Minden szegmensben hódít a Nokia
A Nokia, amelynek tavaly még csökkent a piaci részesedése, az idén magára talált, egyebek között annak köszönhetően, hogy megújította termékpalettáját. A cég a második negyedévben növelte globális piaci részesedését, ami becslése szerint a harmadik negyedévben az eladott 66,6 millió készülékkel elérte a 33 százalékot. A társaság a mobilpiac helyzetét is kedvezőbbnek látja, mint korábban: számításai szerint az idén a világon összesen 780 millió mobilkészülék talál vevőre, szemben a korábban általa prognosztizált 760 millióval. A cég mindazonáltal úgy látja, hogy készülékeinek átlagos eladási ára a negyedik negyedévben visszaesik a harmadik negyedévi 102 euróhoz képest, mivel piacain belül nőni fog a fejlődő országok aránya, ahol főként az olcsóbb készülékekre van kereslet. E prognózis miatt 3,2 százalékot esett a részvény árfolyama a tőzsdén.