Kis- és közepes cégek piacán erősít a Lenovo
A számítógépeket gyártó és forgalmazó Lenovo magyarországi leányvállalata a kis- és közepes cégek piacán akar tovább terjeszkedni, mondta Gottlieb István, a társaság igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a nagyvállalati piac stagnál, új ügyfeleket szerezni csak veszteséggel lehet, ezért itt csak a pozíciók megőrzéséről lehet szó. A termékeket illetően hasonló a helyzet az asztali gépek esetében is, növekedési lehetőség a notebookok piacán képzelhető el. Az igazgató elmondta, hogy az idén a második negyedévben a hordozható gépek üzleti piacán 14 százalék volt a részesedésük, és ezzel nagyjából megszerezték a harmadik helyet. A kínai Lenovo magyar leányvállalata egy évvel ezelőtt alakult, akkor, amikor az ázsiai cég megvásárolta az amerikai IBM PC-üzletágát, és világszerte átvette ügyfeleit is.