Vilma
-8 °C
3 °C

Csökkent a Fujitsu-Siemens piaci részesedése és nyeresége

MTI/Reuters
2006.10.16. 20:47
Három sikeres év után folyó üzleti éve első félévében nyereségcsökkenésről, valamint piaci részesedése visszaeséséről számolt be a Fujitsu-Siemens, Európa legnagyobb számítógépgyártója. A cég forgalma a jövő márciussal végződő üzleti év első félévében 3,1 milliárd euróra nőtt a megelőző első félév 2,9 milliárd eurójáról. Adó előtti eredménye azonban - a magasabb átalakítási költségek miatt - 4 millió euróra csökkent a korábbi 27 millió euróról. Európai piaci részesedése is kissé esett, mintegy 9,5 százalékra.

A cég a nehezebb piaci körülményekkel magyarázta a nyereségcsökkenést. A Fujitsu-Siemens korábbi bejelentése szerint 6800 álláshelyéből az üzleti év során 300-at szüntet meg, de ezt természetes elvándorlás és nyugdíjazás útján érik el. A Fujitsu Siemens Computers Kft. árbevétele mintegy 45,8 millió eurót tett ki a 2006. március 31-én zárult pénzügyi évben, amely 42 százalékos növekedés az előző pénzügyi évhez képest - mondta Poros Gábor, a társaság ügyvezető igazgatója egy korábbi sajtótájékoztatóján. A darabszámos értékesítés 47 százalékkal növekedett az előző évhez képest, így 100 ezer IT-berendezést értékesített a cég a magyar piacon a pénzügyi évben.

A Fujitsu Siemens Computers magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója kiemelte: az előző naptári évben a magyarországi piacon második helyet elfoglaló vállalat 12,1 százalékos piaci részesedést ért el. Az anyavállalat, a Fujitsu Siemens Computers árbevétele a 2005-2006-os pénzügyi évben 6,65 milliárd eurót tett ki, amely 11 százalékos növekedés az előző pénzügyi évhez képest. A nemzetközi vállalat adózás előtti eredménye 27 százalékos növekedéssel mintegy 121 millió euró lett - tette hozzá. Kiemelte: a legnagyobb növekedést második éve a kelet-közép európai régióban éri el a cég, az előző pénzügyi évben 52 százalékkal növelte árbevételét a térségben. Elmondta, hogy a mobiltermékek szegmense erőteljesen bővül, míg az anyavállalat értékesítésének harmadát adta az előző pénzügyi évben, addig Magyarországon ezek a termékek 55 százalékot tettek ki a forgalomból.

Poros Gábor tájékoztatott arról, hogy április 1-jétől a Fujitsu Siemens átvette a Siemens szolgáltatási üzletágának egyik részét. Ez a hosszú távú stratégiai döntés lehetőséget biztosít a cég eredményeinek további növelésére - mutatott rá. A Fujitsu Siemens Computers célkitűzése szerint a 2008-as pénzügyi évet már 10 milliárd eurós árbevétellel, és 250 millió eurós adózás előtti nyereséggel zárja - tette hozzá. A magyarországi vállalat a tervezett, 25 százalékot meghaladó növekedés szerint a következő pénzügyi évben mintegy 57,9 millió eurós forgalmat vár. A növekedés motorját az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek és a digitális otthon adják. Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: az új szolgáltatási üzletág komoly növekedési potenciált jelent. A célpiacok közül a legdinamikusabb növekedésre a kkv-szektorban lehet számítani.