Natália
-3 °C
7 °C

Ritmushoz nem jár Mindenkinek

2001.04.06. 12:44
Naiv Ügyfél 4., a maximalista felhasználó ISDN-t rendel belvárosi, Matáv-szempontból mégis peremvidéki tuszkulánumába. A Matáv Pontban többször felidegesítik, mégsem tesz kárt az ügyintézőkben. Később a hibabejelentőben már a hangjáról felismerik, és fényt derít arra is, hogy a Ritmus tarifacsomag mellé nem lehet előfizetni az állítólag érvényben lévő csúcsidőn kívüli kedvezményt, a "Mindenkinek"-et.
Az egész 2001 januárjában kezdődött, amikor is úgy döntöttem, jöjjön az a nagyon reklámozott ISDN, és konzultálva az 1212-vel, ahol megnyugtattak, hogy semmi akadálya nincs a bekötésnek, hisz Budapest (ami egy EU-hoz csatlakozó ország fővárosa) szívében lakom, és a MATÁV egy hiperfejlett szolgáltató, sőt még a jelenlegi hívószámomat is megtarthatom, besétáltam egy Matáv Pontba, ahol egy néni odavágta elém a papírt mondván, "ezt tőccsed ki!". Én meg hajrá!

Olvasom, töltöm, jól. Hopp, egy kérdés merül fel bennem, hívom néni, kérdezem. Válasz: "oda van az írva, én honnan tudjam?" Hát végülis sikerül kitölteni az igénylőlapot, ahol a következö mondatocska fityegett: "MATÁV szolgáltatási területen belül a megrendeléstől számított 30 napon belül vállaljuk a bekötést". Ez történt 2000. január 27-én. Másnap én elutaztam, megkértem egyik barátomat, aki a MATÁV-nál dolgozik (mint egy átlagos, alulfizetett szerelő természetesen...) érdeklődjön már utána, mikor akarják bekötni, hogy ne akkor toppanjanak be, amikor még nem értem haza. (Én naiv !) másfél hét múlva érkezem haza, barátom közli velem, hogy rossz hír, nincs ilyen megrendelés. Felhívta még az adott Matáv Pontot is, ahol leadtam az igénylést (velem volt ő is!) mire közölték vele, hogy "hát, pedig itt nem lett megrendelve".

Erre egy kicsit leesett az ingerküszöböm. Előkerítettem az igénylőlapom fénymásolatát, és felhívtam az illetékes Matáv Pontot, ahol ugyanaz a néni emelte fel, mint aki átvette az igénylésem, és megint udvariasan közölte velem, hogy ne szórakozzak velük, itt ilyen nem lett leadva, és kész, menjek már a francba. Erre én kedvesen közöltem vele, hogy én pedig most befáradok hozzájuk, és van usque 20 perük, hogy megtalálják a papírt, különben én keresem meg, és abból baj lesz.

Kánaán Lite

Furcsa mód mire beértem, meglett a papír. Mivel útközben konzultáltam matávos barátommal, megtudtam, hogy szerezzem meg azt a hivatkozási számot, ami szerint a technikusok látják majd a megrendelésem (mert ugyebár ezekből is több van, csak mi nem tudunk róluk, és ezért nem tudunk sokszor mire hivatkozni a helpdesknél) és nélküle nem szabad távoznom. Hát kiderült, hogy az Matáv Pont nem illetékes a megrendelés számítógépben való rögzítésére, majd ők elküldik postán az 1212-nek, kb. 10-14 nap, és a megrendelést már látni fogják a technikusok.

