Az online reklámpiac 40 százalékkal bővül idén
Az online reklámok piaca a tavalyi 1,6 milliárd forintról az idén várhatóan 2,2-2,5 milliárd forintra nő - közölte Farkas Sándor, az ActiveAgent Magyarország ügyvezető igazgatója. Tavaly az online reklámok 41 százaléka reklámügynökségektől, a többi közvetlenül a megbízóktól származott. Mára ez az arány kissé eltolódott a reklámügynökségek felé. Az online hirdetések mintegy 70 százaléka 2000-ben infokommunikációs cégekhez, 15 százaléka pénzügyi szolgáltatókhoz kötődött. Farkas Sándor szerint ez évben a pénzügyi cégek aránya nő, jelentőssé válnak a gépjármű-reklámok is, ám az étel-ital, mosószer és egyéb nagy hirdetők reklámjai még nem igen jelennek meg. A magyar piacot jellemző kedvező kilátásokat nem veszélyezteti, hogy az Egyesült Államokban az informatikai cégek kedvezőtlen gazdasági helyzete miatt az idén 10-15 százalékkal csökken az on-line reklámpiac - jegyezte meg Farkas. Utalt arra, hogy Magyarországon az internetes reklám az egyik legolcsóbb reklámfajta, ugyanis egy kampány átlagosan 7-9 millió forintba kerül.