A Nokia a harmadik, a Sanyo a hatodik számú szereplő az ilyen készülékek piacán, az immár füstbe ment közös projekt a tervek szerint két éven belül évi 261 millió dolláros profitot hozott volna. A Nokia a Sanyo - nem részletezett - problémái mellett azzal indokolta a döntést, hogy jelentősen csökkenteni akarja a CDMA-divízió kutatás-fejlesztési költségvetését.
Az egység átszervezése az idén körülbelül 150 millió euróval csökkenti a nyereséget. A finn cég szerint a CDMA-piac különleges kihívásokat támaszt és a jövőben főként az Egyesült Államokra kíván koncentrálni, ahol kihasználhatja a Sprint Nextel mobilszolgáltatóval ápolt kapcsolatait.
A Sanyo szintén úgy látja, hogy az önállóság nagyobb sikerrel kecsegtet, de CDMA-stratégiáját illetően nem bocsátkozott részletekbe. A bejelentéseket a helsinki és a tokiói tőzsde is üdvözölte: a Nokia részvényárfolyama 2,3 százalékkal, a Sanyóé pedig 4,6 százalékkal emelkedett.