A Magyar Telekom nem akar kötbért fizetni
Az ország számos területén elérhetetlen volt a T-Mobile hálózata, a délután fél négyre kijavított hiba a szolgáltató szerint az előfizetők jelentős részét érintette. A vállalat szerint nem kötelesek kötbért fizetni a szolgáltatás kiesése miatt, de hálózaton belül lebeszélhető ingyen tíz perccel kárpótolnák az előfizetőket.
Egy előre tervezett éjszakai munka során fellépő váratlan szoftverprobléma miatt akadozott a T-mobile szolgáltatása pénteken napközben, a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek, derült ki a Magyar Telekom közleményéből.
Elsősorban a hálózaton belüli hívások nagy része volt sikertelen. Az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az SMS-ek továbbításában is, írják.
A Magyar Telekom arra kéri az előfizetőket, hogy kapcsolják ki, majd be a készüléküket, hogy újra feljelentkezzenek a hálózatra.
A cég állítása szerint minden szükséges lépést megtettek a hálózati hiba kijavításáért, úgy látják, hogy a szolgáltatás kiesése miatt nem kötelesek kötbért fizetni, ugyanakkor tíz ingyenes, hálózaton belül lebeszélhető perccel kárpótolnák az előfizetőiket. Ennek részleteit később közlik majd.
Ha a hiba a szolgáltatás ideiglenes szüneteltetését jelenti, akkor a cég üzletszabályzata szerint 4 óránál hosszabb leállás esetén jár a
kötbér, amit az elmúlt 6 havi költés alapján számolnak ki. Az ügyfelek
a napi átlag nyolcszorosát kaphatják kártérítésként. Időnként lehetett telefonálni, ezért nem jelenthette a hiba a szolgáltatás ideiglenes szüneteltetését.
Egész nap akadozott
A hiba olvasóink szerint érezhető volt Budapesten, Kecskeméten, Szegeden, Debrecenben, Sopronban és az ország egész területén. A kommentekből kiderült, hogy a probléma először péntek hajnali 1 óra 53 perckor jelentkezett egy, a rendszerbe húsz másodpercenként automatikusan feljelentkező GPRS-eszköz szerint.
A mobilszolgáltató ügyfélszolgálatán az automata közölte, hogy karbantartás miatt a mobilhálózat működése bizonytalan. Azt javasolták, hogy a készüléket az ügyfelek kapcsolják ki és be, ez azonban csak rövid időre orvosolta a problémát, olvasóink szerint a hibajelenség három-négy hívás után újra jelentkezett, máshol meg egyáltalán nem segített.
A Twitterren megjelent az egyes cégeknek korábban kiküldött hivatalos T-Mobile tájékoztatás is, amely szerint "[a cég] kapcsolóközpontjaiban az éjszaka folyamán végzett szoftver korrekciós munka következményeként egyes hívószámok nem érhetőek el, csak segélyhívásra alkalmasak, és az sms szolgáltatás is bizonytalanul működik."
A Ferihegyi reptér is reagált a kialakult helyzetre, tudósítónk szerint tízpercenként bemondták, hogy " ladies and gentleman,
nationwide technical breakdown"
A Figyelőnet szerint nem működtek a kapcsolt szolgáltatások sem, akadozott a banki kódok visszaigazolása, a mobilparkolás, az autópálya-matricák értékesítése, egyszóval minden, ami a T-Mobil hálózatát használná. Leszámítva a 3G-s internetet, ami viszont a kommentek szerint hibátlanul működött.
A T-csoporton belül idén már volt egy hasonló probléma, amikor áprilisban Németországban állt le négy órára a teljes szolgáltatás szerverhiba miatt, és 39,1 millió előfizető maradt vonal nélkül. A német T-Mobile később ingyenes sms-küldési lehetőséggel próbálta nyugtatni a kedélyeket.
Nem okozott nagyobb fennakadást
A mentőknél és a tűzoltóknál nem okozott nagyobb problémát a legnagyobb mobilszolgáltató pénteki leállása, inkább az egyéni előfizetőknek járt kényelmetlenséggel az üzemzavar. A T-Mobile hálózatából a leállás ellenére is elérhető volt a mentők segélyhívószáma. A Fővárosi Tűzoltósághoz mindhárom mobilhálózatból érkeztek hívások pénteken, munkájukban az üzemzavar nem okozott fennakadást.
A taxitársaságok többsége több rendszert is használ, így a T-Mobile zavara a működésüket nem befolyásolta, ugyanakkor Antall Mihály, az Airport Shuttle-Minibusz operatív vezetője elmondta, hogy érzésük szerint sok megrendelés nem érkezett meg a társasághoz péntek délelőtt.
A bankoknál elmondták, hogy azon ügyfeleknek okozott problémát, akik mobiltelefonjuk használatával kezelik számlájukat. Jakab Péter, a Magyar Bankszövetség bankbiztonsági bizottságának elnöke közölte: minden banknál érzékelhető volt az üzemzavar, ahol SMS-sel hitelesítik a tranzakciókat. Akinek nem működött a mobiltelefonja, adatokat le tudott kérdezni, de tranzakciót egy ideig nem tudott végezni.
Elégtelen kommunikáció
A szolgáltató délig nem tudott semmilyen tájékoztatást adni, ugyanis az illetékesek 30-as mobilszámai nem voltak kapcsolhatók, így a webkettőn keresztül kommunikált a külvilággal: a társaság először Twitteren üzent.

A hibára és az üzenetre rögtön lecsapott a Vodafone_HU-nevű júzer, aki ebben a twittben reagált:

A Vodafone viszont sajtóközleményében tudatta, hogy nincs köze a válaszhoz, egyúttal felajánlotta segítségét a T-Mobile-nak a hiba elhárításában. Ugyanakkor hirdetésével meglehetősen hamar reagált a kialakult helyzetre.




