Csongor
2 °C
15 °C

Lánclevél: felrobban a mobil töltés közben

2009. 06. 09. 10:05

Felrobbanó mobiltelefonnal riogat a lánclevél, és riasztó fotókkal nyomatékosítja vélt igazát. 2004 óta köröz az interneten, most újabb lendülettel és magyar nyelven is elindult.

A lánclevél

LÉGY ÓVATOS

Néhány napja valaki töltötte a telefonját és kapott egy hívást.

Felvette a telefont, miközben az csatlakoztatva volt a konnektorba.

image002

Néhány pillanat múlva áramütést kapott a kábelen keresztül és összeesett.

A szülei berohantak a szobába. Alig volt pulzusa és összeégtek az ujjai.

image001

Azonnal kórházba vitték, de mire beértek, már halott volt.

A mobil telefon nagyon hasznos modern holmik.

image004

Mégis, a halál eszközévé is válhatnak.

Soha ne használd a mobil telefonodat töltés közben!

image003

TOVÁBBÍTSD EZT A FIGYELMEZTETÉST AHÁNY EMBERNEK CSAK TUDOD!!!!!

A tények

A Snopes.com információi szerint a lánclevél eredete egy indiai hír, amelyben áramütéstől megsérült egy K. Viswajith nevű ember, amikor a telefonját töltötte. A hírben - a lánclevélhez hasonlóan - nem szerepelt, hogy milyen készülékről volt szó, ahogy az áramütés részleteiről sem közöltek adatokat. Esete azonnal lánclevélként útjára indult, amelyhez 2007-től a mellékelt, sokkoló fotókat is csatolták (ezeknek semmi köze az indiai esethez).

Tekintve, hogy soha nem történt hasonló áramütés, Viswajith esete egyedülálló. A 2004-es hír mindenesetre valódinak tűnik, legalábbis a Press Trust of India hírügynökség és a New Indian Express nevű hÍrlap is beszámolt róla.

A mobil, mint gyilkos eszköz azonban távol áll a valóságtól, ahogy az is, hogy ne lehetne mobilozni, miközben a készüléket töltjük.

Hozzászólások (60)

  • csz02009.06.09 10:27:53

    Baromság ez a lánclevél, de azért gagyi kínai akkukat és tartozékokat használva érhet néhány kellemetlen meglepetés...

  • hogolyo782009.06.09 10:36:57

    Pedig pár éve egy magyar eset is a híradókba került, amikor tüzet okozott a töltés közben felrobbant telefon. Valamint ugyancsak pár éve ilyen okok miatt vissza is hívtak Nokia akksikat. (Gyártási szám szerint az enyém is éppen a kérdéses sorozatba tartozott, ingyen kicseréltethettem volna.)

  • hogolyo782009.06.09 10:40:40

    http://www.google.hu/search?hl=hu&q=robban%C3%B3+akkumul%C3%A1tor

  • ColT -- http://korbely.freeblog.hu/archives/2009/02009.06.09 10:42:18

    A telefon tényleg fel tud robbanni.

    Akkor, amikor a Nokiát Alcatel töltőről töltik, meg amikor annyira szét van baszva az akku már, hogy folyik belőle a sav, és cellazárlatot kap.

    De ehhez azért a legtöbbször kell az emberi hülyeség is rendesen.

  • Qty2009.06.09 10:45:54

    Ezt igen is komolyan kell venni! Velem is megtörtén, hogy töltöttem a telefonomat és csöngött és felvettem! Azt hiszitek, hogy kamuzok, de tényleg felvettem! Ekkor hirtelen megjelent nekem Jézus és azt mondta, jegyeket bérletek, meg nagy fény lett, meg robbanás, meg elraboltak és nem tudtam megmenteni a rákos kisgyereket. Reggel meg megfogadtam, hogy többet nem iszom tíz felest a gyógyszerre.

  • Zeck2009.06.09 10:49:23

    Szar aksi miatt lehet. De akkor bármikor, nem csak hívásnál, túltölt, túl melegszik, robban. Bármilyen aksi.

  • xombat.com2009.06.09 10:52:22

    Mintha bármit is lehetne tenni a felrobbanó mobilok ellen...

  • smidgen2009.06.09 10:55:11

    kicsit furán barna a keze a srácnak (ott is ahol nem égett meg)... szóval ez nem rólunk szól :)

  • KolompárRómeó2009.06.09 10:56:23

    Szerintem meg nem menjunk ki az utcara, mert ott meg barmikor fejunkre eshet hasonlo valoszinuseggel egy ufo az egbol.

