9℃ / 17
Budapest
HOAX

Kevés telefonálással gigantikus számla

2009.04.06. 07:36 - |

Címkék

Bár folyamatosan csökkennek a mobiltelefonálás percdíjai, sőt, a roamingtarifák is egyre olcsóbbak, mégis minden héten szárnyra kap egy újabb lánclevél, ami rettenetes számlaösszegekkel riogat. A mostani szerint a +36-os előhívó használatakor plusz díjat vonnak le a mobilszolgáltatók. Megkérdeztük a telkókat felügyelő Nemzeti Hírközlési Hatóságot.

A lánclevél

"Öt évet dolgoztam az egyik vezető telefontársaságnál  mint termékfejlesztő, és megtudtam egy érdekes dolgot amit jó ha mindenki tud, mert sokan nem értik, hogy kevés telefonálás mellett is olykor óriási számlát postáznak ki.

A magas számlák oka, hogy az emberek nem tudják, hogyha a telefonkönyvükbe egy új számot az ország hívószámával együtt ütnek be (pl: Magyarország : +36 ) akkor minden hívás kezdeményezésekor egy roaming díjjat vonnak le, függetlenül attól hogy az adott országból, vagy határon túlról indították a hívást. Ennek az ára a három nagy cégnél változó: híváskezdemányezésenként 30-48 ft-ig is terjedhet. Mivel uniós tagok vagyunk ezért a számlán nem kötelező feltűntetni egy határozat miatt, legfeljebb a részletes számlán. A kártyás telefonok esetébe meg nem is látszik.

Tehát ha a telefonodba  egy telefonszámot +36 ország hívójellel együtt mentettél el akkor minden egyes alkalommal amikor ezt a számot hívod levonnak tőled 30-48ft-t !!!!!!!!! Roaming szolgáltatás néven.

Aki ezt nem szeretné az írja át a telefonkönyvébe úgy a telefonszámokat, hogy csak a szolgáltató számával kezdődjön (20/30/70). Csak ha külföldről telefonál akkor írja elé az ország hívójelét.

Remélem segíthettem!"

Tények: +36201234567, +36301234567, +36701234567

Az NHH szóvivője, Márton György cáfolta a lánclevélben foglaltakat. "A +36-tal kezdve beírt hazai számok hívása mindig a belföldi tarifával történik. Ha belföldről hívunk egy magyar mobilszámot, akkor sem lesz roaming hívás, ha a számot +36-os ország hívó kóddal írtuk be a telefonba. Sőt ezt a tárcsázási formát tartjuk a legcélszerűbb megoldásnak, hiszen így ha külföldről akarunk telefonálni, akkor nem kell átírni a számot" - mondta, majd részletesen elmagyarázta a tárcsázási különbségeket:

1234567

Ha csak hétjegyű számot írjuk be, akkor csak belföldről lehet hívást kezdeményezni, és csak olyan partnernek, aki azonos szolgáltatónál van. Amennyiben valamelyik fél elhordozza a számát egy másik szolgáltatóhoz, akkor az így beírt számok másnál fognak csörögni, ezért ez a megoldás nem célszerű, nem ajánlott.

06201234567, 06301234567, 06701234567

Be lehet írni a mobiltelefonba a számot úgy, hogy az 06-20, 06-30, vagy 06-70-nel kezdődjön, majd ezt követi a 7 jegyű mobilszám, de ebben az esetben, ha külföldön is használni akarjuk a telefont, minden hívás előtt át kell írni a +36-tal kezdődő formára a számot.

201234567, 301234567, 701234567

A levélíró által javasolt 20/30/70-nel kezdődő forma nem létezik, nem értelmezhető, nem működik, mondta Márton György.

Hozzászólások

  • 2009.04.06 07:51:05himih

    gratulálunk...

  • 2009.04.06 08:13:20Cooler0

    Nem értem miért kell minden szart állandóan továbbküldeni anélkül h egyáltalán bele gondolna? Rohadtul unom nekem is jönnek az orbitálisabbnál orbitálisabbab hulyeségek. Nehéz lenne végigolvasni és esetleg még utana is nézni mielott továbbküldik?

  • 2009.04.06 08:14:05somask8

    Okoéoké számforma, de akkor moist vonnak vagy nem? :)

  • 2009.04.06 08:29:04◄ViZion

    ...és akkor miért magas a telefonszámlám? :)

  • 2009.04.06 08:30:54Obrut

    nem vonnak, ez a 'termékfejlesztö', már ha létezik: egy idiot

  • 2009.04.06 08:31:41Obrut

    nekem az összes szám +36-os, mégsincs roaming dij egy szál se...

  • 2009.04.06 08:50:28nyomasek_bobo

    "Amennyiben valamelyik fél elhordozza a számát egy másik szolgáltatóhoz, akkor az így beírt számok másnál fognak csörögni,"

    A számhordozásnak nem az a lényege, hogy nem változik? Hogy csöröghetne másnál, ha ugyan az marad a száma?

  • 2009.04.06 08:50:56Layosh

    Érthető, hogy a levél íróját miért rúgták ki a cégtől. Az a csoda, hogy 5 évi osztotta a hülyeséget!

  • 2009.04.06 08:52:55Layosh

    @nyomasek_bobo: Olvasd el még egyszer a cikket, ott csak a 7 jegyű számokról van szó. A 06-20-1234-567 számot így is hívhatod 20-as telefonról: 1234-567, de ha a számot elvitték, akkor nem fog menni.

  • 2009.04.06 08:53:00Rejtélyes

    nyomasek_bobo: ha hordozza a számát, akkor a saját szolgáltatója változik meg, ezáltal, ha pl eddig 20-as volt és 70-es lett, akkor az 1234567 vodás körzetbe fog csörögni, és az más mint a 20/1234567. :)

  • 2009.04.06 08:54:19Rejtélyes

    Layosh: pont rosszul írtad :) a 20-as 20-as marad, csak ha pl magentás lesz, és akkor magentást fog hívni "előhívó" nélkül :)

  • 2009.04.06 08:55:50Doryyka

    Ez semmi-a kedvencem eddig a fenilalaninos volt (ami ugyebár egy létfontosságú alfa-aminosav).

  • 2009.04.06 08:56:23asie

    "Amennyiben valamelyik fél elhordozza a számát egy másik szolgáltatóhoz, akkor az így beírt számok másnál fognak csörögni,"

    ??? Ez nem túl logikus, de a kérdésem:
    1. hordozásnál a szolgáltatónál megszűnik létezni az előfizetéd, ugyanakkor a szám foglalt (a maga 9 számjegyével), így elvileg újra nem adhatja ki
    2. az új szolgáltatónál meg akár kettő ugyanolyan utolsó 7 jegyű is lehet

    szóval akkor kinél csörög a csak 7 jegyű beírás? :)

  • 2009.04.06 08:57:01BaT-programozó időmilliomos

    @nyomasek_bobo : Ugyan szolgáltató váltáskor nem változik a számod, de a 7 számjeggyel beírt mobilszámokat a saját szolgáltatód mindig a saját előfizetői között keresi, nem küldi át a másik szolgáltatónak (nem kérdezi le a "központtól", hogy máshova tartozik-e. Ha 06-xx -szel kezded a hívást, akkor szolgáltatóváltásnál is a jó helyre csörög (sajnos saját tapasztalat :D )

  • 2009.04.06 09:00:30no nick

    monkvera! szerinted ez a legfontosabb ma? ha okosat nem tudsz írni,hülyeséget ne írj. ha lenne eszed,egy +36-os hívás után lekéred az egyenleged.de neked nincs.

  • 2009.04.06 09:02:30Jólfelhúztammagam

    Abban igaza van nyomasek_bobo-nak, hogy ha a hívott fél hordozza a számát, akkor nem fog másnál csörögni.
    Ha én vodásként felhívom az 1234567 számot, az 70/1234567-ként értelmeződik, és ott is fog csörögni, akkor is, ha időközben áthurcolták a T-hez.
    Tehát az NHH szóvivője hülye, monggyon le!

  • 2009.04.06 09:12:09PiszkosFreddy

    Akkó jó,de kivonnya kija vízbű'a zoxigényt??

  • 2009.04.06 09:15:26Gellus

    Én erre csak ezt szoktam visszaküldeni:

    http://yikes.tolna.net/hoax/

    Nagyon tanulságos!!!

  • 2009.04.06 09:16:23Rianna

    Úgy néz ki az internet hajnalán grin által megfogalmazottak egyre aktuálisabbak.
    Ha nekem jön ilyen hoax, ismeretlen esetében törlöm, ismerős esetén nevelő célzattal elküldöm tanulmányozásra az alábbi linket: http://yikes.tolna.net/hoax/ ahol egy komplett tanfolyamon, konkrétan a "Lánclevelek küldőinek tanfolyama" című remekből lehet tanulni.
    Eme tanfolyamot elsőként végeztetném el mindenkivel, aki számítógéphez jut.