Ezután inkább elhagytam a Matáv Pontot, mielőtt kárt tennék benne. Hazafele felhívtam az 1212-t, ahol a történetem elmesélése után újból megrendeltem, most is közölte velem a (itt legalább tényleg) kedves nőihang, hogy semmi akadálya nem lehet a bekötésnek, hisz belváros, elit kerület, elit szolgáltató, stb. És meg tudta adni (magától ráadásul) az áhított hivatkozási számot, amit azonnal továbbítottam matávos barátom felé, intézkedjen, mert nagyon kéne a Kánaán Lite. Eltelik 2 nap, barátom hív: rossz hír. A Matvánál nem tudják, melyik központhoz tartozom. Uh, ez kicsit szíven ütött, köpni-nyelni nem tudtam.

Eltelik még 5 nap, kiderül: én egyszerre két központhoz is tartozom, nekem a számot az A központ, a vonalat meg B központ adja, és most nem tudják eldönteni, ki adja az ISDN-t. Eltelik még 3 nap, kiderül: Én Matáv-szempontból peremvidéken lakom, költözzek 2 házzal arrébb, ott már nem gond, de így majd csak júliusban lesz ISDN. Mindezt persze nem a Matáv, hanem a barátom közölte velem, ha ő nincs, no ISDN, no információ!

A szomszéd központ mindig zöldebb

Még egyhetes huzavona (amit már a barátom folytatott, mert ő legalább át tudta tekinteni a helyzetet, meg ő már hozzászokott az ehhez hasonló dolgokhoz:) és további 7 db megrendelés (az eddigiek elkavarodtak, rosszul vették fel, félrepipáltak pár opciót, stb.) után kiderült: lesz ISDN az A központból (új hívószám), de júliusban B központ visszavesz majd. (megint új hívószám). Hát nem örültem neki, de hát ez van, legyen! Na még pár hét, és kiderült, lesz nekem ISDN rögtön B központtól, hívószámváltozás nélkül, mert a B központban már mindenki tudja, ki vagyok, és anyáztak is rendesen persze (nem csodálom, biztos csináltam a technikusoknak egy csomó plusz munkát), a lényeg, hogy ezt megtudta B központ vezetése is, és végre ők utasítottak: a kedves ügyfélnél kezdjük a technikai átállást (amit júliusig úgyis el kell végezni).

Hát, ameddig nincs ISDN, bevezetem a kábelt a szobámig. Bemegyek boltba, megveszem a legcombosabb árnyékolt S-FTP kábelt, lévén maximalista vagyok. Mivel ennyire azért értek hozzá, tudom, ez így biztos mőködni fog, de azért hogy nyugodtan aludjak, felhívom 1212 ISDN technikus kollégákat. "Jó napot ! Ha CAT-5 -ös S-FTP kábelt húzok végig a gép és az NT között az jó, ugye", válasz: "mi az a CAT-5 S-FTP?" erre csak egyet tudtam visszakérdezni: "elnézést, ISDN-technika helpdesk?" jött is a válasz: "igen." Leraktam.

Még pár nap, csörög a telefon: jönnek 30 perc múlva szerelni az ISDN-t! Gyorsan le az ABC-be, ropi, sós mogyoró, chips, kóla, sajt az egérnek. És jöttek, pedig ISDN-t még nem láttak, de kötöttek telefont, számítógépet. (ennyi erővel megkérhettem volna nagyimat, már rég meg lett volna oldva :) Persze azt, hogy a két analóg portot a lakás jelentős szakaszán lehetne egy kábelben vezetni, mert én (maximalista lévén) még anno 4 eres kábelt húztam végig a lakásban, nem igazán értették a telepítők, kb. a 3.nekifutásra sikerült megértetnem velük, hogy nem akarom az egész lakást még egy kábellel feldíszíteni, ha a falban már megy egy. Na, de végre sikerült, mőködik minden, a szobámban tudhatom végre a Kánaán Lite-ot! A dátum: 2001. március 06., ami akárhogy is nézem, nem 30 nap 2001. január 27-től, és ha nincs barátom a Matávnál, akkor július lenne.