Kommentek
2009.12.04 17:25:36KToM
Nagyon gavallér ezzel a 10 perccel, lenne inkább 2 óra min, vagy semmi, kiadással nem jár nekik, csak a profit csökken.
2009.12.04 17:28:47Aksi
KToM: azért a 3 kolbászkának az igen sok kiadással járna ;)
2009.12.04 17:32:22brlv24
Aksi: Sok kiadas, de valakinek meg tobb volt a mai kieses. Pl. bankok, autopalyamatrica, parkolas stb....
2009.12.04 17:35:56hubertusz
Honnan kell tudni egy átlag felhasználónak, hogy a T-Mobil ismételt eléréséhez újra kell indítani a készüléket? Reggel óta nem működött.
Most, hogy újra indítottam az Index cikke alapján, most látom, hogy vége működik a mobilom, eddig ugyanis nem látszott a kijelzőn a szolgáltató. Igenis fizessen a szolgáltató, van miből.
2009.12.04 17:38:13KToM
Aksi: E/// így is úgy is sokat fog fizetni, ami a szerződésében (service level agreement) le van írva...
2009.12.04 17:50:32balumaci
Engem hajnal 2 és déli 12 között korlátozott a trémobil ...
a 1430 pedig szépen diplomatikusan hárított....
ROHADJANAK MEG!
2009.12.04 17:53:16vdm101
a tel.komm. piacon a T-nél csak jobb választás van. a T egy lomha, lajhár, ingerszegény, rugalmatlan, a XX. századi mocsárban ragadt nagy randa multi. ennyi.
2009.12.04 18:21:33brlv24
vdm101: Mint barmelyik mas multi. Helyettesits a T helyebe barmi mast es ugy is ertelmes a mondat:)
2009.12.04 18:28:51somalaszlo
10 perc lebeszélhetö ingyen kárpotlásért!!!!!!!! Ezeknek aztán vastag bör van a pofájukon!!!!!!!!!!!!!!!!!
2009.12.04 18:33:38Hivatásos beszólóművész
Ha ők így akkor én is így!
És technikai okok miatt, értsd kurva lusta voltam elmenni a postára, 2 hétig nem fizetem ki a csekket.
Jaaa, hogy akkor nem plusz 110 HUF a büntetés, hanem kikapcsolják a kimenőt és kb 8 róka "visszakapcsolási lehúzás díjat" fizettetnek velem, hiszen a szerződésben vállaltam! :D
Hát ez a vicc az egészben, nem az h fél nap nem működött a telom!
2009.12.04 18:42:27somalaszlo
Most mondták be a hiradóben hogy nem kötelesekk ködbért fizetni az elöfizetöknek!!!Fasza gyerekek ezek!!! Mi van akkor tényleg ha müszaki okokbol az 5 millio t-mobilos elöfizetö nem fizeti be a csekket?
2009.12.04 18:55:17Martin25
Sajnos tényleg nem köteles egy fillért sem fizetni.
Ugyanis ilyen kiesések benne vannak a pakilban nem csak 30 as hanem a létező összes távközlési szolgáltatónál.
Érdemes elolvasni mit vállaltatok az aláírásotokkal :S
2009.12.04 18:57:19radio100jozsi
Én semmit nem éreztem ma ebből a problémából, folyamatosan hívtak engemet is, én is telefonáltam.
Ja, én Budapesten is 3G-n nyomom, azaz nincs lekapcsolva a 3G hálózat használata.
2009.12.04 18:57:31Martin25
Karchy
Egyiket sem :)
Mindegyik a pénzed akarja :)
2009.12.04 19:19:08R6gufi
radio100jozsi: Akkor szerencséd volt. A probléma nem volt 2G/3G függő.
2009.12.04 19:20:30R6gufi
somalaszlo: S meg van az arcuk hozzá! :-( Durva.
2009.12.04 19:25:11R6gufi
WindowsNT: Olyan cuccok nem ilyen oprendszereken futnak, te. :-)
2009.12.04 19:26:13R6gufi
"aliendriver
WindowsNT: ericsson halozat AXE platform":
Már ez sem igaz.
2009.12.04 19:26:48Martin25
Karchy
Hát igen.
Viszont ami működik az el is romolhat.
Ez mindenhol így működik :)
Nehéz lehet ugy üzemeltetni valamit hogy soha nem állhat le :)
2009.12.04 19:27:39R6gufi
Pontosabban a három betűs nem az már.
2009.12.04 19:34:00Prace Lee
Kis hiba... Maradjunk annyiban, hogy valamit kurvára összedöntöttek. Az önkiszolgáló ügyfélszolgálat egy olyan menüvel megy, ami sztem 2 éves, aktuális szolgáltatások nem szerepelnek benne, és olyan lassú mint a csiga. Persze nem görcsölnék ezzel, ha be tudtam volna lépni a neten, de az új előfizetéssel egyáltalán nem lehet, a régivel meg arra jutottam, hogy a cirka 1,5 éve működő dijcsomagra pl. nem lehet váltani :D Szóval gyanús, hogy összedőlt az egész rendszer, azt visszapakoltak valamit a raktárból :D
2009.12.04 19:39:37napalm
mekkora gecó ez a vodafone ;)))))
2009.12.04 19:51:07Kanazawa
és akkor vajon a t-s ismerősöket csütörtökön hivvamiért mondta a gépi hang, hogy nem elérhető, majd késöbb személyesen mondték, egyszerően nem tudtak telefonálni.
Mégegyszer, CSÜTÖRTÖK, nem péntek, CSÜTÖRTÖK!!!
2009.12.04 20:05:32WITCH
KÖTBÉR!
Had tanuljanak a köcs0gök, fejétől bőzlik a hal!
