Nem vágja át vásárlóit a Deichmann

2011.02.09. 12:53
| Módosítva: 2011.02.09. 12:53

Kétéves körlevél kering az interneten a Deichmann cipőboltról, a levél azt állítja, hogy külföldi valutában veszik le a cipők árát a bankkártyáról. Megkerestük a cipőboltot és kiderült, hogy hoax.

"A Deichmann Cipőbolt elfelejtette tájékoztatni a vásárlóit, hogy ez év februárjától az OTP-nél vezetett számláját átvitte egy svájci érdekeltségű bankhoz, és minden kártyával fizető vásárlótól USD vagy CHF-ben veszi le az áru ellenértékét az aznapi árfolyamnak megfelelően. Így a vásárolt áru akár pár száz forinttal is többe kerülhet, erre persze a kedves vásárló csak akkor jön rá, ha megkapja a számlakivonatát és esetleg még át is böngészi azt... Ugyanis a kártya lehúzásakor (az árun feltüntetett) magyar forintban megadott összeg szerepel, és még ha sms-t is kapunk a vásárlásról, ott sem derül ki ez a kis "csalás".

Eddig a levél. Az email 2008-ban jelent meg először és már rég nem aktuális – nyilatkozta megkeresésünkre Herr Mónika, a cég marketingvezetője. Annak idején a problémának hamar utánajártak és kiküszöbölték. A probléma a bankok elszámolási szoftverhibájából eredt. De mi is volt a probléma? Erre az akkori közlemény ad választ.

Az utóbbi napokban csekély számú reklamáció érkezett hozzánk, az üzleteinkben történt bankkártyás vásárlások kapcsán. Az okok, bizonyos bankkártyákkal való történt vásárlások során történt hibás elszámolásban keresendők. A vevők, bankszámla kivonataikon a normál áron felül extra költségeket találtak, melynek okai számukra ismeretlenek voltak. Mindezzel kapcsolatban jogos volt felháborodásuk. Ezen kívül egy olyan híresztelés is szárnyra kapott, mely szerint a bankkártyás vásárlások során az ügyfelek bankszámla kivonatain árfolyam különbözet mutatkozott - mivel a kártyaleolvasók kibocsátója svájci illetőségű.

Összesen 23 hibás elszámolás történt. Az összegek bankkártyákról való leemelése nem a DEICHMANN, hanem a kártyát kibocsátó bankok hatáskörébe tartozik. Az érintett bankok szoftverei, tévedésből külföldi tranzakcióként kezelték a kifizetéseket és ennek megfelelően számolták annak díját. A valóságban azonban minden esetben hazai tranzakcióról volt szó. Így mindez semmilyen többletköltséggel nem járhat és nem állhat fenn az árfolyam különbözetből adódó többletköltség – az érintettek feltételezésével ellentétben. A DEICHMANN által megbízott svájci szolgáltató csupán a bankkártyák érvényességének ellenőrzéséért felelős. Így pénz sem Svájcba, sem a céghez nem jut vissza. A szoftverhiba a kártyát kibocsátó bank részéről – saját elmondásuk szerint – már kijavításra került. Az érintettek a Raiffeisen Bank, az FHB Bank és a Commerzbank voltak. A vásárlók visszakapták a tévesen levont pénzt is.

Villány, bor, wellness...

Wellness pihenés, borkóstolók, kirándulás. Őszi feltöltődés egy különleges vidéken.

Vietnám

9 napos utazás Vietnám gyöngyszemeinek nyomában! 324900 Ft / fő / 8 éjtől