  • papugaja2009.06.09 10:58:09

    Ez a csávó is típusidegen töltőt használt: http://heaven666.org/fare-dodger-gets-the-shock-of-his-life-34845.php
    Nagyon kell vigyázni!

  • The_Genius2009.06.09 11:15:12

    Bámulatos, hol tart a tudomány... :D :D

  • HgGina2009.06.09 11:19:01

    Terta telefon, 1938, tárcsás, vonalas.
    Ez nem robban, nem kell tölteni, nem szakadozik, nem kell hozzá térerő.
    Igaz, nem fér be a táskámba.

  • zazak2009.06.09 11:22:25

    Ha a mobil gyilkos eszköz, akkor az autó vagy a repülő nem az? Naponta halnak meg többen idehaza közutakon, és a repcsik is hullanak néha... Ehhez képest 1 mobiltelefon... talán idehaza még senkit nem nyírt ki...

  • ◄ViZion2009.06.09 11:35:03

    A telefon egy mini neutronbomba, ezért soha nem is töltöm fel.
    Köszi az infót, ki is dobom iwiw-re!
    :)

  • dextercapo2009.06.09 11:39:11

    http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/felrobbant-egy-mobil-kecskemeten-kepgaleriaval-88244

    http://news.softpedia.com/news/Mobile-Phone-Battery-Explosion-Kills-a-Man-in-China-103855.shtml
    ebben a csoka meg is halt .

  • te-is-megnézed-a-linket?2009.06.09 12:10:21

    http://xrl.us/berxjg
    gyertek, gyertek, erre-erre!

    http://xrl.us/berxjg

  • Babu20002009.06.09 12:26:26

    Annyi erővel bármilyen elektromos kütyü felrobbanhat körülöttünk.

  • DRuNKeN_MaSTeR2009.06.09 12:31:32

    Igenis el lehet kerülni a felrobbanó telefont

    - csak gyári/eredeti töltővel szabad tölteni, amit tényleg annak a típusnak szántak
    - csak és kizárólag gyári akksit szabad a telóba rakni.

    Aki untángyártott kínai sz*rokat használ az meg vessen magára. Nem tudom, minek kell ennyire felfújni ezt a témát.

    (BTW, Japánban már 2 halálos áldozata volt felrobbant akksiknak - és ez nem kamu.)

  • Etalon2009.06.09 12:35:30

    A Hogolyo78 által említett visszahívott Nokia aksis sorozatban az én telefonom is benne volt. Én nem is tudtam az akksik visszahívásáról, míg a mobil el nem kezdett durván melegedni töltés közben és utána nem néztem. Mondjuk ott szó sem volt hirtelen robbanásról, csak szép lassan (1,5 óra alatt) történő felforrósodásról. Persze a 1,5 óra alatt "egy pálcikányit" sikerült csak töltődnie.
    Bejelentettem, küldtek másik akkumulátort, azóta megy. Állítólag valami gyártási hiba miatt volt.

  • Etalon2009.06.09 12:36:41

    ...ja, és eredeti gyári akksi volt természetesen, eredeti gyári töltővel.

  • PolAnd2009.06.09 12:53:46

    Hihetetlen, hogy ennek a cikknek micsoda hírértéke van! :S

  • DonGatto2009.06.09 12:58:19

    lánclevél...

  • BushDoctor2009.06.09 13:08:59

    LenGyel : van hirértéke. Nekem egészen értelmes ismerőseim is néha küldözgetnek ilyen meg hasonló láncleveleket és FRANKÓN elhiszik ami abban, azokban van. Ilyenkor mindig oktatom őket, de páran tudom hogy gyanakodva olvassák a válaszleveleimet, ahol részltelesen taglalom a HOAX jellegét. Szóval legyenek csak ilyenek, hátha tanulnak valamit a népek.

  • duplaP2009.06.09 13:10:08

    És még képeket is csináltak. Otthon kórház előtt vagy halál után a kórházba?

  • Frucsasz2009.06.09 13:16:19

    A samsung sgh-d600-assal is hasonlóan jártam, mint Etalon. Gyári, új, csilivili. Pár hónap (nem sok, 1-2) után azonban töltőre rakva az aksi hipp-hopp felforrósodott, de töltődni, na azt nem volt hajlandó. Később kiderült, hogy másoknak is produkált ilyet ugyanez a modell. Alternatív javaslatként azt kaptam, hogy kapcsoljam ki töltés közben. És valóban, így nem melegszik, és tölteni is hajlandó. De nem örülök túlzottan, méregdrága telefon volt.

