Nyereséges lett az LG.Philips LCD
Az első negyedévbena képernyőfelületet átlagára 1953 dollár volt négyzetméterenként, 10 százalékkal kevesebb az év véginél. Elemzők arra számítanak, hogy az idén a folyadékkristályos képernyők világpiaca 70 százalékkal nő mennyiségben, de az árak még tovább csökkennek az óriási túlkínálat miatt, és csak az év második felében lehetséges - talán - áremelkedés.
Az idei évet a cég, a konkurenciához hasonlóan, további beruházásokkal kezdték, elsősorban a nagy folyadékkristályos képernyőpanelek gyártásának erősítésére. Bár elemzők szerint a lapos képernyők gyártásában mind nagyobb fölös kapacitások ígérkeznek világszerte, mert a várható kereslet elmarad a versengő cégek óriási beruházásai mögött, és ez lefelé nyomja az árakat, az LG.Philips LCD újabb beruházásokat tervez: 2007-ben üzembe helyez még egy gyártósort, és ezzel majdnem megkétszerezné laposképernyő-gyártó kapacitását. Így a világ első számú gyártója lehetne, második helyre szorítva az ugyancsak dél-koreai Samsung Electronicsot.
Tavaly az előzetes tervek szerint 700 ezer folyadékkristályos képernyőjű televízió készült a Philips Kft. székesfehérvári gyárában, az idén kétszeresére növelik a termelést, közölték szeptember végén. A képernyők az LG.Philips távol-keleti gyáraiból érkeznek Székesfehérvárra. Az LG.Philips LCD a 2004. júniusi tőzsdei kibocsátásáig a holland és a dél-koreai partner 50-50 százalékos vegyesvállalata volt. A holland Philips Electronics NV decemberben 5 százalék eladásával 32,9 százalékra csökkentette részét. Elemzők szerint a holland vállalat - a legnagyobb európai fogyasztói elektronikai gyártó és a világ legnagyobb fényforrásgyártója - óvatos visszavonulását az indokolja, hogy a lapos képernyők gyártásában mind nagyobb fölös kapacitások ígérkeznek világszerte, mert a várható kereslet elmarad a versengő cégek óriási beruházásai mögött.