Natália
-3 °C
8 °C

A Louis Vuitton bepereli a Google-t

2003.10.28. 15:58
A luxusárukat gyártó francia Louis Vuitton kártérítést követelve beperelte a Google keresőoldal üzemeltetőjét. A kereset szerint a felperes márkajogai súlyosan sérültek a találati listák mellé illesztett reklámokkal.
A Louis Vuitton felháborodását azok a szöveges kis hirdetések váltották ki, amelyeket a Google a találati oldalai jobb oldalán sorakoztat fel. Ha a felhasználó egy, a szponzorok által megjelölt kulcsszót (Ad-Word) gépel be, a hirdetés megjelenik a képmezőben.

Ezt a hirdetési módot a Google számos ügyfele arra használja, hogy reklámot csináljon X termékének, amikor a felhasználó a konkurens Y termék után érdeklődik.

Fapados ült a nemes kifejezésre

A kulcsszavas hirdetés miatt a Google francia képviseletét októberközepén már bíróság elé citálta Fabrice Dariot utazási vállakozó, a Bourse des Vols és Bourse des Voyages márkajelzések jogtulajdonosa.

Mivel a Google ezeket a márkaneveket elfogadta, mint az Easyjet fapados légitársaság Ad-Wordjeit, a vállalatot 75 ezer eurós kártérítés megfizetésére kötelezték.

Ezen kívül a Google-t kötelezték arra, hogy november 12-ig módosítsa a kereskedelmi weboldalakon egyébként elfogadottnak számító gyakorlatát. Vagyis arról kell gondoskodniuk, hogy ilyen konfliktusok a jövőben ne fordulhassanak elő. A Google üzemeltetői az elmarasztaló ítélettel szemben fellebbezni kívánnak.

Eltakart versenytársak

A tengerentúlon viszont teljesen más megítélés alá esnek a hasonló ügyek. Egy amerikai bíróság szeptemberben jóval durvább reklámozási módszert talált jogszerűnek, emlékeztet a heise.de híroldal.

A reklámjogok értékesítésével foglalkozó WhenU ellen azért indult eljárás, mivel a háttérben futó szoftvere felismerte a felhasználó által felkeresett kereskedelmi weboldalakat, és adott esetben a teljes képernyőt beborította a konkurencia pop-up hirdetéseivel.