A hétfőn Tokióban bemutatott autót olyan érzékelőkkel szerelték fel, amelyek tolatva beállás közben vezérlik az elektronikát. A vezérlés jeleit elektromotorok segítségével viszik át a kormánykerékre.
Japán és az USA lesz a fő piaca
A Toyota tervei szerint az ötszemélyes típusból 2004-ben világszerte 76 ezer darabot értékesítenek, ebből 36 ezret Japánban, 35-36 ezret az USA-ban, 4-5 ezret pedig a világ többi országában. A világ harmadik legnagyobb autógyártója mindenekelőtt a környezetbarát autók iránti növekvő igényre épít, emlékeztet a BBC.
A Prius első változata 1997 decemberi bevezetése óta kereken 120 ezer példányban kelt el. Az új változat átszámítva 18 430 dollárba (4,4 millió forintba) kerül, és 2000 dolláros (470 ezer forintos) extra hozzá a parkolórobot.
Európában nem lesz e-parkolás
Az új Priust az európai közönség a frankfurti nemzetközi autószalonon (IAA) láthatja először. A kontinensen 2004 januárjában indulhat az értékesítés. Az ide szánt kivitelben viszont nem lesz választható opció a parkolórobot. Az új Prius értékesítése Japánban hétfőn kezdődött.
Az ötajtós autó különlegessége, hogy hibridhajtással rendelkezik, azaz egyszerre működik benne egy benzinmotor és egy elektromos motor. A Toyota és a Honda a világon egyedülálló módon nagyszériában állítanak elő ilyen autókat.
Az időnként bekapcsolt elektromos hajtásnak köszönhetően ezen járművek fogyasztása mintegy fele a hasonló méretű hagyományos autókénak. Az amerikai General Motors (GM) és a Ford 2003 végén tervezik bemutatni első hibridhajtású autóikat.