Mária
-6 °C
-2 °C

Perben az AOL

2000.07.18. 16:49
Beperelték az America Online-t, a világ egyik legnagyobb internetszolgáltatóját, mivel a vád szerint akadályozta a felhasználókat.
Egy floridai bíró jóváhagyta azt a keresetet, amelyet az America Online ellen nyújtottak be. A vád szerint a szolgáltató reklámjai akadályozták a felhasználókat. Az úgynevezett pop-up technikával feltűnő reklámok a vád szerint meggátolják, vagy megszakítják a felhasználó éppen aktuális tevékenységét.

A pop-up ablakok csaknem minden felhasználónak ismerősek, amikor egy-egy lapot nézve hirtelen felbukkan egy ablak, amiben egy véletlenszerű reklám tűnik fel. Ha felkelti az érdeklődésünket, a reklámra kattintva máris az adott oldalon találhatjuk magunkat. Ezek az ablakok egy kattintásra el is tűnnek, vagy egyszerűen a háttérben maradnak.

A vád szerint az AOL reklámjai akadályozták a felhasználókat
Talán sokan teljesen figyelmen kívül hagyják őket, így előfordulhat, hogy csak a gép kikapcsolásánál vesszük észre a reklámot. Ezzel szemben az AOL-nál a reklámok csak akkor tűnnek el, ha a felhasználó rájuk kattint, illetve ha a "No thanks" gombot nyomja meg.

A felhasználók azzal vádolják az AOL-t, hogy az ablakok akadályozzák őket. Szerintük a szolgáltató mindaddig nem engedi a szolgáltatások igénybevételét, amíg a reklám a képernyőn van, azaz a figyelmen kívül hagyni lehetetlen, a reklámot muszáj megnézni. Az ilyen reklámozást etikátlannak vélték, ezért beperelték a céget.

A felperesek úgy döntöttek, hogy egyenként bíróság elé állni hosszas procedúra lenne, Ezért ügyüket kollektíven vitték a bíróságra. Képviselőjük 15-20 millió dollárt perel az AOL-től az okozott kényelmetlenségekért. Az ügyvéd úgy véli, hogy az AOL tisztességtelenül jár el, hiszen egyrészt pénzt kap a hirdetőktől, másrész pedig az előfizetési díjakat is beszedi.

Az AOL azzal védekezik, hogy előfizetőinek megvan a lehetősége a pop-up ablakok végleges letiltására. Véleményük szerint a szolgáltatási csomagok eléggé személyre szabhatóak, a felhasználónak még arra is lehetősége van, hogy a felbukkanó reklámokat letiltsa. Ezt Andrew Tramont, a felhasználók képviselője is elismerte, de megjegyezte, hogy a funkció új keletű, míg a keresetben benyújtott sérelmek 1994 óta halmozódnak, amikor még nem lehetett egyetlen kattintással letiltani a pop-up-okat.

Andrew Tramont szerint az AOL-nek az egyes oldalak aljára kellene felszólításokat elhelyezni, "szeretné megnézni a reklámokat?" felirattal, amely alatt azt is fel kellene tüntetni, hogy "amennyiben ide kattint az Ön előfizetési ideje telik". Ezt talán kicsit abszurdumnak tarthatnánk, de figyelembe kell venni, hogy az America Online a Time Warner-rel történő fúziója óta a világ legnagyobb internetszolgáltatója. 23 millió előfizetővel rendelkezik.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.