  • 2009.04.06 09:17:43kakukkboy

    Lólhűtsdlemagad!
    Ha 20-asból átköltözök a 30-asba, és a mobilomban 1234567 formában vannak beírva a számok, azok automatikusan a 30-asban levőknél csörögnek!

    Úgy, hogy Jólfel... monnyále!

  • 2009.04.06 09:21:42Tucsok84

    ez de gagyi nem látszik a számlán, mert nem kötelező feltüntetni LOL. Ha gyanúsan nagy számlám érkezik akkor összeadom a tételeket és kiderül, hol úsztam el, de még sosem láttam olyan plusz tételt ami nem lett volna a számlán. Ha valakitól ilyen levelet kapok akkor annak megmondom, ha 0690es számoknál meg ingyen kapcsolnak neked egy telefonszámot csak meg kell hallgatnod egy reklámot :D.

  • 2009.04.06 09:36:35atko

    +1 Gellus!

    Én eztet teszem, csak annyit írok az ismerősőknek, hogy ne vegyék magukra, nem nekik szól, csak okulásul... :-)

  • 2009.04.06 09:42:46atko

    Ja igen és a kérdéses oldal már 11 éves!! Ami azért netes szempontból már a földtörténeti ókornak is beillene. Gondolj bele: betárcsázós net, matáv! akció a percdíjakkal. Éjszakai netezés, mert úgy olcsóbb!
    És a hoax azóta sem változott, mert az ember sem fejlődött tovább a hülye idióta (szóismétlés) szintnél.

  • 2009.04.06 09:50:19bspbsy

    hogy lehetne roaming, ha belföldön vagy?

    roaminghoz egy külföldi szolgáltatóra kell csatlakozni eleve, tehát roamingolni csak külföldön tudsz! ráadásul a roamningnál eleve te fizetsz ha téged hívnak, a hívónak helyi

    élből segghülye a hoax szerzője, fogalmakkal sincs tisztában!

    +xx max nemzetközi tarifa lehetne!

  • 2009.04.06 09:57:47ern0

    @gellus: baszki, ez legalább egy 15 éves link, én is mindig ezt küldöm

  • 2009.04.06 09:59:08Artie

    Na ezért élnek az ilyen lánclevelek, mert egyeseknek még az is magas, hogy miért csörög másnál, ha csak az előhívó nélküli számot hívod, és az "el lett hordozva".

    Aztán gondolkodni nehéz-e?

  • 2009.04.06 10:24:57albunby

    Talán egy pici igazság van benne(de csak pici)!Ha a határ közelében magyar területről kezdeményezel hívást és a telód automata szolgáltató választásra van állítva előfordul,hogy egy idegen ország szolgáltatójához jelentkezik be a kártyád.Így,ha +36-tal kezdődik a hívásod az roaming hívásnak minősül.

  • 2009.04.06 10:36:34Yamamoto Isoroku

    A cikk hülyeség, de albumbynak abban igaza van, hogy az országhatár környékén (pl. Komárom)előfordul, hogy a telefonod a tudtod nélkül beroamingol (ha automatikus hálózatkeresésre van állítva) és ha ilyenkor próbálsz valakit felhívni, de a száma nem a +36 rendszerben van eltárolva, akkor a hívás nem jön létre. Kérdés, hogy mi az olcsóbb, megspórolni pár ilyen akaratlan roamingos hívást, vagy külföldről minden számot átírni a hívás előtt (vagy manuális hálózatkeresést beállítani - én ezt csinálom).

  • 2009.04.06 10:38:41Jólfelhúztammagam

    @kakukkboy

    Úgy tűnik kihívásokkal küzdesz szövegértelmezés terén. Én azt írtam, hogy ha a hívott számot hordozzák, az nem oszt nem szoroz.
    Ha a hívó fél hordoz, akkor valóban az van, amit írsz.

    Szóval hülyeséget állított az NHH-s.

  • 2009.04.06 10:49:41DjZoNe

    Az "Eriksson notebook"-os lánclevelet szerintem még mindig nem lehet alul múlni...

