Csupán alacsony árakkal nem lehet új mobilügyfeleket szerezni, illetve a régieket megtartani: a felhasználóknak ugyanis nemcsak a költségek fontosak hanem az is, hogy milyen a szolgáltató hálózata, márkájának arculata, s milyen új készülékeket kínál.
A Nokia megbízásából a GfK NOP által az Egyesült Királyságban, az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban, Thaiföldön, és Brazíliában 3.900 felhasználó bevonásával elvégzett felmérés szerint a költségek sokkal kevésbé játszanak szerepet a már meglévő ügyfelek megtartásában, mint az új felhasználók megszerzésében.
A Nokia által az MTI-hez szerdán eljuttatott közlemény szerint az ügyfelek megtartásában a márka arculata, a hálózat minősége, és a szolgáltatóváltás nehézségei sokkal nagyobb súllyal esnek latba, mint a költségekkel kapcsolatos megfontolások, s például a tervezett telefonálási szokások.
A kutatás kimutatta, hogy szolgáltató-választás előtt sok felhasználó alaposan tájékozódik, körültekintően utánanéz a lehetőségeknek, és több üzletbe benéz. A legtöbbször a fiatal, közepes vagy magas fizetésű, és nem régi felhasználók váltanak szolgáltatót: ők általában többet költenek mobiltelefonálásra, és jellemzően előfizetéssel rendelkeznek.
A felmérés kimutatta azt is, hogy az előfizetéses felhasználók például annak ellenére kevésbé tűnnek hűségesnek a kártyásoknál, hogy erősebb szerződés köti őket a szolgáltatóhoz. Ennek az lehet az egyik oka, hogy az előfizetéses ügyfeleket jobban érdekli az elvándorlásra ösztönző bővebb szolgáltatáskínálat, a támogatott készülékek, illetve a speciális ajánlatok.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!