Konferenciaturizmus

Eltelik 3 nap, kitalálom, hogy előfizetek a 3 résztvevős konferencia, mert az olyan jó, ha az egyik B csatornán megy az internet (pl. valami multiplayer game), a másikon meg beszélek egyszerre mind a két barátommal, akikkel játszom. Megrendel, 72 óra eltelik, szolgáltatás aktív. Próbálom: nem megy! 1212, ők kérik, ezt inkább hibabejelentő. Ott csodálkoznak, hisz a szolgáltatás aktív, nem tudják, mi van. Miután egyedül utánanyomoztam, kiderült, a felszerelt NT ezt a szolgáltatást nem nyújtja analóg porton, akárcsak a hívószámkijelzést sem (hát mégsem a vadiúj telefonom a hibás!) !!! Másnap felhívom megint a hibabejelentőt (nagyon pipa vagyok, de ezt igyekszem leplezni), mire a néni továbbítja észrevételem, miszerint azonnal egy új NT-t akarok, az ISDN-kollégáknak.

Eltelik még egy nap, ISDN-kollégák hívnak, mi a bajom. Elmondom nekik, mire közlik, hogy ez hülyeség, "a hiba az én készülékemben van". Erre már kifakadtam, elkezdtem ordibálni, kértem felettest. Kaptam. Neki megint elmondtam bajomat, mire megígérte, hogy intézkedik. Eltelik még egy nap, ISDN-technikusok hívnak, hogy hoznák az új NT-t, mikor leszek othon. Közlöm velük, hogy csak 19:00 után. Hát a hangjukon érezni lehetett, hogy nem igazán örültek az időpontnak, de megígérték, hogy 19:00-20:00 között jönnek. 19:10-kor betoppantak. Pillanatok alatt NT-csere, de mondták, hogy ők semmilyen technikai paramétert nem tudnak egyik NT-ről sem, úgyhogy csak remélik, ezzel működni fog minden. Ha nem, hoznak megint újat. Negyed órára távozásuk után csörög a hibabejelentő, hogy minden rendben van-e, működik-e a rendszer. Mondom, hogy még nem tudom, de köszönöm az érdeklődést. Kérték, hogy ha valami gond lenne a jövőben, akkor a 143-at hívjam (hibabejelentő), és majd ők intézkednek. Megnyugtató, nemde, hisz eddig is őket hívtam. Na mindegy.

Nos, az új NT-vel a konferencia megy, de hívószámkijelzés sehol. Azt hiszem, a jövő héten fogom kérni az új NT-t, mert már pontosan tudom annak az (Matáv által forgalmazott és telepített) NT-nek a típusát, amely ezt a szolgáltatást is támogatja analóg porton is.

Mindenkinek?

Arról nem is beszélve, hogy kitaláltam, ha már itt az ISDN, és ebben az esetben a Ritmus és a Bázis díjcsomag ugyanannyiba kerül, de a Ritmussal csúcsidőben olcsóbban tudok telefonálni, csúcsidőn kívül meg ott a Mindenkinek csomag, váltok. Megnézem a Matáv honlapját, elolvasom a kiküldött kis tájékoztató füzetecskét, minden o.k. Felhívom a Matávot, cserélnék. Kedves ügyintéző kisasszony kérdez, klikkel. "Akkor aktiválhatom?" kérdezi.

Gondoltam, biztos ami biztos, azért szaladjunk mindeden végig még 1x: tarifák - stimmelnek, kapcsolási díj - stimmel, Mindenkinek csomag... hoppá ! Az nem lehet Ritmus csomagnál... És ezt vajon miért nem írják le sehol? Sem a honlapon, sem a tájékoztató füzetecskén nincs ott, de a kisasszony sem mondta, ameddig rá nem kérdeztem! Néztem volna nagyot, amikor megkapom a számlát, és mit tudtam volna lépni? A nagyjából hatvanezer forinttal magasabb számlát - multilinknél százhúszezer forinttal magasabbat - azért kifizettették volna velem, hisz a számítógépem a kedvezményes időszakban nonstop tölt lefele!