Árpád
-2 °C
9 °C

Tovább csökkent a T-Online profitja

MTI
2005.11.08. 10:24
A T-Online, a Deutsche Telekom internetszolgáltatója a harmadik negyedévben is folytatta útját a lejtőn, de a jövendő emelkedés reményében: adózott eredménye 23,4 millió euróra csökkent a tavalyi harmadik negyedévi 86,6 millióhoz képest. A visszaesést változatlanul az ügyfélszerzés költségei, az átmeneti kedvezmények magyarázzák: a negyedévben a széles sávú internet elérésben Európa-szerte 405 ezerrel növelték az ügyfelek számát, 4,58 millióra. A tavalyi harmadik negyedév végi 3,22 millióhoz képest 42,2 százalékkal több ügyfelük volt a széles sávú szolgáltatásban a harmadik negyedév végén. Németországon kívül egy év alatt 220 ezerrel, az előző negyedév végihez képest 64 ezerrel nőtt az ügyfelek száma, főleg a francia és spanyol piacot dicsérték. A harmadik volt az eddigi leggyorsabb negyedév az ügyfélszerzésben. Az egy évvel korábbi negyedévhez képest 37,3 százalékkal több volt az új ügyfelek száma a széles sávú szolgáltatásban, az előző negyedhez képest 69,7 százalékkal több.

A teljes ügyfélszám 13,82 millióra nőtt 13,37 millióhoz képest. Az értékesítés költsége 197,9 millió euróra ugrott az egy évvel korábbi 138,8 millióról. Az üzemi eredmény 22,2 millió euróra zuhant 109,6 millióhoz képest, a pénzforgalmi többlet (EBITDA) 77 millió euróra fogyatkozott 134,5 millióhoz képest, a forgalom 505,8 millió euróra emelkedett 485,2 millióhoz képest, jelentették a részlegnél kedden. A teljes forgalomhoz a Németországon kívüli piac hozzájárulása a harmadik negyedévben, 35,3 százalékos növekedéssel, 13,1 százalékos volt az egy évvel korábbi 11,5 százalék helyett. Kedden megerősítették, hogy egész évre 285 millió eurós pénzforgalmi többletet és 2,1 milliárd eurós bevételt várnak.