Béna döglöttkacsa multi!
Megérdemlik,a sz/rt is kiverni belőlük büntetésben...
Hol van a hírközlési főfegyület?
Kapátok el a grabancukat! :)
2009.12.04 20:08:01WindowsNT
R6gufi: Hanem milyeneken?
2009.12.04 20:10:59WITCH
Én akkor jöttem el a T-Mobile-tól amikor még a szerintük hiper szuper titkos spéci újságírói díjcsomaguk/om is DRAGÁBB volt náluk(!) mint a Vodaafone akármikor akárkinek megvehető csomagja.
Meg még pár pitiáner húzásuk miatt.
Eleve, ki az a beteg aki hajlandó bemenni egy olyan üzletbe ahol minden derékszögű ÉS PINK/magenta = RÓZSASZÍN.:) ffff
2009.12.04 20:12:37WITCH
Amelyik szolgáltató otthagy bárkit egy napra szolgáltatás nélkül, szerintem attól azonnal lépni kell.
2009.12.04 20:19:11holex
hálózaton belül 10 perc? gecó. most aztán tényleg kárpótolva lettünk. BUSÁSAN! adott ingyen valamit, amit effektíven házon belül leköltségez, ez számomra egyenértékű, mintha azt mondták volna, hogy "le vagy Te szarva hülye kis ügyefelünk, mi a faszt akarsz? kussojjá' szépen, és fizessé'!"
tényleg ennyire madárnak nézi a T-vezetőség a saját ügyfeleit?
még azt lett volna a szép, ha ezen felül azt is hozzáteszik, hogy "és ezzel már sokkal többet kárpótoltunk, mint amennyi bosszúságot okoztunk."
csodálom, hogy még van ügyfelük. T-köcsögök, B+!
2009.12.04 20:22:06WITCH
Lépj most!
Ja és csak egy példa mennyire hülyék szerintem marketing szempontból..
Csomó rendszerük nem jó, de azt bezzeg lefejlesztették hogy a számhordozási nyilatkozatot AZONNAL(!) kiadják maguk ellen... :)) Logikus? :)
Szóval ha bemész és tegyük fel ki akarsz lépni a Pannonhoz vagy a Voda-hoz (én az utóbbit választottam) mondd hogy adják ki a számhordozási nyilatkozatot az egyik rózsaszin irodában. Rendezed a minimális összeget amit még nem fizettél ki, pár perc után odaadják a számhordozási papírt - ezzel mehetsz PL a vodához, vagy a pannonhoz és szépen megmarad az eredeti számod! Ennyi!!! Körzetszám is... csak éppen megszabadulsz a T-Mobile-tól ha szeretnéd.
Az új szolgáltatónál is el lehet indítani a folyamatot, de igy picit gyorsabb...
Nem árt ha nincs hűségnyilatkozatod - ami amúgy szerintem egy baromság.
Ha megkérdezik a rózsaszineknél hogy "mi a kilépés oka?"
Nyugodtan mondd azt nekik hogy nyasgem!
Legközelebb jobban megnézik kikkel, hogyan, miert, dolgozatatnak!
2009.12.04 20:24:28WITCH
Nem mellékesen a Voda olcsóbb. Jobb, stb.
És akkor a többiről ne is beszéljünk.
ennyi
2009.12.04 20:33:02Bezmag
@ WITCH te geci tájékozott lehetsz, ha "Hirközlési Felügyeletet" emlegetsz... További primitivséged meg gyenesen lenyűgőző. Remélem, még ma agyvérzést kapsz.
2009.12.04 20:33:54napalm
nem tudom, Witch, de nekem (szerintem) elég jó mp alapú csomagom van a t-nél.
asszem maradok amíg nem lesz jobb.
2009.12.04 20:36:34WITCH
Jár a kötbér de kérni kell!!!
A kiesett idő 8x-a jár.
Márton György a Fogyasztók.hu kérdésére elmondta, hogy azoknak az ügyfeleknek, akik úgy gondolják, kötbér illeti meg őket, mindenképpen a szolgáltatónál kell bejelenteniük a hibát és igényelniük a kötbér fizetését. Ha ezt követően a panaszos úgy érezné, hogy a szolgáltató nem megfelelően jár el, bíróságon is érvényesítheti kárigényét - mondta a szóvivő.
A kötbér mértéke a T-Mobile üzletszabályzata alapján a "hiba bejelentését megelőző hat hónapban az Előfizető által az Előfizetői Szerződés alapján az adott szolgáltatással kapcsolatban kifizetett díj átlaga alapján egy napra vetített összeg nyolcszorosa." Ha a szolgáltató esetleg be tudja bizonyítani, hogy a az üzemzavar idején nem volt teljes a szolgáltatás fennakadása, csupán "gyengébb volt a minősége", akkor csak az említett kötbér felét kell kifizetnie.
2009.12.04 20:43:15WITCH
A surmóság csúcsa hogy a hivatalos weboldalán a t-mobilinek meg édesen k*ssolnak...
édes.
Kár hogy már átléptem tőlük egy másik szolgálttóhoz, mert most szivesen kilépnék újra.
2009.12.04 20:47:16WITCH
Bezmag:
"@ WITCH te geci tájékozott lehetsz, ha "Hirközlési Felügyeletet" emlegetsz... "
Ironizáltam.
Azt akartam ezzel mondani hogy kétséges hogy bárki fellépne ellenük.
És nem felügyeletet, hanem ---FŐfelügyeletet--- írtam - NEM véletlenül, pont azért hogy érezhető legyen hogy nem fogja ezeket senki megbüntetni - nem idéztél jól.
2009.12.04 20:53:50kunbelaba
EMBEREK!!!
1. Technika.Ami elromolhat, és el is romlik néha.
2.10 ingyenperc? ingyen SMS? pitiáner, kistílű,gagyi ajánlat.Égés!!!
