Az internetezők nem akarnak zenéért fizetni
Az internetezők nem fogadták el, hogy letöltéseik után fizessenek, és ez az álláspontjuk a hamarosan induló szolgáltatásokkal sem valószínű, hogy megváltozna, állítja a GartnerG2 piackutató. A 4000 megkérdezett felnőtt mintegy fele hallgatott már CD-t számítógépén, de kevesebb mint 25 százalékuk játszott le rajta netről letöltött zenéket. Az internetezők alig 6 százaléka vásárolt zenét online az utóbbi három hónapban. Az öt multinacionális lemezkiadó, a Vivendihez tartozó Universal, a Sony, az AOL Time Warner, az EMI Group és a Bertelsmann BMG-je a GartnerG2 szerint másolásvédelmi technológiáikkal elidegenítik a felhasználókat. A piackutató úgy véli 2002 előtt semmiképpen nem születhet olyan egyszerű megoldás, amely általános szabványként minden szoftverrel vagy hardverrel együtt tudna működni.