  • 2009.04.06 10:50:22pg2

    Jólfel...!
    Szerintem is olvasd el mégegyszer.
    Aztán monnyále

  • 2009.04.06 10:53:31gyulaszu

    Nem nemzetközi formátumban beírt számmal is lehet roaming hívást előidézni.
    Példa: Ha nálam 06204****** formában van elmentve a szám és én például Németországban vagyok, ahol van ilyen körzetszám (0 6204 ******) , akor simán kicsörög a hívás illetve el lehet küldeni egy sms-t, ami el is megy.
    Már jártam így, vagyis a határ mellett sem 100%-os a megoldás...

  • 2009.04.06 10:57:34törppapa

    @Jólfelhúztammagam
    Nem állít hülyeséget. Ugyanis ha valaki a 70-1234567 számot átvitte a 30-1234567-re akkor valóban, ha 70-ről hívod a sima 1234567-et akkor az a 70-1234567-nél csörög, de az már nem az övé, mert ő már 30-1234567. Nagyon bonyolult? Nem hiszem.

  • 2009.04.06 11:01:37gyulaszu

    A bökkenő az, hogy számhordozáskor a teljes szám átkerül az új szolgáltatóhoz, vagyis a 70-1234567-ből nem lesz 30-1234567 hanem megmarad +36 70 1234567-nek, csak már a 30-as szolgáltató kezeli.

  • 2009.04.06 11:04:12mqqq

    Nem viszi át 70-ről 30-ra, ugyanúgy 70 marad, csak más a szolgáltató.

  • 2009.04.06 11:06:13mqqq

    Na jó, leírom, hogy mindenki értse. Józsika Pannonos volt, 06201234567 volt a száma. Vodafone olcsóbb lett, át akar menni, hordozza a számát. MARAD a száma 06201234567, csak már a Vodánál van. Pannonos ismerőse úgy akarja hívni, hogy 0620 nélkül benyomja az 1234567-et. Ebben az esetben elvileg őt kéne hogy kapcsolják, gyakorlatilag azonban senki se lesz kapcsolva, mivel a szám másik szolgáltatónál van, a Pannonnál meg senkié se a szám, hiszen akkor két embernek lenne ugyanaz a szám. Remélem érthető voltam.

  • 2009.04.06 11:08:37gyulaszu

    Az előző példánál maradva: És ha Józsika a rég elmentett 9876543 pannonos számot akarja hívni, akkor az a vodás 9876543-nál fog kicsörögni.

  • 2009.04.06 11:13:04mqqq

    Így van.

  • 2009.04.06 11:21:55nyomasek_bobo

    Látom, nagy kalamajkát okoztam a kérdésemmel.

    De közben megszületett a helyes válasz az egyik kommentben, más a helyzet a hívó, és más a hívott számhozdozása esetén.

    De hogy tovább bonyolítsam: lehet csinálni többszörös migrációt? Sőt, mi van, ha valaki meggondolja magát és visszatér az eredeti szolgáltatóhoz? Akkor elmegy a szám a másikhoz majd visszajön tőle tárcsázás előtt?

  • 2009.04.06 11:26:23mqqq

    Akkor visszaváltozik arra, mintha nem hordozta volna. Végtelenszer lehet ide-oda cibálni a számot, csak van vmi időkorlát (talán 2-3 havonta).

  • 2009.04.06 11:29:30júúúzerbár

    MONNYON LE!!!!!!!!!!!
    MONNYON LE!!!!!!!!!!!
    MONNYON LE!!!!!!!!!!!

  • 2009.04.06 11:33:40alfredo

    @törppapa : "Ugyanis ha valaki a 70-1234567 számot átvitte a 30-1234567-re akkor valóban, ha 70-ről hívod a sima 1234567-et akkor az a 70-1234567-nél csörög, de az már nem az övé, mert ő már 30-1234567."
    Ahogy azt móricka törppapa elképzeli.
    Ugyanis, ha valaki a 70-1234567 számot átvitta a 30-as szolgáltatóhoz, azaz a T-hez, akkor a száma továbbra is, változatlanul 70-1234567 lesz! Ha pedig valaki a T-hálózaton belül hívja az 1234567-et, akkor az nem a 70-1234567-nél, hanem a 30-1234567-nél fog csörögni.
    Teccik érteni? :)))))))

  • 2009.04.06 11:38:29Rokakoma

    ekkora marhaságot!! Vegye elő az ember a számláját és rajt' van hogy volt-e roaming vagy sem.