  • nem.mate2009.06.09 13:18:34

    Nem véletlenül hangsúlyozzák, hogy csak gyári akkut használjon az ember. A 100 Ft-os kínai piacon beszerezhető tákolmányok valóban veszélyesek.
    A történet szerintem részben hihető, de azért van benne túlzás.

    Minden esetre legalább nincs a végén, hogyha nem küldöd tovább 50 embernek, akkor holnap a te mobilod robban! :D

  • falconnn2009.06.09 13:22:25

    "Néhány pillanat múlva áramütést kapott a kábelen keresztül és összeesett."

    Gratulálok neki, hogy ha attól a néhány voltos feszültségtől, ami a töltőből jön sikerült meghalnia!
    Sztem csak egy néphülyítés az egész...

  • Áddám2009.06.09 13:25:25

    Ennek semmi hírértéke nincsen. Persze, hogy fel tud robbanni egy akkumulátor. Sőt, az utcán gyalogolva váratlanul elüthet egy részeg sofőr, fejbe lőhet valami vadállat drogos. Előfordulhat akármi, de nem lehet ilyentől rettegni állandóan. Főleg, hogy a mobiltelefon 110%-osan megbízható mindaddig, amíg rendeltetés szerűen van használva. Ha víz alatt tölteném a telefonomat, akkor is megrázna az áram, nohát:D írok is egy körlevelet. Aki no name fos akkumulátort és töltőt vesz, mert sajnál 5000Ft ot kiadni vmi normálisért az igy jár, de elmondhatja, hogy 1500 ból megúszta az akksit meg a töltőt. Hulljon a férgese, ennyit tudok mondani.

  • atleta.hu2009.06.09 13:28:35

    Igen, az aksikkal tortenhet ilyen, de enne semmi koze a mobiltelefonhoz. Par eve az IBM pl. laptopokat hivott vissza tulzottan melegedo (nem utangyartott) akkuk miatt. Termeszetesen nem robbant fel egy sem.

    Amugy a hoax a tenyek ismerete nelkul is erdekes (es magat is lebuktatja), mint mindig: azt irjak, hogy osszeegett a gyerek keze, kozben (ahogy az az elso kepeken is latszik) ha telefonalas kozben igy szetrobban valakinek a kezeben a telo, akkor az azert az arcat is atszabja egy kicsit. Aztan meg allitolag meghalt a csavo, de az egyebkent lathatoan gyogyulofelben levo kezerol egesz jo kepek keszultek. :)

  • rattenfanger2009.06.09 13:46:07

    Én a napokban húrkát töltöttem, de töltés közben csörögni kezdett. Fel kellett volna vennem vagy nem??? Kétségbeesetten várom a válaszokat.

  • FPéter2009.06.09 13:56:27

    @DRuNKeN_MaSTeR: gyári töltős, gyári aksis N70-esem aksija töltés közben szépen kidudorodott 2-3 mm-t mindkét oldalon: ha lapjával leteszem az asztalra, most lehet vele keljfeljancsit játszani. Megtaláltam az aksi-sorozatszám beírós oldalt, azt mondta, hogy az aksim sorozata rendben van, nem cserélik. Felhívtam a supportot, aszondja fél év a garancia, menjek a fenébe. Nokia lesz-e a következő telefonom..?

  • hatR2009.06.09 14:03:29

    rattenfanger: mehehe, hurkáááát! :D

  • Joooo2009.06.09 14:12:40

    myip

  • bonsalty2009.06.09 14:13:25

    Robbant mi? A képek valóban nem ehhez tartoznak.
    A robbanás roncsol, a párnákat viszont nyílt lángnak tették ki.A faszinak nem kellett volna dohányoznia az ágyban és akkor az ujja sem ég meg...
    Amúgy meg a monitor is felrobbanhat és átvághatja az ütőeredet. Lecsapnám a kezét annak aki ilyen láncleveleket küldözget.

  • zeger2009.06.09 14:13:44

    És még egy: Bármilyen elektromos/elektronikus készülék fel tud robbanni, ha jelentős túlfeszültséget kap. Éltem Indiában. Ott ebből ép úgy kijut mint az áramszünetből. De ettől ez még nem a mobil vagy a töltő vagy az akku bűne. Ilyen esetek biztosan voltak is, csakhogy ott ezt nem akarták sem szenzációként kezelni sem kártérítési ügyként felhasználni a amobil gyártók ellen!

