Drága befektetés
Az óvatos és fokozatos bevezetés jól jelzi a következő generációs mobilrendszerekkel szemben korábban támasztott hatalmas piaci várakozások leértékelődését - mutat rá az International Herald Tribune. Az európai telefoncégek három évvel ezelőtt összesen több mint 100 milliárd dollárt költöttek azoknak a frekvenciaengedélyeknek a megszerzésére, melyek az egyes országokban a szolgáltatás beindításához kellenek. A befektetések óriásira duzzasztották a társaságok adósságát, és sok céget pénzügyileg el is lehetetlenítettek. A 3G, vagy UMTS néven emlegetett szolgáltatás bevezetését sorra elhalasztották, a kísérleti rendszerek számos technológiai problémát hoztak a felszínre.
Japánban már sikeres
A Hutchison Whampoa az egyik legnagyobb piaci befektetőnek számít, kisebbségi tulajdonosa az a japán NTT DoCoMo, mely a videós mobiltelefont Ázsiában már sikerre vitte. A 3 az Egyesült Királyságban és Olaszországban nulláról indulva próbál versenyezni a helyi mobilcégekkel, amelyeknek még legalább fél évig nem lesz harmadik generációs szolgáltatásuk. Egy éven belül a 3 elindulhat Ausztriában, Dániában, Ír- és Svédországban is, miközben a helyi GSM-cégek kivárnak, és megpróbálják megtartani ügyfélbázisukat.
A 3 először kínál olyan készülékeket kereskedelmi forgalomban, melyek a jelenlegi GSM-hálózatokban is használhatók, de ha a megfelelően lefedett területre érkeznek, akkor automatikusan harmadik generációs üzemmódba kapcsolnak. A GSM-, illetve GPRS-területeken a videoanyagok továbbküldése csak kisebb sebességgel lehetséges.