  • 2009.04.06 11:49:12eurocat

    hatarozok hasznalata: "az írja át a telefonkönyvébe úgy a"

    ...telefonkonyvebeN...

    a sultparasztja!!!!

    idegosszeomlast kapok emiatt...

  • 2009.04.06 11:49:19lajoskaaa

    meddig bírod ki???
    -ötig,félhétig........

  • 2009.04.06 11:57:01Mike36

    mennyi baromállat van
    a sok marha meg be is nyalja a hülyeségeiket

  • 2009.04.06 12:07:54Mike36

    bizonyára arra gondolt, hogyha számot hordoztál, mondjuk eddig pannonos voltál, és most vodás, a telefonkönyvben, körzetszám nélküli tárolt számok hivásakor már nem a pannon hanem a voda rendszerében fognak kicsöngeni

    számhordozásnál meg azért nem érdekes, hogy van-e már olyan szám vagy nincs, mert a körzetszámot is viszed magaddal, fenti példánkban, ugyan emberünk pannonosnak tűnik, de valóságban vodás

  • 2009.04.06 12:32:07johnny66

    Csak hogy még tovább bonyolítsam a dolgot:.. :)
    gyulaszu 06204******-as Németországi példájában a hívás valóban a német számon fog kicsöngeni, de az sms-t a magyar 0620-as kapja meg.
    Ez azért van, mert a számot a magyar SMS központ értelmezei, tehát ugyanúgy kezelődik, mintha itthon lennél. A lényeg, hogy az SMS központ száma +36-al legyen megadva.

  • 2009.04.06 12:51:47sprenczl

    Mindig van pár hülye droid, aki "csakazértis" tovább küldi....szomorú!

  • 2009.04.06 12:54:06Unbiased

    A sok egymásnak ellentmondó vélemény azért azt mutatja, hogy van itt valami gubanc. Elment a kedvem a mobilhasználattól.

  • 2009.04.06 12:54:53Palkovicsné

    pontleszarom... nem telefonálok és kész!

  • 2009.04.06 12:56:35MP

    Nem értem mit csodálkoztok? Hány megvezetett ember van az országban? Nem csak és kizárólag a "politikára" gondolok. Nem gondolkodnak az emberek. Megkapja szerinte hihető mert ezek általában hihetőek s már küldi is. Emlékszem egy Danone bojkott felhívásra valamilyen keksz miatt miközben már évek óta nem is a Danone gyártotta.

  • 2009.04.06 13:12:37Wick

    Hmm... Nem nagy ördöngősség ez az MNP, csak jó nagy fasz volt, aki azután találta ki, hogy az operátorok egy csomó mindent már az NDC-re (kishazánk mobilszolgáltatói esetében: 20 30 vagy 70) építettek. Vendor meg operátorfüggő a megvalósítás, kérdés mit akar a kedves ügyfél (a pannonvodatémobil) és mennyire lusta ezt leprogramozni a vendor, de elvileg ha pannonos emberke beüti a telefonjába az 1234567-et, azt előbb fordítja át 36201234567-re a network, és utána check-eli a ported status-t routing infoért. Ha már ported out a szám, tehát teszem azt, a T-Mobile-nál van a 20 1234567 akkor a call controlt átadja a magentásoknak (mindenféle megfelelő routing number prefix-el), és az már bizony ott fog csörögni.

    A vergődések elkerülése végett tényleg illdomos minden számot CC NDC SN (+36 20 1234567) formában eltárolni, abból nincs később vita. Az egyértelműen és vitán felül azonosítja a subscribert.

  • 2009.04.06 13:18:32smidgen

    +36 inkább határszéli településre tévedt pestieknek lehet szívás, az automatikus operator választásnál befigyel valami szlovák gsm és akkor tényleg jön roaming.

  • 2009.04.06 13:21:44gyulaszu

    johnny66
    érdekes amit az sms-re írsz, de nálam tény, hogy az sms látszólag elment, de a címzett itthon nem kapta meg. Megnéztem és az sms központ száma +36 formában van elmentve.

  • 2009.04.06 14:07:50   

    ezt a baromságot :) ki az aki ilyet elhisz?

    http://kukh.mybrute.com/

  • 2009.04.06 15:00:20bazs

    díjjat

    A(z) "díjjat" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 11 700 találatból.

    Keresési javaslat: díjat

    A(z) "díjat" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 8 520 000 találatból.

