Minden tizedik európai vásárol online
A 14 EU tagállam felnőtt lakosságának fele internetezett az elmúlt három hónapban, közülük pedig minden ötödik vásárolt online, derül ki az IDC jelentéséből. Az internetezők száma növekszik, de alacsonyabb mértékben, mint korábban. Huszonkilenc százalékuk hetente 3-4 órát tölt online, ez tavaly 24 százalékukra volt jellemző, 52 százalékuk
pedig kevesebb mint 100 eurót költött el online boltokban, amely megegyezik a tavalyi adattal. Az európai internetezők 43 százalékát teszik ki a nők, azaz 3 százalékkal erősítettek előző évhez képest, ugyanakkor kevesebbet vásárolnak és kevesebb időt töltenek a neten, mint a férfiak. Az európai internet főleg fiatalokból áll, több mint felül 35 év alatti, csupán 10 százalékuk múlt 55 éves. Az internetezők 16 százaléka nem bízik az online boltokban, míg negyedük a fizetési rendszer hibáítól tart.