3. Sok előfizető átmegy ovodafon-ba/élvonal-ba?Igazuk van, én is mennék hama-hama.
4.Én még a 0660-as rendszerben voltam egyy kisidőre az ügyfelük, de 1x csak jött az Élvonal,én meg arra mentem rá.
Nem full-full a pannon sem, de még a 3 szar közül ez a legstabilabb és legkorrektebb eddíg.A mai napig a huszasoknál vagyok, nincs velük nyűgöm.
Nem akarom azt mondani,hogy én döntötten a legjobb melett, de itt 20-ban nem volt még ilyen hosszú idejű és ilyen súlyos rendszerhiba.
A térerő legyen veletek, meg a té mobíl!!!!!
2009.12.04 20:57:34nemöszöd
Egyszerű...Nem kell a T-Hordánál telefonozni...
2009.12.04 20:57:51lavór
Apró főpróba, milyen, ha nem lesz az embereknél a megszokott kényelmi berendezések garmadája. Hiánycikk lesz a benzin, a villamos energia... és a többi. Szokni kell. :)
2009.12.04 21:00:35xDiVeR
Na elmehet ám a T... a sunyiba. Még idén szolgáltatót váltok.
2009.12.04 21:13:11psuba
nnnna... Ha valakinek van sok felesleges ideje meg kedve anyázás helyett szakmailag belenézni, elemezgettem a történteket ITSM szemszögből: http://i-mrc.blog.hu/2009/12/04/mobil_nelkul_1
De vigyázat, mert hosszú és száraz anyag...
2009.12.04 21:20:10kunbelaba
Nípök!
Ja tényleg!Mi van, ha nincs mobil 1 hétig?
Ha nyaralni megyünk családommal, 7-10 napra, éntelefonom itthon marad,kikapcsolva,fiókba beletéve.
Kedvesem számát nem tudja csak a szűk család, és azt is csak akkor vesszük fel/hívunk vissza, ha 3 percen belül volt min.3 próbálkozása.Mondván: hátha fontos lehet.De egy biztos a mai élet mobiltelefonok nélkük igen nehezen elképzelhetó volna.
Ez a 21. század.
2009.12.04 21:21:53EvelynW
Többen mondtátok, én is csatlakozom, elég volt a Trémobilból. Talán a Pannon Puma jobb lesz, ahogy írtátok. De ha nem lesz jobb, akkor is.
10 perc ezért a napért? Nekem kevés, másnak viszont sok-sok dolog úszott el ma.
2009.12.04 21:26:58Színes Géza
Karbantartás mi? Hazug seggfejek! Fos cég!
2009.12.04 21:27:57Bezmag
WITCH,
számoljunk. Tételezzük fel, hogy 6 hónapon keresztül átlagosan 10.000 forint a havi számlád.
Akkor ennek a 30-ada, azaz egy napra eső része a kötbér alapja, tehát mondjuk 333,- forint.
Ennek nyolcszorosa a kötbér, azaz 2.666,-, ha valóban volt szolgáltatás kiesése az embernek. Mivel a telefonon egy jó része müködött (3, 3,5 G) ez nem mindnkire vonatkozik.
Elmaradt haszon, kiesett bevétel, erkölcsi kár, egyéb marhaságok eleve felejtősek...
2009.12.04 21:35:05R6gufi
WindowsNT: jó eséllyel saját, real-time oprendszereken.
2009.12.04 21:42:49Domingus
Nekem is kezd tele lenni a hócipőm a T-Mobile műszaki attrakcióival és minőségével... Nem szeretek általánosítani, de... 7 évig voltam a Pannonnál. Ott valahogy ilyen gondjaim nem voltak. Ez év márciusában, flottás előfizetés miatt jöttem a T-Mobilehoz.
Azóta nem egyszer volt már velük probléma, főleg az utóbbi időben. Legutóbb nem tudtam se én, se a flottámban lévő más tagok sms-t küldeni majd egy teljes hétvégén keresztül. Később az ügyfélszolgálat elismerte, náluk volt a hiba! A mai akciójuk már valahogy nem is lepett meg... Engem 70-es és 20-as számról próbáltak hívni: "hívott szám pillanatnyilag nem kapcsolható" szöveget hallgathatták ők is.
A 10 perc egyszerűen nevetséges, mire elég?! Főleg azoknak, aki még szerencsétlenségükre keveset beszélnek és perc alapú a számlázásuk... Na erről ennyit! 20-30 perc már jelentene valamit...
Az sms-es kedvezmény dolog meg undorító: rengeteg ember abszolút nem is sms-ezik. Arról nem is beszélve, hogy az sms a szolgáltatónak szinte semmibe se kerül (működési költség szempontjából)! Nem véletlen osztanak ennyi ajándék sms-t ingy' a szolgáltatók...
2009.12.04 21:43:38WindowsNT
R6gufi: Tehát valós idejű os és egyedi fejlesztés, de azt nem tudni, hogy mi lehet az alapja?, azaz unix stb.
2009.12.04 21:49:41WindowsNT
Domingus: Az sms-t én nálam szerintem senki nem utálja jobban, ha lehetne akkor ki is kapcsolnám, de sajna ez nem lehetséges. Másrészről az OTP internetes bankolásához is kell, miért nem tudják mobil nélkül megoldani azt nem tudom és, ha nem lenne mobilom akkor mit lehetne tenni, hogy mégis legyen internetesbankolás? Na ezt sem értem.
2009.12.04 21:54:01Domingus
Na tessék, am este jön az iWiW?! Ott is karbantartanak este... Látszik, hogy a két cég (T-Mobile + iWiW) közös tulajdonú, hasonló szemlélet...: Az iWiW is mekkora látogatottsággal bír, de arra képtelenek, hogy normális működést biztosítsanak... Szinte minden van, hogy valami hitetetlen módodon belassul, rosszul működik... No comment...
