Csökken az online-vásárlások száma
A világháló létezése óta első ízben csökken az online-vásárlások száma az interneten - ezt az eredményt mutatja egy kedden Hamburgban közzétett átfogó tanulmány, amelyet a Fittkau and Maass piackutató és tanácsadó végzett, 87 ezer internet-használó bevonásával. A felmérés szerint az internet-használók életében a világháló igen jelentős helyet vívott ki magának: 40 százalék azt állítja, hogy számára nélkülözhetetlen, vagy nagyon fontos. Azok aránya, akik jelentéktelen vagy negatív hatásúnak vélik az hálót, elenyésző, csupán 2 százalék körüli. Ugyanakkor az internet-használók online-vásárlásai a legutóbbi - tavaly őszi - hasonló felmérés óta, csökkentek. Csak 53 százalék jelezte, hogy a következő fél évben "biztosan" akar a háló segítségével árut, vagy szolgáltatást vásárolni. Korábban ezek aránya 64 százalék volt. Az online-vásárlással kapcsolatban a legnagyobb visszahúzóerő a vásárlói bizalom hiánya.