Judit
3 °C
6 °C

Gyűjtőper a Google-hirdetések miatt

2006.06.06. 10:30
A Google nem tett meg minden tőle telhetőt a reklámok elszámolását érintő átkattintásos csalások ellen. Az USA-ban született egyezség szerint minden hirdető kártérítést kap, aki nem küld lemondó emailt.
A Google AdWords hirdetési rendszer ügyfelei az elmúlt napokban különös emailt kaptak. A fontoskodó tárgysorú (Important Legal Notice Regarding Your Google AdWords Account, fontos jogi tájékoztató a Google AdWords számlájával kapcsolatban) levelet sokan spamnak tarthatták, pedig az üzenet valódi.

Arról értesítik az érintetteket, hogy az USA-ban gyűjtőper indult a nevükben, írta a Heise.de híroldal. "Ha Ön 2002. január 1-től mostanáig online hirdetést vásárolt a Google-től, részese az amerikai Miller County kerületi bírósága előtt indított gyűjtőpernek."

Az ügy hátterében az a peren kívüli megegyezés áll, amely lezárt egy kattintásos csalás miatt indult eljárást. A panaszos Lane's Gifts and Collectibles online üzlet azt állította, hogy a Google nem tett meg minden tőle telhetőt a méréseket és az átkattintások számát torzító klickbotok és más manipulatív módszerek kizárására.

Hirdethetnek újból

A Google az eljáró arkansasi bíróság előtt egyezséget alkudott ki, és 90 millió dolláros kártalanítási alapot hozott létre a hirdetői kárának enyhítésére. A 90 millió dollárhoz a legfeljebb 30 millió dolláros ügyvédi költségek levonása után az érintettek hirdetési kuponok formájában juthatnak hozzá.

A gyűjtőper részesei a káruk arányában részesednek az alapból. A bíróság július 24-25. között dönt arról, hogy a peren kívüli egyezség fair, méltányos és megfelelő. Azoknak viszont ki kell jelentkezniük a gyűjtőperből, akik a saját káruk miatt valaha még önálló pert akarnak indítani a Google ellen.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!