Új érintőképernyő és online ügyfélszolgálat a Fővárosi Bíróságon
A legnagyobb ügyfélforgalommal rendelkező Pesti Központi Kerületi Bíróságon (PKKB) csütörtökön átadták az ügyfelek részére újonnan telepített érintőképernyős terminált. A Fővárosi Bíróság informatikai fejlesztésének részeként elsőként a PKKB-n valósították meg a mintegy ötmillió forint értékű tájékoztató rendszert. Gatter László, az FB elnöke elmondta: az Igazságügyi Minisztérium támogatásával telepített érintőképernyős ügyfélterminál mellett elkészült a Fővárosi Bíróság új honlapja is. Mint mondta: ezen fejlesztéssel az igazságszolgáltatás területén megtették az első lépést az elektronikus közigazgatás megvalósításához. Jelenleg panaszokat és beadványokat lehet beadni az interneten. A digitális aláírásról szóló törvénytervezet elfogadása után lehetőség nyílik a rendszerből letölthető űrlapok segítségével beadványok beadására és az illeték lerovására bankkártya segítségével.