  • 2009.04.06 15:06:07ladislaus

    "mobilrol hivtam a telefonszexet es markoltam már a farkam
    az orgazmusnál pont lemerultem, nulla hat - hatvaaan..."

    ez ismeros valakinek? :)

  • 2009.04.06 15:31:02A nép fia

    Nem a hoax szerzője a hülye, hanem aki gondolkodás nélkül elküldi mindenkinek.

  • 2009.04.06 15:31:29Jólfelhúztammagam

    Mqqq, Egyáltalán nem úgy van, ahogy Te vagy gyulaszu írta.
    Alfredo-t olvasd!

    Szomorú, hogy sokan még ma sincsenek tisztában azzal, hogy számhordozás esetén az előfizető nem csak a 7 jegyű előfizetői számát, hanem a kétjegyű 20, 30, vagy 70-es szolgáltató kódot is magával viszi.
    Hordozással csak a szolgáltatód változik, az, hogy téged hogyan lehet hívni, az egyáltalán nem.

  • 2009.04.06 15:40:44gyulaszu

    Jólfelhúztammagam:
    Én és mqqq írtuk ugyanazt, amit Te is írsz. Én például konkrétan ezt írtam törppapa után:

    A bökkenő az, hogy számhordozáskor a teljes szám átkerül az új szolgáltatóhoz, vagyis a 70-1234567-ből nem lesz 30-1234567 hanem megmarad +36 70 1234567-nek, csak már a 30-as szolgáltató kezeli.

  • 2009.04.06 15:43:01szakkergéza

    Hát, ha áthordozod a számod, akkor az előhívószám nem változik..

  • 2009.04.06 17:00:35SunChild

    Én valahogy kiléptem ebből a körből és nem kapok már ilyeneket...Akik renitens módon küldözgették a hülyeségeket letiltottam...De szerencsére az ismerőseim nagyrésze ismeri a Hoaxkábelt... :):):)

  • 2009.04.06 18:34:55kibicz

    "A levélíró által javasolt 20/30/70-nel kezdődő forma nem létezik, nem értelmezhető, nem működik, mondta Márton György."

    Ezt különben simán ki is lehet próbálni. Tényleg nem lehet így hívni. Ennyi.

    Aki elhitte ezt az valószínű Berényi Miki gyógyulására is adott pénzt. Sőt az Ötvennégyezrest is elfogadná...

  • 2009.04.06 18:36:52____

    asszem csinalok email filtert az ilyen userekre

  • 2009.04.06 18:37:06mphone

    A Nemzeti Hírközlési Hatóságot akkor is megkérdeztétek, amikor az a bizonyos angliai lenyúlós szám kelltett riadalmat (felhív egy szám 00447822322071 és, ha felveszed, akkor nem tudod letenni, mert a hivásod folyamatossá vállik és akár több ezer euród is bánhatja), amiről engem is hivtak úgy, hogy nem is csörrent a telefonom. Nem hivtam vissza, mert nem vártam hívást Angliából. Ez a szerencsém!!!
    Na ezt is cáfolták a Hirközlés emberei, pedig engem is és pár nappal később a fiamat is hivták erről a számról.
    Ez február környékén volt, azóta nem hallottama dologról, de ez a hivogatós szám valóban létezett, mégis hazudoztak a fiúk! Ne higgyünk nekik, ezek is olyanok, mint a szoci politikusok, lopnak, csalnak, hazudnak!!!!!

  • 2009.04.06 18:38:11Reggie

    Wick

    Kar, hogy ha radjon a write-olas akkor nem tudod csak a magyart vagy angolt use-olni. Try-olhatnad egyszer.

  • 2009.04.06 18:58:39_tx_

    jólfelhúztammagam:

    Nem mondott hülyeséget az NHH-s, ha pl. t-mobile-os vagy, a számod 555-5555 és ezt áthordozod a pannonhoz, valaki a t-mobile hálózatából e számot hívván vagy nemlétező számot tárcsáz, vagy - ha újra kiosztják - mást ér el.

    De jó látni, hogy ennyire értesz hozzá :)

  • 2009.04.06 18:59:23cso zsi

    gyulaszu @ 2009.04.06 13:21:44
    " johnny66
    érdekes amit az sms-re írsz, de nálam tény, hogy az sms látszólag elment, de a címzett itthon nem kapta meg. Megnéztem és az sms központ száma +36 formában van elmentve."

