Judit
-2 °C
8 °C

Leállt az adatgyűjtésről a DoubleClick

c|net
2002.01.09. 13:45
A DoubleClick anyagi okokra hivatkozva leállította az internetezők profiljainak gyűjtését. Az "intelligens" célcsoportválasztó szolgáltatás a hirdetésszervező cég szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A 2000-ben indult szolgáltatás a bannerhirdetéseken keresztül figyelte a névtelenül regisztrált internetezők szokásait, és mintegy 100 milliós adatbázist épített ki. A DoubleClicket állami és civiljogi szervezetek is támadták az adatgyűjtés miatt, és ezzel magyarázható, hogy a szolgáltatás nemigen talált vevőkre. A DoubleClick 10-12 dollárért árulta a targetált hirdetéseket ezer oldalletöltésenként, ami közel négyszerese a hagyományos 3 dolláros tarifának. A cég 200-300 százalékkal nagyobb hatékonyságot ígért prémium-hirdetéseire, de elemzők szerint ez nem volt elég meggyőző a hirdetőknek.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!