2009.12.04 21:57:29Domingus
WindowsNT: Én Cib-es vagyok, na ott nincs ilyen, a CIB Internetbankhoz nem kell hozzá semmilyen sms!!! Vagyis van internetbank sms nélkül......
Mellesleg én is direkt nem kértem sms értesítőt... A legjobb az internetbank, minden tranzakció ingyenes és kész...
2009.12.04 22:01:01Domingus
h, sorry, javítom magam, az iWiWen már most se működik semmilyen üzenetküldési lehetőség... Totál k.o.!!!
2009.12.04 22:05:20Szilmaril
Szerintem jó az SMS + internet bank kombináció mert kevesebb az esélye, hogy lenyúlják a számládról a pénzt. Mivel az átutalások megerősítő kódja SMSben jön, a támadónak nem csak a netes jelszavakat kell megszereznie, hanem az SMSt is.Egy tisztán netes megoldás szerintem kockázatosabb.
2009.12.04 22:07:50jannna
istenem de tele a tököm a sok elégedetlenkedővel!
1: péntek este van, bulizzatok vagy pihizzetek ahelyett, hogy a gép előtt hergelitek magatokat!
2: kb. 13 élve vagyok westeles-tés, soha, ismétlem soha nem volt gondom se a szolgáltatással, se a számlákkal, de
3: kb. 2,5 évig volt mellette pannonom is, egy rakás szr, férjem mióta eszét tudja pannonos volt de örömmel váltott tére, mert szr havidíjért fo s szolgáltatást nyújtottak (pl. torony MELLETT állva 3x-i tárcsázásra csöngött ki a szám, stb ráadásul külön kérés ellenére kiadták reklámcélra a számot).
4: engem délben anyám lazán fel tudott hívni digivezetékesről
5: ha nekem 32 évesen tanítódiplomával volt tök magamtól annyi eszem ébredéskor hogy no hálózat jelzésre ki majd bekapcsoljam a telefont, másnak mért kell írásbeli kérvény ehhez???
6: ha átmentek más szolgátlatóhoz mint már leírták ott is szerver és szoftver működik amit ott is karban kell tartani és amit szintén emberek tartanak karban ergo uígy elcseszhetik.
7: unicreditnél nem kell sms, token nevű készülékkel oldják meg, ami sokkal biztonságosabb (már csak az ilyen esetek miatt is). és nem kerül semmibe.
2009.12.04 22:14:01WindowsNT
Domingus:Az jó, ha ott nincs sms, habár én nem kértem értesítőt, pedig számlára jön a pénz, de annyira utálom az sms-t, hogy ha jön is azt is törlöm, sőt szinte idegrohamot (jelképesen, de valóban idegesít az sms) kapok tőle, ha lehetne tényleg kikapcsoltatnám.
A munkahelyen mindig mondják, hogy neked is jön sms amikor utalnak, de mondom nekem nem, mert nem is ingyenes és nem kértem, tényleg utálom na.
Azt sem értem meg és nem is tudom, hogy emberek ezt a többfunkciós gombokkal hogyan is tudnak pötyögtetni és milyen élvezettel használják, én meg annak is örülök a a nevet valahogyan bepötyizem. Ha valkit el akrarok érni akkor felhívom, nekem az többet ér mint sms-ezni.
Ha végleg megválok egyszer a mobiltól akkor az sms lesz a fő érv, másrészt véleményem szerint úgy cca~ évi 60-100 ezer forintom megmaradna, de sajnos ma már mobil nélkül kb. olyan mint angol W.C vagy fürdőszoba nélkül élni, azaz ha nem is akarod, hogy legyen akkor is ráderőszakolják valahogyan valamely formában akár melóhely akár egyéb okból kifolyólag.
Plusz ez a mobilnet még mindig nem kiforrott most telepítettem egy laptopot, a telepítés sikerült, de a vodafonos sz@r huawei kínai fost nem tudom rávenni, hogy működjön, állandóan ez a RAS 619 hiba jön elő, ráadásul szerintem a szoftver is fos rá nemcsak a modem.
2009.12.04 22:16:11Szilmaril
Pedig a Huawei modemek nem rosszak szerintem.
2009.12.04 22:20:23WindowsNT
Szilmaril: Ebben azért igazad van, az biztos hogy valóban nagyobb a biztonság és, ezzel megtudod azt is, hogyha valaki bejut a jelszavaddal.
De szerintem erre más megoldás is lenne, és, ha valakinek nincs mobilja az, hogy tud bankolni? biztos erre is van megoldás, de nekem mivel a nyakamba lóg állandóan egy a Windows Vista-t reklámozó nyakpántban szóval látta az otps- spiné, én meg nem is gondoltam, rá, hogy miért kéri a mobilszámot csak később jöttem rá.
Ilyen szempontból jó, dehogy pötyögjek mint mások órákon át még a Gyurcsányt is azon szidják az már enyhe túlzás.
2009.12.04 22:21:16Gabee
na ez komoly!!! www.7days.hu
2009.12.04 22:28:11WindowsNT
Szilmaril: Hát én jót nem hallatom róluk, de túlsz@r nem lehet mert az Ubuntu lekezeli, csak jelszót kér.
(Szerintem kivételesen nem a modem a hibás, hanem valami az előfizetéssel van gond, mert múltkor pont modem telepítésre hívtak nem huawei, hanem T-s, először azt hittem a modem a rossz, de aztán rákérdeztem fel van töltve lóvéval és kiderült, hogy nincs de a tulaj állította, hogy még a multkor működött. Azt áttettem a sim-t egy telefonba és naná, hogy nuku pénz rajta.)
jannna? Már tudom, hogy hol nyitok számlát. a Te 7-s pontod szerinti bankban, van is itt az alkotáson egy három házzal odébb.
