Lassan indul a magyar online piac
A kis- és nagykereskedelmi vállalkozások saját véleményük szerint
egyelőre még nem tudják kihasználni az internet adta üzleti
lehetőségeket, derül ki a GKI Gazdaságkutató, a Webigen és a Sun Microsystems 2001. első negyedéves felméréséből. Az internet piacátalakító hatásához a kereskedelmi cégek egyelőre csekély reményt fűznek a vásárlók konzervatív szokásai miatt. A kereskedelmi cégek jelenleg elsősorban kutatásra, adatgyűjtésre, ügyfélkapcsolatra, és levelezésre használják a hálót. A logisztikai folyamatok, a beszerzés, az értékesítés, és a bankkapcsolatok internetes alkalmazása egyelőre még kevésbé elterjedt. 2000-ben a kis- és nagykereskedelmi vállalkozások beruházási kiadásaik mintegy 4 százalékát, mintegy 8-9 milliárd forintot fordítottak internetes üzleti fejlesztésre, ami véleményük szerint 2001-ben növekedni fog. Szinte mindegyik válaszadó cég jelezte, hogy vásárolt az interneten keresztül, de jobbára külföldről.