Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Naiv Ügyfél WAP-telefont vásárol

2001.04.12. 12:34
Olvastam egy cikket valamely internetes mobil újságban az Ericsson R320-as telcsiről, melyet ott egekig magasztaltak. Na, mondom magamnak, épp itt az ideje, hogy lecseréljem a régi készülékem egy újra. 2001. február 6-án el is rohantam egy bp.-i Pannon képviseletre, és megvettem a masinát. Nagy volt az öröm! Másnap már nem ért fülig a szám. Meglepve tapasztaltam, hogy a WAP-böngészőbe az istenért nem lehetett életet lehelni.
Először azt hittem, rosszul állítottam be, de ez elvileg nem lehetett, mert SMS-en kértem le az automata beállítást. Gondoltam, naiv mobilos révén majd a szerviz megoldja ezt a kis problémámat. Berobogok a szervizbe, és átadom a masinát a mesternek. Szegénykémnek nem igazán volt fogalma arról, hogy is kellene beállítani egy ilyen WAP-böngészőt. Előkap a pult alól egy kis füzetet, melyben valahogy így van leírva a beállítás: - Kapcsold be a telefont! Ha ezt látod a kijelzőn, nyomd meg ezt és ezt a gombot! Ilyen kézikönyv a 4 éves kishugom játékához volt utoljára.

Nagyjából 1-1,5 órás intenzív gombnyomogatás után kiderült, hogy valahol a készülékben van a hiba. Aztán mégegyszer ennyi idő eltelt, míg a szervizes kolléga körtelefont csinált a szélrózsa minden irányába, hogy mi is lehet a hiba, de semmi eredmény. Hát, akkor cseréljük ki, mivel 72 órán belül van a hiba - ez majd egy fontos momentum lesz! Ezt nem tudták megtenni, mert a felajánlott cserekészülék is ugyanezt a hibát produkálta.

Az üzletvezetőnek volt egy jó ötlete, ha a környékben lévő képviseleteken van ilyen masina, akkor ott kicserélik nekem. Körtelefon, kis városomtól 40 km-re találtak is egy képviseletet, ahol leledzik egy működő telefon. Tutira jó, kipróbáltuk, lehet jönni érte - hangzott a válasz. Beugrok a kocsiba, tűz a másik városba. Itt is játszadoztak a készülékekkel vagy 2-3 órát, mire megtudták azt, amit már én sejtettem, hogy ez a konstrukció gyári hibás lehet.

Az itteni főnök már nem volt olyan készséges, mint az előző, sőt szerintem egyenesen goromba és bunkó volt. Mivel itt sem tudtak működő cserekészüléket adni, azt javasolták, hogy küldjem be inkább szervizre, és egy szoftverfrissítés majd helyreteszi a dolgot. Felénk az járja, hogy minden pénteken viszik el a héten összegyűlt rossz telcsiket, mivel ezzel a hercehurcával erről lekéstem, csak a következő héten tudtam beadni a szervizbe.

Eltelt 10 nap, megjött a megjavított mobilom. Berombolok a szervizbe, de sajna, még rosszabb lett, mint volt, már a szoftver is fagy, és a WAP még mindig halott. Vissza 1 hét múlva ismét. Addig a szervizes javaslatára írtam egy levelet a központnak Budaörsre, hogy cseréljék már ki a készülékem egy rendesre, mert a 72 órás cserét sem tudtam kihasználni a fent leírtak miatt. Eltelt 8 nap, megjött a válasz: valami nyálas rizsa 5 sorban, aztán 2 oldal hivatkozás mindenféle jogszabályra. A lényeg, hogy nem kapsz te semmit, mért nem cseréltetted ki, mikor lehetett.

Lassan visszjött ismét a telefonom, de még mindig rossz, ismét 1 hét, és vissza a szervizbe. Eltelt 1 hónap, és meglepve látom, hogy a számlámról leszedtek majd 5000 Ft-t WAP-használat gyanánt. Node, én nem is használtam a WAP-ot - mint kiderült, a szervizesek buzgó próbálkozásának hatása ez az 5000 Ft. Mivel eltelt 30 nap, és a telefonom még mindig rossz, gondoltam, élek a garanciális cserével, melyre a levélben is hivatkozott a jogszabály.

Megírom a levelet, hogy kérem a cserét, de nem erre, hanem egy másik típusra, valamint kártérítést követelek a leszívott telefonszámlámra. Eltelik ismét 1 hét, felhívnak telefonon a központból, hogy nem fog menni a csere, mert a számítógépes rendszerben nem úgy vannak az adatok és a dátumok, mint ahogy azt én leírtam. Na, ekkor már tényleg pipa voltam. Végül kiderítette, hogy az Ő készülékében volt a hiba, és készségesen ígéretett tett, hogy kicserélik a készülékem.

Eltelt megint 1 hét, megjön a válaszlevél, miszerint kicserélni sajnos nem tudják a készülékemet, inkább visszafizetik az árát, de a kártérítési igényemet nem tudják elfogadni, mert az ügyfél érdeke, hogy a szervizbe vigye a telefonját. Vigaszdíjként a Pannon GSM átvállal egyhavi telefonszámlát, ugyanakkor kijelenti, hogy csak a szolgáltatásaiért vállal felelősséget, az általa forgalmazott készülékekért NEM!

A végkifejlet az lett, hogy visszaadták a pénzem majd 2 hónap szívatás után, mivel a Pannon már nem árulja sem az Ericsson R320-as készüléket, sem azt, amit helyette kértem tőlük, továbbá kaptam 1 havi jóváírást a számlámra, és ezzel el van intézve az egész.

Nem cél a szívatás
Nem az ügyféllel való kitolás a célunk, számunkra minden egyes ügyfél elvesztése veszteség. 1.350.000 ügyfél esetében azonban óhatatlanul előfordulnak hibák, el kell, hogy ismerjem, hogy ebben az esetben hibáztunk. Ha hibázunk, annak egyféle elintézési módja lehetséges: egyedileg kivizsgáljuk az ügyet. A hiba jóvátételére a számlajóváírás a gyakorlat - amennyiben az eddigi jóváírás nem fedezi a kárát, Naiv Ügyfél 7 további kompenzációra számíthat. Mivel velünk kötötte a szerződést, és tőlünk vásárolta a készüléket, a szolgáltatásért és a telefonért is felelősséget vállalunk, vagyis kicseréljük a készülékét is.

Suba János
PR-igazgató
Pannon GSM

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.