2009.12.04 22:37:52emté
én hajnali 1 és negyed 2 között vettem észre a "nem regisztrált sim" hibaüzenetet
2009.12.04 23:02:51R6gufi
WindowsNT: Bogarászd ezt. http://www.ericsson.com/ericsson/corpinfo/publications/review/2008_03/files/Blade.pdf
2009.12.04 23:19:58AvgDvl
Komolyan, kiscsoportos óvodás hiszti, ami itt megy.
2009.12.04 23:26:26ivanolsen
És engem ki fog kártalanítani (vodás vagyok), mert nem tudtam péntek hajnalban rendesen dolgozni, nem tudtam felhívni a munkatársaimat, nem tudtam ez miatt elvinni egy pár fuvart? Bevételkiesés és presztizsveszteség esetén mit fizet a T-mobile??? Én még 10 perc lebeszélhetőséget se kapok kártalanításként, habár azzal is kitörölhetem...
2009.12.04 23:36:58theutat villám
Arra is kíváncsi lennék, hogy a 30-as szám alatt futó távfelügyeleti rendszereket üzemeltető cégeket hogyan fogják kárpótolni 10 ingyen perccel?
2009.12.04 23:50:31WITCH
jannna:
"6: ha átmentek más szolgátlatóhoz mint már leírták ott is szerver és szoftver működik amit ott is karban kell tartani és amit szintén emberek tartanak karban ergo uígy elcseszhetik."
Véleményem szerint:
1. Érdekes módon a Vodánál az utóbbi időben nem cseszték el, a rózsaszíneknél pedig kétszer.
2. Én voltam bent a rózsaszínek központjában, jól ismerem őket, a kontraszelekció csúcsát jelentik, még a magyar zsíros multikhoz képest is. Lehet hogy vannak kivételek, de nagyon kevesen.
3. Ergó ezek a 'hibák' nem véletlenek, a hülyeség, a szervezetlenség, és a dilettantizmus egy jó nagy adag kontraszelekcióval és életszerűtlen gondolkodással megöntve ilyen végeredményeket (is) hoz.
A Voda emberi gárdája, és a szervezetsége - bár közel sem tökéletes de - össze sem hasonlítható a rózsaszínek kaotikus dolgaival.
Szerintem...
2009.12.05 00:24:01CConstantine
TRÉ-Mobil
2009.12.05 00:26:21CConstantine
amúgy kapják be a tíz percüket.
Elmaradt egy fontos találkozóm, mivel a srác T-s, se hívni nem tudott se mást. Más felől 3x jött be gekkó hangposta mire lenyomtam 1 percet biztos számláznak. Feleségem babával pocakban és elérhetetlen, asszittem baja van... mák hogy olvas emailt és tudtunk 1 órával később kommunikálni.
Sorolhatnám tovább a pénteki szívásunkat.
Szóval 10 perccel nem leszek én se és valszeg sokan mások se kárpótolva.
2009.12.05 01:08:04trafikuty
Szép, új világ!
Amikor húsz évig vártunk egy tetves vezetékesre, legalább nem volt ilyen gondunk!
Csá!
2009.12.05 01:17:58Dreaman
Pár hete egy komplett délután az SMS küldés nem működött az Iwiw díjcsomagos előfizetőknek. Én meg próbálkoztam, mint ökör, a 12-ik után felhívtam tré ügyfélszolgálatot: "Iwiw díjcsomag? Hát abban nem is lehet küldeni, technikai probléma bla-bla..." Aztán persze mindet kiszámlázták, de egyiket sem kapta meg senki. Éljen. :S
Amúgy "nem is gondoltam volna", hogy valamilyen ürüggyel el lesz hajtva a p* ba az összes ügyfél... Kötbér? Nekünk? 2009-ben, Magyarországon? Hehe, jó vicc.
2009.12.05 01:52:59Dr.Kriszta
TRÉ-Mobil? Nagyon talalo! Teljes mertekben megerdemli ezt az elnevezest az eddigi tevekenysege alapjan! Techniakai problema? Nagy hazugsag az egesz leallasrol szolo mese. Az elmult masfel honapban tobb alkalommal is lehetett erezni, hogy ejjelente gond van a halozattal. Az sem igaz, hogy 1 ora 53-kor allt le a rendszer. Ejfel utan mar megszunt a szolgaltatas teljes mertekben es nekem pl csak 19:30 korul kezdett el ismet mukodni a telefonom. Ingyenes 10 perc? Ez ugye csak vicc!? Ezzel akarnak mindenkit karpotolni egy egesz napert? Ha tudnak, hogy mekkora galibat okoztak az egesz orszagban. Ennel mar csak az a nagyobb vicc, hogy ez a 10 perc CSAK AZ ELOFIZETOKNEK JAR!!! Dominosok nem kapnak semmit!!!
2009.12.05 08:05:41BERK.T-900
MINDENKI elégedetlen, vagy megértő, vagy magyarázkodik, vagy T-érerő, vagy csörögjetek RÁM..
Elromlott kész, igen van pénzük, IGEN fizetni fognak, IGEN nem annyit amennyit kellene, talán nem is tudnának, talán jobb a Pannon talán a Vodafone talán csak leveleznünk kellene, hogy kifogásoktól mentes életünk legyen...
Emberi interakciók, jobb vele a világ...
2009.12.05 08:29:03emu11
ha esze van a magyar cégeknek, úgy beperelik a T-t hogy csak öröm lesz nézni. Nyugaton az ilyen hibákért a multik milliós tételekért mennek a bíróságra. Elég ha egy tengerentúli üzleti beszélgetés nem jöhetett létre a mobil szolgátató miatt... engem nagyon bossazntott, hogy egésznap nem tudtam érdemben intézni az ügyeimet. Vicc 2009-ben...
