További Mobil cikkek
La 2001 februárjában vásárolt egy Nokia 8290-est - ez a 8210-es amerikai megfelelője -, melynek problémák voltak a kijelzőjével. A férfi jogi képviselője azt szeretné elérni, hogy a bíróság kimondja: La telefonjának hibája általános probléma egyes Nokia modellekben. Ha ez sikerül, a bíróság elrendelheti bizonyos telefonok kivonását a forgalomból, és a cég több millió dollárnyi kártérítést fizethet a vásárlóknak.
Tavaly kezdték
La ügyvédje először 2002 májusában adta be a keresetét, akkor azzal érvelt, hogy a Nokia megsértette a kaliforniai fogyasztóvédelmi és versenyjogi törvényeket, emellett hamis, félrevezető reklámkampányt is folytatott, mivel úgy hirdette a telefonokat, mintha azok rendeltetésszerűen működnének. Ezen kívül megsértette a garanciára vonatkozó előírásokat, mivel már eleve hibás készülékeket adott el.
A Nokia a panasz elutasítását kérte a bíróságtól, ezirányú törekvéseiben részben sikeres is volt: a bíró elutasította a garancia megszegésére vonatkozó beadványt, azonban elfogadta a kérelem azon részét, melyben a garanciális feltételek tarthatatlanságának vizsgálatát kérték a bíróságtól. A félrevezető reklámokra vonatkozó panaszt a bíró szintén tárgyalásra engedte.
Titkolták
Az idei beadványban már sokkal több panasz szerepel, mint a tavalyiban, hasonlók a Nokia ausztrál leányvállalata egy volt dolgozójának korábbi, nagy port felvert állításaihoz. 2001 novemberében a korábbi alkalmazott nyilvánosság előtt azt állította, hogy számos típust érint a probléma, és a cég ráadásul ezt hat évig titkolta.
La ügyvédjei szerint a hiba annyira elterjedt volt, hogy a Nokia egy tanulmányt is készíttetett, melyben összehasonlították, hogy melyik jár nagyobb költséggel: kijavítani a problémát még a gyártás során vagy kiengedni a piacra a hibás készülékeket. A cég végül az utóbbi mellett döntött.
Az ausztráloknál javítani kellett
La ügyvédei alaposan áttanulmányozták az ausztrál fogyasztóvédelmi hatóság tavalyi vizsgálatát is, akkor ugyanis a Nokia elismerte, hogy adott el hibás kijelzőjű 8210-eseket. Az ügyvédek szerint ez az eset is azt mutatja, hogy a cég eltitkolta a készülékek hibáit.
Akkor a Nokia úgy nyilatkozott, hogy a 8210-esben lévő hibás kijelzőt 2001 októbere és 2002 januárja között gyártották. Ennek ellenére a kaliforniai bírósággal azt közölték, hogy az ausztrál hivatal még 2001 szeptemberében kezdte meg a vizsgálatot. Az új-dél-walesi versenyhivatal egyébként tavaly úgy rendelkezett, hogy a Nokiának minden hibás készüléket meg kell javítania.
La ügyvédei elkérték az ausztrál vizsgálat anyagait, ezek átadásától azonban a Nokia elzárkózott. A Nokia azt állítja, hogy az ausztrál 8210-esekben problémákat okozó alkatrészt nem használták az Amerikában árult 8290-esekben.