    Hát a telefonszám, amire küldted?
    Mert Johnny66 06-tal beírt telefonszámról ír, nem üzenetközpontszámról.

  • 2009.04.06 18:59:41_tx_

    mphone:

    És honnan tudod, hogy neked pénzbe került volna, ha fel sem vetted? :)

  • 2009.04.06 19:01:06_tx_

    Engem gyíkká változtatott!

    Már elmúlt...

  • 2009.04.06 19:02:55_tx_

    Wick:

    ez csak akkor igaz, ha hasonló számot nem osztottak ki időközben a t-nél, mint az áthordott pannonos...

  • 2009.04.06 19:02:57cso zsi

    _tx_ "vagy - ha újra kiosztják"
    Mit osztanak ki újra?
    Már fentebb elmagyarázták, de akkor mégegyszer:
    a +36201234567 Pannonos áthordozza a SZÁMÁT a T-hez, akkor a T-nél lesz egy +36301234567 és egy +36201234567 is.
    A +36201234567 nem adható ki újra, hiszen használatban van.

  • 2009.04.06 20:19:12ikke i drift

    "Ha csak hétjegyű számot írjuk be, akkor csak belföldről lehet hívást kezdeményezni, és csak olyan partnernek, aki azonos szolgáltatónál van."

    Ez hülyeség. Ha az adott hálóban, ahol roamingolsz, értelmezhető az adott szám, akkor ki fog csöngeni.

  • 2009.04.06 20:19:49Desantos

    Ácsi, ez mind szép, de nem szólaltak meg a telefonos cégek képviselői. Az egy dolog, hogy mi van a rendeletben leírva és mi van a gyakorlatban.

  • 2009.04.06 20:40:19korxi

    Desantos vazze, naponta 25-ször buknának le ha nem az lenne a rendeletben mint a gyakorlatban.

  • 2009.04.06 21:27:48Desantos

    25 mi a maradék 5 millió híváshoz képest. lol Komolyra fordítva, hitelesebb lett volna, ha ők is megszólalnak. Természetesen én sem hiszem, hogy így működne, de mostanában sok minden megdől.

  • 2009.04.07 00:42:01cso zsi

    Desantos
    Ha valós lenne a hoaxban leírt dolog, elég sokan panaszkodnának az ismerőseim közül, akinek én töltöttem fel a telefonkönyvét.
    A fönökeim is jelezték volna, ha valami számlaproblémát okozna a beírás nemzetközi módja.

    Még anno, amikor a vezetékes távközlési cégnél dolgoztam, előfordult, hogy egyik pesti kerületből egy másikba (egy meghibásodás miatt) nem lehetett áttelefonálni.
    Ha 061-gyel kezdtem a hívást, akkor ment a dolog, ugyanis a helyközi központot vette (volna) igénybe, ami látván az 1-es körzetszámot, vissszaküldött Bp-re.
    Helyi tarifáért, vidéki díj felszámítása nélkül.
    Anno a hibabejelentő egységes száma is mindig az adott központba futott be, ahonnan felhívtad.
    (Ma már ez nem így van, "okos" döntés hatására egyenletes hívásfogadással, lehet, hogy Sopronban veszik fel, öt perc múlva Debrecenben, míg te csak a lakó/munkahelyeden tennél hibabejelentést.)

  • 2009.04.07 07:20:33Bukowszky

    "kártyás telefonok esetébe meg nem is látszik. "

    esetébe ehh??!? büdös proli ír így!

Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.

Hozzászólásaidat ezentúl Facebookkal is megteheted!

Belépés

A címlapról ajánljuk

Ez is érdekelheti

Friss kommentek

  • nitro1: Kedd. 2013-05-14 23:39
    1700 forint egy tüdőszűrés?
  • tarkabirka: Engem üzemorvos küldött, Bp-en melózom, és mivel albérletben lakom, az állandó lakcímem vidéki, 4500 Ft-ot kértek. 2013-05-13 15:30
    1700 forint egy tüdőszűrés?
  • Kovács János 18: "Kezdjük azzal, hogy megnézzük, miről is szól pontosan a 13/2013-as kormányrendelet (amit a Magyar Közlöny csak leközöl, ahogy a neve is mutatja, a rendelet tartalmához az újságnak... 2013-05-13 15:07
    1700 forint egy tüdőszűrés?

Shopline

Travelo

Hirdetés