  • füredi2009.06.09 14:15:17

    Én nem töltöm a telefonomat, így aztán nem érhet baj. Mondjuk nem értem, minek vettem, másfél éve nem hív senki.

  • gothmog2009.06.09 15:07:29

    Valamelyik csecsen elnök is erre baszott rá

  • pazola2009.06.09 15:12:03

    http://yikes.tolna.net/hoax/

    http://yikes.tolna.net/hoax/uzenet_neked.html

    Tovabbra is keresem ennek a gyongyszemnek az eredeti irojat!

    Es tovabbra is:

    " Ne feledd, szabad vagy. Ha úgy tartja kedved, végezz önkielégítést tömegközlekedési eszközön. "

  • Biscione2009.06.09 15:28:37

    Azért a Moszad ezt megcsinálta valami palesztin fickóval, igaz ott nem az akksi volt ludas és feje sem maradt az érintettnek.

  • Anduska12009.06.09 16:05:42

    Az meg már senkinek fel nem tünik,hogy az utolsó képen a levegöben tartja a kezét? Ahogy értelmezem, mielött beértek vele,már halott volt. Nem tudom melyik halott emelgeti az kezeit még magasra...Bár, ha képek sorrendjét nézem, akkor a 3. képen ott az a bordó kockás kárpit, ami kórházban nem valószínü..a 4. képen pedig be van takarva ugyanazzal,ami az elsö képen látható. Mondjuk a nagy ijedtségben valszeg visszafektették a megégett ágyba....Na mindegy, röviden nekem ez jutott eszembe:)

  • gothmog2009.06.09 16:15:14

    Anduska1, ezt áramjegynek hívják, afféle égési sérülés amit az áramütés okoz. Az más kérdés, hogy ilyen szintű sérüléshez minimum a szabadvezetéken kell kézzel ívet fogni.
    Ha a telefontöltő 0.2mm-es vezetékére valmilyen módon kikerül a hálózati fesz., hamarabb keletkezik rövidzárlat, minthogy bárkit megrázzon.

  • Jutocsa2009.06.09 18:37:03

    Nem akarok beleszólni de az a pár ember, aki bizonygatja, hogy ez esetleg kamu meg lánclevél, el sem olvasta az eredeti cikket ? Csak mert rögtön leírják a gyengébbek kedvéért, hogy kamu és lánclevél... :)

  • kreenep2009.06.09 18:54:10

    Vegyetek ájfónt, az nem robban.

  • kovácske2009.06.09 19:08:25

    pár éve (hónapja?) olvastam az indxen, hogy felrobbant valamelyik országban valakinek a mobiljában az aksi. azt is írta a cikk, hogy biztonság kedvéért ne telefonáljunk vele, mikor töltésen van. ide ebbe a cikkbe illett volna belinkelni AZT a korábbi hírt és reflektálni rá.
    @Bushdoctor:
    nekem is volt viszonylag értelmesnek látszó ismerősöm aki küldözgette a láncleveleket. már nem az. (nem nem "viszonylag", hanem nagyon is VISZONYLAG értelmesnek LÁTSZÓ, de nem ismerős többé.)

  • aurobin2009.06.09 19:45:37

    1986.-ban, Szidónban/ Libanon/ egy Furad Litani nevű nyughatatlan pasasnak a kezében tényleg felrobbant egy mobil telefon. Az anyagi kár jelentéktelen volt de a faszit fej nélkül voltak kénytelenek eltemetni.Később a CIA beismerte, hogy az adott időpontban Ők keresték telefonon Mr Litanit.
    ( még, hogy szar aksi meg töltés közbeni használat használat.. urban legends.

  • Bónamárta Napóleon2009.06.09 20:31:15

    Japánban egyszer valaki töltés közben felvette a mobilt, ami felrobbant. Aztán 3 nap múlva Nagasakiban megint csörgött, és a hülyéje megint felvette.

  • etele7242009.06.09 20:42:00

    Mi? Újra lehet tölteni a mobilt? Én meg veszem folyton az újakat...

  • Név és cím a szerkesztőségen(ShadowPhrogg32642342)2009.06.09 22:21:33

    jajaajaj támadaz 5voltosmobiltöltőkábel mindmegfogunkhálni...

  • blaad2009.06.09 22:47:44

    http://www.youtube.com/watch?v=KMiDbBB2tTo
    ugyan nem telefon, de aksi. par sony teloba is volt ijen fele regebben.

  • látó szög2009.06.09 23:14:56

    Engem meg gyíkká változtatott...
    De már elmúlt.

