Lettországban nem lett népszerűbb az online vásárlás
Az online vásárlás egyik legnagyobb akadályozó tényezője a termékek minősége iránti bizalom hiánya. A felmérés során megkérdezettek harmada ezt az indokot nevezte meg a legnagyobb visszatartó erőnek. Komoly akadályt jelent a tranzakció biztonságának kérdése is, bár ebben a tekintetben a lett arányok kissé kedvezőbbek a vonatkozó nemzetközi statisztikai adatoknál: míg a felmérés által érintett többi országban 30, Lettországban csak 13 százalék mondja azt, hogy azért nem vásárol a világhálón, mert nem szívesen adja meg hitelkártyája számát. A megkérdezettek egyharmada szerint hagyományos üzletekben egyszerűbb és érdekesebb vásárolni.
Annak ellenére, hogy az internet-felhasználók száma megnőtt az országban, a kutatás eredményei arról tanúskodnak, hogy az elektronikus kereskedelem fejlődésére egyelőre nincs kilátás. A Taylor Nelson Sofres Interactive felmérése során összesen 42 238 személyt kérdeztek meg a világ 37 országában.