Tízmilliárd euróba került tavaly a spam
Az internetezőknek évente mintegy tízmilliárd euróba kerülnek a világhálón keresztül érkező reklámemailek, amelyért a vonalon töltött többletidővel fizetnek. Az Európai Bizottság megbízásából készült tanulmány adatai nemcsak Európára vonatkoznak, hanem az e tekintetben a legfejlettebbnek számító észak-amerikai piacra is. A spam mennyiségének exponenciális növekedésének oka, hogy egyetlen online marketingcég naponta akár 500 millió személyre szabott hirdetést is szétszórhat az interneten. A szextől kezdve a különféle hitelkártya-konstrukciókig számtalan fajta szolgáltatást kínáló hirdetések részben csak eszközként szolgálnak arra, hogy a marketinges cégek a felhasználókra vonatkozó információkat szerezzenek be, amelyeket azután óriási összegekért továbbadnak. Az üzenetek címzettjei azonban a legtöbb esetben nincsenek tudatában annak, hogy kik és milyen adatokat gyűjtenek össze róluk az internetes ügyletek során.