Mária
-6 °C
-2 °C

Bíróság előtt a reklámgyilkos

2001.11.05. 16:13
Bepereli a SonicBlue szórakoztató elektronikai céget három nagy amerikai tévétársaság. Az ok: a vállalat által gyártott okos videó önállóan gyomlálja ki az általa rögzített műsorból a reklámokat, megsértve az adók üzleti és szerzői jogi érdekeit.
TiVo, Ultimate TV, ReplayTV. A túl sok fejes, hagyományos videókat leváltó interaktív és önjáró digitális videók csendben és lassan tenyészgettek az amerikai piacon. Ennek legfőbb oka a drabális ár - egyelőre a kedves vásárlók nagyobbik része dönt úgy, hogy a digitális videorendszer kényelmes funkcióit inkább kiváltja saját természetes eredetű agyával és egy tucatvideóval, az interaktivitást pedig bepótolja az otthoni számítógépen.

Igény pedig lenne rá: a piackutatások tanulsága szerint az amerikaiak negyven százaléka szívesen látna nappalija fókuszában egy szórakoztatórobotot. Egy ekkora piacból rendkívül nagy összegeket lehet kitermelni - az árháborúba viszont bele lehet halni. A digitáis videók forgalmazói úgy tervezik, hogy az újfajta tévézés elterjedése az elkövetkező ötvenéves időszakban fog bekövetkezni.

Per az aduász

A digividisek
ReplayTV: a SonicBlue digitális videókkal foglalkozó vállalata. A SonicBlue portfóliójában emellett olyan cégek vannak, mint az mp3-lejátszókat gyártó Rio vagy a kéziszámítógépekben utazó ProGear.
előfizetők: 75 000

Ultimate TV: a korábban WebTV néven elhantolt Microsoft-vállalkozás újjáéledése. Többek között a WebTV hányatott sorsa is hozzájárult ahhoz, hogy a piac szereplői óvatosak, és nem hirdetnek forradalmat.
előfizetők: 100 000

TiVo: Az egyetlen digitális videót gyártó cég, amely mögött nem áll nagy konszern. A TiVo a piac legnépszerűbb szereplője, neve a digitális videó szinonímája.
előfizetők: 300 000

A Replay TV azonban áthágta a vonalat. Okos videójuk nem csak az adás pillanatmegállítására, visszajátszására, lassítására, továbbá a különböző műsorok rendező, szereplő vagy téma alapján történő önálló felvételére alkalmas, de előzékeny módon a reklámblokkokat is kihagyja.

A hirdetésekből élő televíziók érdekeit ez sérti, ezért az ABC, CBS és az NBC be is perelte a tulajdonos SonicBlue-t szerzői jogai megsértéséért. A tévék nem kevesebbet kérnek a bíróságtól, mint a Replay TV betiltását.

Az ügy, akárcsak a Napster esetében, itt is egy új technológiáról szól, amelyen nem lehet a régi módokon pénzt keresni. Az előzmények alapján nem kizárható, hogy a zsenge Replay TV-re is csúnya halál vár, annak ellenére, hogy októberben technikai újításáért elnyerte Amerika legfőbb tévés díját, az Emmyt. Bekövetkezhet ez továbbá annak ellenére, hogy a videotulajdonosok képesek igen gyorsan megnyomni a fastforward gombot, amikor elindul a reklámfőcím.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.