  • Wadmalac2009.06.10 08:16:05

    A töltőből a telefonra alapból csak pár voltos feszültség megy át. Ezzel egy poloskát sem lehet agyonverni.
    De:
    Most zárjuk ki a beázás esetét.
    Ha a töltő nem trafós hanem szakaszos üzemű táppal működik, van rá egy minimális esély, hogy úgy hibásodik meg, hogy a hálózati feszültséget engedi át.
    Ettől persze a mondjuk 3 V feszültséget váró akku vidáman elpukkanhat, a 220 (India? 110) V meg bizony agyon tud verni.

    1. az esély hogy ilyen hiba beálljon, kb annyi mint a villámcsapásra
    2. trafós akkutöltővel nem történhet meg
    3. tudtommal az összes európai forgalmazású teló töltője be van ez ellen biztosítva, előbb ég szét mint hogy átengedje a hálózati feszt.
    Szal: no panic.

  • Wadmalac2009.06.10 08:25:49

    Mindenesetre ha kínai piacos akkus van, és töltésnél extrém módon melegszik a teló, gyorsan cseréld le. A belső zárlattól fejlődő savas gázok szétdobhatják az akkut, a Nokiáknál épp ez volt a sorozathiba. Most van egy szelelőluk az akkukon ahol a hidrogén vagy hibánál a gőzök ki tudnak jönni. Ha ez nincs vagy el van tömve (fröcsihiba pl), akkor még mindig elpukkanhat egy akku. Ez viszont nem olyan mint egy petárdarobbanás, pukk, szussz, füst, ennyi.
    Ha ez úgy történik, hogy nem vagy otthon, bizony leéghet a lakás.

  • Wadmalac2009.06.10 08:28:19

    A körlevél inkább arról szólhatna, hogy ha töltésnél őrizetlenül hagyod a telót, olyan helyen tedd, ahol semmit nem tud meggyújtani.
    Ez igaz a töltőre is.
    Meg a standby-on lévő videódra, bedugott számítógépedre stb.
    Szal nincs új a nap alatt.

  • Wadmalac2009.06.10 08:29:28

    Megnyugtatásként: senki nem fog úgy a Holdra jutni, hogy ráül egy zárlatos akkura és bedugja a töltőt.:)

  • bgazsi2009.06.17 23:03:21

    Az egy dolog hogy 5 voltos áram megy benne elvileg, de a 220V-ot transzformálja át, így ha a töltő és az akkumulátor egy időben hibásodik meg, és a muksó pont a kezében fogja, elvileg előfordulhat! Az esélyeket mindenki latolgassa a saját kis fejében.

  • gothmog2009.07.02 15:51:00

    Elméletileg az elmélet és a gyakorlat között nincs különbség. Gyakorlatilag van.

  • xenuka2009.10.31 10:10:00

    az iphonok azért szépen felrobbannak

  • Donor2009.11.08 08:23:41

    Li-ion akkuk robbanásveszélyesek. Töltés közben gáz fejlődhet, ami nagy nyomást okoz és ha rossz a burkolat minősége akkor szétnyomhatja.
    Zárlat esetén is előfordulhat ez.

    A töltőnek mindegynek kéne lennie hiszen az akku cellában kellene lennie védő elektronikának ami megakadályozza a túl gyors töltést.

    Az elég ritka hogy meghal benne valaki.
    Kb. akkorát robban mint egy petárda, tehát nem kellemes ha az arcodnál robban, de az akkukat mindig a telefon hátuljára teszik, pont ezért. Legfeljebb az ujjakat szakítja le :)))

    A kínai akkuk pedig nem gagyik, ugyanis a kínaiak gyártják a legjobb li-ion akkukat...főleg hogy amire más van írva azt is ők gyártják :)

  • Donor2009.11.08 08:28:12

    Ja és a töltő zsinórjára nem juthat 220, mivel biztonsági leválasztó trafó van benne.
    A villámcsapás az egyetlen lehetősége átjutnia a nagyfeszültségnek a töltőzsinóron, de ebben az esetben is valószínűbb hogy csak a töltő durran el.

  • axolotl2010.05.18 14:25:25

    biztos nem kenyérpirító volt?? az a bizonyos csörgős-jelzős fajta... a hülyéje meg felvette...

Május 1. hosszú hétvége

Hamarosan itt a 4 napos hétvége, foglaljon szállást 5 625 Ft / fő / éjtől

Törökország

Tengerparti pihenés, feltöltődés várja. 49 900 Ft / fő / 7 éjtől