Natália
-3 °C
8 °C

Versenyhivatali bírságok a Pannon GSM-nek

2005.03.17. 16:35
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa csütörtökön két eljárásban jutott arra a következtetésre, hogy a Pannon GSM megsértette a versenytörvény rendelkezéseit. A Versenytanács a Pannon 50-1000 díjcsomagok kapcsán indult versenyfelügyeleti eljárásban a fogyasztók megtévesztésre alkalmas magatartás tanúsítása miatt 30 millió forint, a Djuice Nonstop hirdetései miatt 5 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a mobilszolgáltatót. A Pannon felülvizsgálatot kér a GVH döntése ellen.

A Pannon GSM Távközlési Rt. arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy csak a Pannon 50-1000 díjcsomagok esetében nem növekszik a percdíj a csomagokban foglalt percek lebeszélése után, miközben a versenytársak kínálatában is volt olyan hasonló konstrukciójú tarifacsomag, amelynek díja szintén nem növekedett.

Megtévesztő percdíj

A vállalkozás egyes reklámjaiban a Pannon 1000 díjcsomag vonatkozásában megtévesztésére alkalmas módon használta a "percdíj" és az azzal azonos tartalmú kifejezéseket is. A Versenytanács megállapította azt is, hogy a cég akkor is jogsértően járt el, amikor "Díjcsökkentő" szolgáltatásának reklámjaiban nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a szolgáltatás tartalmáról.

Nem minden esetben felelt meg a valóságnak az az állítás, hogy "minél többet beszél, annál kevesebbet fizet egy percért", és az a közlés sem volt helytálló, amely szerint a fogyasztót terhelő havi költségeket a vállalkozás több (nem kettő) tarifacsomag alapján számolja ki és a kedvezőbbet számlázza ki.

A Djuice is kapott

A Gazdasági Versenyhivatal egy másik eljárás keretében vizsgálta a Djuice Nonstop szolgáltatással kapcsolatos reklámtevékenységet. A Versenytanács megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor 2004 októberében és novemberében reklámjaiban a Djuice Nonstop szolgáltatás igénybevétele ingyenességének hamis látszatát keltette. A reklámok azt közölték, hogy a szolgáltatás igénybevétele esetén ingyen küldhetők SMS-ek, pedig a fogyasztónak ehhez ténylegesen havidíjat kellett fizetnie.

A Pannon GSM a GVH döntésének bírósági felülvizsgálatát kéri

Somlyai Dóra, a Pannon GSM kommunikációs igazgatója az Indexnek elmondta, vállalatuk bírósági felülvizsgálatot kér a Gazdasági Versenyhivatal döntése ellen, amellyel a hatóság bírságot rótt ki a mobilszolgáltatóra egyes korábbi hirdetési anyagai tartalma miatt.

"A Pannon GSM hirdetései tartalmát minden alkalommal rendkívüli körültekintéssel, a fogyasztók teljes körű tájékoztatásának követelményét, a jogszabályokat és az európai gyakorlatot messzemenőkig szem előtt tartva, az egyes megjelenési formák kereteinek figyelembe vételével határozza meg. A Pannon GSM szerint csak a teljes körűen tájékozott ügyfelek lehetnek elégedett ügyfelek, s a társaság meggyőződése, hogy a GVH által kifogásolt hirdetések nem voltak alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére. A szokatlan stílusú, újszerű reklámok valóban figyelemfelkeltőek voltak, de ez a reklámok esetében természetes műfaji követelmény. A Pannon GSM a GVH döntése írásos indoklásának kézhezvétele után juttatja el felülvizsgálati kérelmét az illetékes bírósághoz" - fogalmazott a kommunikációs igazgató.