Árpád
-1 °C
9 °C

Halálos lehet az aszpirin

MTI
2005.11.17. 09:11

A majdnem csodaszernek tartott aszpirin szedése esetenként komoly, akár halálos kockázatot rejt magában - állítják finn tudósok.

Az Oului Egyetem orvosi fakultásán folyó kutatások szerint különösen nagy veszélynek teszik ki magukat az agyvérzésen átesett betegek, náluk az aszpirin megduplázza a halálos kimenet kockázatát azokkal szemben, akik nem szedik e (csoda)szert. Ráadásul az aszpirin lényegesen lelassítja e betegcsoport esetében a gyógyulás folyamatát - olvasható a MIGNews című orosz nyelvű hírportálon.

A kutatást vezető Pertti Saloheimo szerint azonban hiba lenne teljesen lemondani az aszpirinről, ugyanis a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedők esetében a készítmény adagolásának sokkal több a haszna, mint a hátránya.

Minden más esetben azonban óvatosan kell alkalmazni az aszpirint, csak indokoltan, orvosi utasításra célszerű szedni.