Vilma
-7 °C
4 °C

Naiv Ügyfél és a besugárzott község

2001.04.27. 14:12
A Vivendi kényszermegoldása minden extra szolgáltatást biztosít, úgymint rossz hangminőséget, többszöri vonalbontást beszélgetés közben, rengeteg visszhangot (mintha egy wc-ből beszélnénk), és végül, de nem utolsó sorban a maximum 14400 bit/s-os adatátviteli sebességet.
Úgy 5-6 éve kezdődött. Akkoriban még Digitel Rt. néven indult itt "telefonszolgáltatás". Ekkor nagyközségünkbe is eljutott a "kábel", így hát reméltük, hogy hamarosan lesz telefonunk. A kábel el is jutott idáig, csak valószínűleg a pénz fogyott pont itt el, ugyanis a község felét bekábelezték, a másik felét pedig besugározták. Hogy mivel is? Egy majdnem tökéletesen működő SIEMENS DECT rendszerrel.

Ez először működött is, másodszor már nem nagyon. Aztán sokszor találkoztunk mindenféle szerelőemberkével, ilyen-olyan chipeket cseréltek a rádiós egységben, napi szinten szerelgették a tornyon az adókat, míg végül úgy ahogy működőképes telefont kaptunk, ami minden extra szolgáltatást nyújtott, úgymint rossz hangminőséget, többszöri vonalbontást beszélgetés közben, rengeteg visszhangot (mintha egy wc-ből beszélnénk), és végül, de nem utolsó sorban a maximum 14400 bit/s-os adatátviteli sebességet. A hibák egy része máig megoldódott kivéve a hangminőséget, ráadásul csak többszöri nyomkodásra hajlandó vonalat adni, és persze az eszeveszett adatátviteli sebesség sem gyorsult. Innentől fejlesztés egy fikarcnyi sem volt.

Naiv Ügyfél 10 megpróbálta a harcot úgy két éve. Ekkor már Digitel2002 Rt.-nek hívták a "szolgáltatót". Mivel N.Ü. is az IT-szakmában dolgozik, s nem ritkán otthonról, interneten keresztül, nagy szüksége lett volna egy normális adatátviteli sebességre, így hát e-mailezgettem, telefonálgattam az ügyfélszolgálatnak, akik minden esetben azt mondták, hogy nem tudják, mikor lesz "gyorsítás". Sokszor irányítgattak "fejesekhez", akik biztosan meg tudják majd nekem mondani, tőlünk meg csak azt hallottam, hogy "...elképzelhető, hogy jövőre kicseréljük az egész rendszert...".

A megoldás (?)

Van a községben egy ember, akinek nagyon kellett az ISDN-vonal. Ő egy km-re lakik a legközelebbi "kábeles" vonaltól, s lám, egyszer csak emberek jöttek, oszlopok álltak, kábel húzódott, és már ott is az ISDN-vonala. Személy szerint N.Ü. nem beszélt erről vele, de egyik rokona elmondta, hogy kb. 1 millió Ft-ot fizetett ezért a Digitel2002 Rt.-nek.

Naiv Ügyfélnek erre nincs ennyi pénze, bár havonta 18-20 ezer Ft-os internetforgalmat (+ még a beszéd) bonyolít a Vivendinek, de ez sem hatja meg őket. Valószínűleg azért, mert ha növelnék a sávszélességét, ez az összeg leesne 15 ezer Ft-ra.

Viccelődnek

Mindennek tetejében kapott egy levelet egy hete a Vivenditől, hogy most akció van, fizessen elő ISDN-vonalra, mert az hű de jó. Visszafaxolta nekik, kíváncsi volt, mit szólnak. Tudomása szerint létezik DECT-re ISDN-vonal, csak hát nem neki, de ez majd úgyis kiderül...

Relatíve hamar, még aznap délben felhívta egy kedves nőihang, hogy akkor egyeztessenek arról a bizonyos ISDN-vonalról. Mindent rendjén megbeszéltek, gondolta, úgyis tudják, mit csinálnak, de azért a végén benyögte, hogy itt DECT-rendszer van. Ó, ó - mondta a kedves nőihang - akkor az nem fog menni! Kapott ígéretet, hogy megkérdezik, hogy mikor lesz fejlesztés a környéken, és visszahívja. Vissza is hívta 2 hét múlva, és azt mondta, hogy Ő sem tudja, de nagyközségük biztosan az elsők között lesz.

Csak azt nem tudom, honnan tudta a számát. Mert a hívószámkijelzés sem megy a DECT-es rendszeren.