2009.12.05 08:57:09pazola
Valaki mondja mar meg, hogy mi a turoert jo a westel. Amikor en barmikor 4x forintert telefonaltam - jo regen volt persze - akkor lattam westeles szamlat, halozaton kivulre csucsidoben 100/perc folott. WTF?
( a tererot tudom, de az emberek nagy resze ugye varosi )
2009.12.05 09:11:18WindowsNT
R6gufi: Köszi.
Egyébként tegnap este azt vettem észre, hogy nincs 3G-m pedig mindig volt és ma sincs, szerintem direkt lekapcsolták.
2009.12.05 09:37:20Hertelendi Boldizsár
nálam még mindig síri csend és hullaszag hiába kikapcs bekapcs (feltöltőkártyás)
pi...ba!
2009.12.05 10:49:28CConstantine
amióta nem Westel azóta egyre xarabb lett a Tré-Mobil.
Anno normális felfogású vezetői voltak, most meg olyan simán kirúgják bérmegtakarítás címén a legjobb embereiket, mint a húzat. Pl. több éve nyerte egy ismerősöm a legjobb csapat minősítést, tízen-x éve dolgozott náluk. Egyik napról a másikra szevasz volt neki, mert ő kereste a legtöbbet.
Aztán meg a telefonos lányok segítenek be az ügyintézőknek, mert annyi a dolguk.
Index is foglalkozhatnak - csak nem akar - azzal, hogy sorba rúgják ki a Help Desk-eseket, települ át a T és a Voda is vidékre (pl. Pécs). Ott olcsóbbak az emberek, és sorban kerülnek utcára az emberek. mint megtakarítás értem én, csak ház közben enyhén a minőségre megy az egész.
Btw. INDEX: úgy tudom, hogy az Allianz-nál két fiókot úgy zártak be 2 hete, hogy bejelentették csütörtökön hogy csótányirtás miatt pakolják össze a kint lévő papírokat, másnapra az összes zár ki volt cserélve.
Nem kellett személyesen senkivel leülni, HR-re ezek szerint nincs is szükség...
2009.12.05 10:58:0819870425
A t egy nagy rakás f.o.s! Tudom, mert ott dolgozom. Csak addig fontos az ügyfél, míg alá nem írja a szerződés, utána akár meg is pusztulhat...
2009.12.05 11:25:44busó
WITCH Amelyik szolgáltató otthagy bárkit egy napra szolgáltatás nélkül, szerintem attól azonnal lépni kell.
Igazad van annak idején ezért szabadultam eme cégtől, most viszont az új internet,telefon és kábelszolgáltatómat megvásárló nagy hal átállás címén több mint 24 órán keresztül kapcsolta össze a vásárolt rendszert a saját hálózatával és persze ebből a telefon és az internet nem volt elérhető. Az meg hab a tortán, hogy egy internetszolgáltató kizárólag helyi hirdetési újságban tudatja ezt az előfizetőkkel. Felírhatta volna a postaládámra tintaceruzával is, ha már nem futotta egy e-mailra.
2009.12.05 11:28:54Neo logick
Az a nagy baj, hogy az egész kamu!
Mivel semmi sem működött, fizettem a parkolásért de mivel hallottam a rádióban, hogy gond van, így le is mondtam de a minimum az 15 perc+a rendszer használat költsége (75ft.), amit mindenképpen ki kell fizetni!
Az sms nem működött!
A munkámat ellehetetlenítette, hogy nem tudtam telefonálni!
Mit tegyek 10 perc ingyen beszélgetéssel??
Felajánlom jótákonysági célra, engem meg fizessen ki a T!
2009.12.05 11:30:10Neo logick
(szóval csak az az sms működött, ami a parkolásra ment......a cégtársaimat nem értem el....nem is értem!!!!!)
2009.12.05 11:42:04k_chris
aliendriver: megkeresnel lecci privatban? chris KUKAC webaruhaz.hu! Köszi! Lenne 1 kerdesem..
2009.12.05 11:43:34k_chris
felig meddig T-Com dolgozo es en is foglalkoztam GSM/UMTS halok tervezesevel, csak aztan masfele vitt az utam szakmailag...
2009.12.05 12:22:36Rókakígyó
Az a fasza, hogy tegnap ezt már tudtam: mármint, hogy nem akar fizetni a szolgáltató. Hiszen annyit kifizetett már a megfelelő helyekre, hogy ne basztassák semmiféle ügyfeleket károsító stikliért. Pl a kibogozhatatlan számlákért, a nem teljes lefedetségért, a hálózat túlterheltsége miatti elérhetetlenségekért. Szóval ez is le van zsírozva: jöhet a fideszmaszop szolgáltató vagy 10 évre. Itt az ideje kibaszni a rendszerből a deutsche telekomot. :)
2009.12.05 12:42:31marosy
Fuck off, trémobil.
2009.12.05 13:29:48paniania
T-mobile hirdetés:
"A kiváló hálózathoz kiváló készülék jár"
Épp ma láttam meg a T-mobile óriásplakátját a 40-es buszról... Ekkora égésre nem gyártanak naptejet...
2009.12.05 13:53:58mtvf
Több évvel ezelőtt nagyszerűen működött Magyar Telekom, ma már ezt nem lehet elmondani. Többen lírták már és ezt csak megerősíteni tudom, hogy az ügyfél náluk csak "egy statisztikai adat".
Olyan készülékeket forgalmaznak, amelyet később nem kívánnak megjavítani és ki sem cserélik, tesznek a jogi előírásoka. Hálózatuk használhatatlan és sokszor előfordul, hogy a melelttem lévőt hívom és nálam a telefon jelzi hogy kicseng, de nála a telefon meg sem nyikkan!
