A bostoni sofőrök nem telefonálhatnak

2009.05.10. 20:18
A Boston környéki tömegközlekedési hatóság vezetője közölte: megtiltja, hogy a busz-, vonat- és villamosvezetők mobiltelefont és egyéb személyi használatú elektronikus eszközöket tartsanak maguknál munka közben.

A döntés azután született, hogy pénteken este összeütközött két villamos Bostonban és 49-en megsérültek. Az egyik villamos 24 éves vezetője sms-ezés miatt nem állt meg a tilos jelzésnél.

"Nem lehet náluk többé mobiltelefon" - szögezte le Daniel Grabauskas, a Massachusetts-öböl közlekedési hatóságának igazgatója. Kijelentette: a tömegközlekedési eszközök vezetői nem vihetik be a készülékeket a vezetői fülkébe, otthon, a kocsijukban, az öltözőszekrényükben vagy másnál kell hagyniuk.

Azt a sofőrt, akinél a tilalom ellenére szolgálat közben mobiltelefont vagy más hasonló készüléket találnak, azonnali hatállyal elbocsátják. A döntést támogatja a szakszervezet.

A vétkes villamosvezető - aki elismerte, hogy sms-üzenetet küldött barátnőjének - a jelenlegi előírásokat is megsértette, amelyek szerint ugyan a sofőröknél lehet a mobiltelefonjuk, de tilos vezetés közben telefonálni vagy sms-ezni.

A bostoni rendelkezés az eddigi legszigorúbb ilyen tilalom az Egyesült Államokban. Még Kaliforniában sem rendeltek el ilyen tiltást, pedig ott tavaly szeptemberben 25-en meghaltak és 135-en megsérültek egy hasonló balesetben. Akkor egy Los Angeles-i helyi érdekű vasút egy tehervonattal ütközött, amikor az előbbi vezetője sms-ezett.

James Aloisi, Massachusetts állam közlekedési minisztere közölte: támogatja a szigorú tiltást, mivel nem lehet kockáztatni újabb baleseteket azért, mert néhány sofőr késztetést érez, hogy használja is nála levő telefonját.

A péntek esti baleset idején az sms-ező vezető a mobiltelefonját bámulta, emiatt későn vette észre a tilos jelzést, és már nem tudta megállítani a szerelvényt, amely egy álló kocsiba rohant. A két villamoson utazó 124 személyből 49-et vittek kórházba könnyebb sérülésekkel; mindkét villamos kisiklott, a kocsikban komoly károk keletkeztek.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport