Mivel Ausztráliában immár per tárgya lehet a turistaosztály-szindróma, kereken 500 ausztrál és brit személy kártérítési igénye előtt nyílik meg az úz.
Csak a baleset számít
A légitársaságok az 1929-es varsói konvenció alapján csakis baleset miatt kötelezhetők kártérítésre. A Brian Povery által perbe hívott két légitársaság azzal érvelt, hogy a szóban forgó esetben szó sem volt balesetről.
Az ausztrál férfi, illetve a hasonló cipőben járó többi brit érintett és ezek rokonai azonban azt állítják, hogy a légitársaságok nem világosították fel őket megfelelően a hosszú távú repülőutak egészségügyi kockázatairól.
Elindul a vérrög
A brit perhullám által érintett légitársaságok bejelentették, hogy az eljárás folytatása esetén hevesen vissza fogják utasítani a vádakat, jelentette a BBC. Korábban kormányzati jelentések és az ENSZ egészségügyi szervezete arra emlékeztetett, hogy nincsen közvetlen összefüggés a trombózisok kialakulása és a hosszú repülőutak között.
A turistaosztály-szindróma áldozatainál a hosszú repülés alatti kevés mozgás miatt vérkeringési zavarok jelentkeznek. A lábakban képződő végrögök kiszállás után a szívbe vagy a tüdőbe kerülhetnek. Szélsőséges esetben a trombózis akár halált is okozhat.