Vezetőik az ügyfelekkel arrogánsan és lekicsinlően bánnak, mivel mit tudunk mi tenni egy multi ellen?!
Jelen esetben egyetlen megoldást látok, hogy a T minden ügyfele jelentse be kártérítési igényét, ha azt elutasítják a NHH-hoz. Én úgy gondolom, hogy a 10 perces kárpótlás semmit nem ér, vannak akik milliós üzletektől estek el, vagy éppe ennek hiányában hiúsult meg. Ha ezt ma országunkban meg lehet tenni büntetlenül akkor máskor is emgteszik, de sajnos arra apellálnak, hogy a magyar ember nem áll ki igazáért és ez nekik nagyon jó!
Sajnos ez magyar mentalitás :(
2009.12.05 15:13:07pótpápua
A rendszer még most sem működik teljesen, az én 30-as telefonom tegnap reggel óta leakadt állapotban van, most szombat délután van!Délelőtt bementem a Mammut T-Pontba, ahol közölték, hogy ezt csak a szervizes tudja feléleszteni, de az hétvégén nincs, majd hétfőn menjek vissza! ???? Hát ez a pökhendiség és impotencia, nem tudnak néhány szervizest behívni a hétvégi pihenéséből egy ekkora technikai katasztrófa közepén?
2009.12.05 16:31:47jannna
WITCH: nem védeni akarom őket, csupán nekem nem volt rossz tapasztalatom még velük, míg a pannonnal nem egy volt. személyes üfszolgálaton a T is katasztrófa (főleg a com részük), csakúgy mint a pannon. anno nekem is volt szerencsém dolgozni a szépséges magyar telekomnak, hála istennek ez már csak emlék. nagy gondok voltak és vannak minden-, de főleg ügyfélkezelés-téren. viszont amíg nem ártanak nekem legalább akkorát mint a pannon tette, nem fogok váltani (és rohangálni kirendeltségekbe papírokat tőttikézni). azokat a hangyákat pedig őszintén sajnálom és kívánok nekik kitartást és nyugodtabb hétvégét, akik műszakilag a hiba (bárkié is) kijavításán dolgoztak (és talán dolgoznak most is).
2009.12.05 21:19:19ózaminden6ó
Decemner 2-án kötötték be a kébelnet-et. Ma (szombaton)még mindig nemmgey a NET. Hívtam az üsz-ot, és ott mondták, hogy a szerződéskötéstől számítot 30 napon belül aktiválják. Kérdem én, hogy akkor mi a f@szért jöttek ki és telepítették a kábelmodemet? Hogy rohadna le a kezem, hogy őket választottam. De hétfőn sem lesz semmi, akkor lemondom az egészet. A tré egy rakás FOS.
2009.12.06 10:57:38THE DOCTOR
"T-LOM" :-) HA-HA-HA
2009.12.06 12:30:43szellőzso
Dec 04-én pénteken ellopták a bankkártyámat és egy órán keresztül használták mert nem jött meg az sms a használatról és így letiltani sem tudtam. Szerintetek kit terhel a felelősség?
2009.12.06 22:26:27ubu1
Még jó, hogy a tűzoltók, rendőrök, mentők tudtak beszélni. Ők ugyanis pannonosok. :-)
Egyébként előre tervezett szoftverfrissítés volt, ezt ők elismerték. Ha ez szolgáltatáskiesést okoz, azt x nappal előre be kell jelenteni. Így tehát jár a kötbér. Én csináltam ilyen balhét vezetékes szolgáltatás miatt, és kaptam is lóvét (jóváírás formájában).
2009.12.07 05:12:32székelyrobi
Iskola példája, hogyan zülesztette le az ország "néhai" legjobb szolgáltatóját néhány év alatt egy multi! Arról nem is beszélve mennyi lét talicskáztak ki az országból, amikor eladták a már "egyik zsebben" lévő céget, a "másik zsebnek" és azóta is.., fizetni, meg majd a birka előfizetők fognak, ez a soher cég soha...
2009.12.08 17:12:00Berdiboy
Hogy ti mekkora b.rmok vagytok. az eszetekbe se jut hogy ami el tud romlani az egyszer el is romlik? Kevesebb eszetek van mint egy marék döglött lepkének, aztán itt veritek magatokat.
Egy biztos a legjobb a T-csoport!!!!!!!!!!!!!
2009.12.08 23:54:46somalaszlo
Berdiboy!
Te is hogy mekkora barom vagy!!! Azt azért vágod hogy ma se volt minden rendben a T-mobil háza táján.Megint fa..án nem működött a szolgáltatás egy-két helyen.Elromlani elromlik, nem is egyszer, hanem rögtön kétszer.Ráadásul ugyan az a hiba mint pénteken.Csak nem az egész országot érintette, hanem csak a töredékét. Az utolsó mondatod az elég PUNCSOS!!!!!
2009.12.09 00:21:15csegusz
kunbelaba!
Teljesen egyetértek veled!Az élvonallal én is megvagyok elégedve!Egyébként a trémobilról annyit az ominózus napon kb. 1óra 30 után teljesen meghalt.(A céges halt meg).Még a nyáron vásároltam feltöltőkártyát náluk mivel a partnerem is 30-as.Néha nem értettük meg egymást és nem tudtuk miért!!??Cirka egy hét alatt kiderült az egymásnak küldött sms-ekből egy csomó nem érkezett meg.Lebontva kb. napi 10 sms-ből 3-4 nem. ?????. Senki nem tudja miért. A szolgáltató sem. Egyébként pont egy olyan tarifacsomag lett kiválasztva ahol olcsó az sms.Olcsó húsnak híg a leve.A trémobilról ennyit.
Biztos nem leszük az ügyfelük. Inkább továbbra is az élvonalról küldözgetem az sms-eket!