A második negyedévben értékesített 190,5 millióból kiindulva a globális mobiltelefon készülék piac forgalma az idén 16 százalékos növekedéssel elérheti a 780 millió darabot is. A második negyedévi értékesítés 21,6 százalékkal haladja meg a tavalyit. A növekedés a fejlődő piacok expanzív bővülésére és a telített piacokon zajló minőségi cserére támaszkodik. A piac legnagyobb vesztesének a Siemens bizonyult, mivel piaci részesedése a második negyedévben 4,7 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 5,5 százalékról; ezzel a rangsorban az ötödik helyről a hatodikra csúszott le. A márka imázsa komoly csapást szenvedett el a néhány negyedévvel ezelőtti visszahívási akciók és a tajvani BenQ cégnek történt értékesítése miatt. A Sony Ericsson 5,5 százalékról 6,2 százalékra javította piaci részesedését.

A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán, ami 31,9 százalékos piaci részesedést biztosított számára, néhány százalékponttal magasabbat az első félévinél és az egy évvel korábbinál, mindezt sikeres modellváltásának és agresszív árpolitikájának köszönhetően. A Motorola jól szerepelt elsősorban a különösen sikeres RAZR modelljének köszönhetően. Piaci részesedése 17,9 százalékra nőtt az első negyedévi 16,8 százalékról és az előző év második negyedévi 15,7 százalékról. Európában a Motorola volt a második legkeresettebb márka, ami igen szép eredmény az előző évi ötödik helyhez képest. A néhány negyedévvel ezelőtt még a Motorola második helyezését veszélyeztető Samsung Electronics piaci részesedése 12,8 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 13,3 százalékról. Az LG Electronics, amely a Samsunghoz hasonlóan nemrégiben még lendületes növekedésnek örvendhetett, a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni. 6,5 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a második negyedévben, nagyobbat az első negyedévi 6,2 százaléknál és a tavalyi 6,1 százaléknál. A mobil készülékek forgalma - Japánt kivéve - minden egyes nemzeti piacon növekedett.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.