A Csehországban működő három mobilszolgáltató, az Eurotel, a T-Mobile és a Vodafone által nemrégiben megvásárolt Oskar csatlakozott a bankok és más hitelintézetek által működtetett Solus rendszerhez.
A problémás adósokat nyilvántartó rendszer segítségével a szolgáltatók részletesebb információkhoz kívánnak jutni az ügyfeleik fizetési moráljáról, és így nekik adott esetben kedvezményeket, például olcsóbb telefonokat adnának, írta az APA hírügynökség.
Nem fizetni nem javasolt
Azok az ügyfelek viszont, akik a mobilszámláikat késve, vagy egyáltalán nem rendezik, a különben makulátlan előéletük ellenére a hitelintézeteknél problémákra számíthatnak.
A feketelistába olyan előfizetőket tesznek fel a szolgáltatók, akik három egymást követő mobilszámlát nem fizettek be pontosan, vagy egyik számlájukat több mint 90 napos késéssel egyenlítik ki. A megbélyegzett felhasználók ezt követően három évig maradnak a rendszerben.
Lesz jó hozzájárulás
A Solusba kerüléshez viszont az ügyfeleknek is hozzá kell járulniuk, és ezt mostantól a mobilszerződés aláírásával automatikusan meg is teszik. Ha valaki nem ért egyet a módosításokkal, nem veheti igénybe a jó ügyfeleknek járó kedvezményeket. Az ígéretek szerint a bónuszok közé januártól bekerül a hívószám hordozhatósága is.
Csehországban jelenleg 3,4 millió számlás mobil előfizető van. A kereken 11 milliós felhasználói tábor további része kártyás ügyfél, akik ráadásul a kontinensen szinte egyedülálló módon anonimitásban használhatják a szolgáltatást. Az előfizetések körében az adósok aránya egyre növekszik, jelenleg egy százalék körül lehet.