Árpád
-2 °C
9 °C

Internetes fogyasztói klub az olcsóbb mobiltelefonálásért

2004.05.10. 15:30
Hétfő délelőttig 4832-en csatlakoztak ahhoz az online kezdeményezéshez, amely a számhordozhatóság életbe lépésével indult. A csatlakozz.hu kitalálóinak célja, hogy a lehető legtöbb mobiltelefon tulajdonost összehozzák, és az így kialakult több ezer fős csoportnak kedvező tarifacsomagokat alkudjanak ki valamelyik mobilszolgáltatónál.
A csatlakozz.hu címen elérhető fogyasztói klub alapötletét a mobil számhordozhatóságot biztosító törvény adta, mely 2004. május elsejétől lehetővé teszi a mobilszolgáltató váltást úgy, hogy az ügyfél a jelenlegi teljes hívószámát megtarthatja, beleértve a huszas, harmincas, hetvenes előtagot is.

Minél többen

Tamás Mihály, a Startlap.hu egykori készítője és Bőle György, a Hwsw.hu alapítója a szájtot üzemeltető Monoceros.hu Kft. megbízottjai azokat a mobiltelefon tulajdonosokat tekintik célcsoportnak, akiknek mindegy, hogy mely szolgáltatóhoz tartozik előfizetésük, csupán egyetlen céljuk van, hogy minél olcsóbban telefonálhassanak. A kedvezőbb díjcsomagok, tarifák érdekében indult a kezdeményezés: a szervezők azoknak a mobiltulajdonosoknak a kötelezettség nélküli jelentkezését várják, akik régi számukat megtartva, egy kedvezőbb tarifacsomaggal új szolgáltatóhoz pártolnának.

A weblap üzemeltetői néhány adatot kérnek a csatlakozóktól: hogy jelenleg mely szolgáltatóhoz tartoznak, hogy előfizetéses vagy feltöltőkártyás a díjfizetésük típusa, hogy köti-e őket hűségnyilatkozat a jelenlegi szolgáltatóhoz és hogy havonta átlagosan milyen értékben telefonálnak.

Annál olcsóbb

A csatlakozz.hu létrehozói több tízezres érdeklődő táborra számítanak, ami nem irreális elvárás, hiszen a felmérések is úgy találták, hogy 70-140 ezer mobilhasználó él majd a számhordozás lehetőségével. Bőle György, a fogyasztói klub egyik életrehívója az Index kérdésére elmondta, véleménye szerint legalább tíz-húszezer regisztrált szükséges ahhoz, hogy valamelyik mobilcég érdemben foglalkozzon a kezdeményezéssel. Bár a csatlakozz.hu adatvédelmi pontjai között olvasható, hogy a kizarólag a fogyasztói klubnak kialakított szolgáltatói ajanlatokról is küldenek információkat a hírlevélben, Bőle György elmondta, egyelőre még nem keresték meg a mobilcégeket ötletükkel, mivel úgy vélik ekkora taglétszám még nem jelent tárgyalópozíciót, így nem is tudja milyen fogadtatása lenne a kezdeményezésnek.

"Ahogy az adatvédelmi elvek pontban olvasható, nem célunk, hogy direkt marketing levelekkel bombázzuk a regisztráltakat, a kezdeményezésünknek nem célja, hogy adatbázist építsünk a mobiltulajdonosok adatai alapján. A regisztráltaknak járó hírlevelet le is mondhatják" - mondta el Bőle György.

Az adatvédelmi elvek pontban megfogalmazottak szerint a felhasználókat hírlevélben értesítik a csatlakozz.hu oldallal kapcsolatos hírekről, a taglétszám alakulásáról, az általuk megadott, mobiltelefon használatra vonatkozó adatokból képzett aggregált statisztikai adatokról, a csatlakozz.hu felhasználóknak szóló mobilszolgáltatói ajánlatokról. Illetve arról, hogy az adatkezelő jogosult a hírlevélben fizetett hirdetést is elhelyezni.

A szolgáltatók

"Amennyiben az itt gyülekező ügyfelek jogilag rendezett formában jelentkeznek a Pannon GSM-hez, úgy természetesen nagy örömmel adunk részükre ajánlatot" - fogalmaztak a Pannonnál az Index kérdésére a csatlakozz.hu kezdeményezést illetően.

"Mivel a kezdeményezés még nagyon friss, korai lenne bármilyen konkrétumról beszélni" - fogalmaztak a Vodafonnál, ugyanakkor üdvözlik, hogy a magyar mobilfelhasználók közül ennyien élnek a számhordozhatóság lehetőségével: "Tisztában vagyunk azzal, hogy a különböző vásárlói csoportok eltérő módon használják telefonjukat, ennek megfelelően igyekszünk szolgáltatásainkat és árainkat úgy alakítani, hogy azok a lehető legtökéletesebben idomuljanak a felmerülő egyedi igényekhez."

A Vodafone januárban indította ügyféltoborzó progamját, melynek lényege, hogy aktív előfizetők új előfizetőket toborozhatnak és a részvételi feltételek maradéktalan teljesülése esetén meghatározott összegű kedvezményt vagy elektronikus feltöltést kap mind a régi, mind az új előfizető. "Az ügyféltoborzásban részt vevők költséget tudnak megtakarítani és mivel nincs mennyiségi megkötés, akármennyi embert lehet ajánlani" - mondták a Vodafonnál.