A képfelismerés már régóra nem csak az egyetemek mesterséges intelligencia laboratóriumaiban alkalmazott technológia, már a boltok polcain megtalálható mindennapi eszközeinkben is jelen van. Idehaza is kaphatóak elérhető áron azok a Canon által gyártott fényképezőgépek, melyek felismerik az arcokat a képen, és ehhez igazítják a fókusztávolságot. A Sony riválisára rálicitálva, bizonyos érzelmeket is felismer a kompozícióban szereplő embereken: egyes modelljei csak akkor exponálnak, ha mindenki mosolyog a fotón.
A két japán óriáscégen kívül rengeteg kisebb cég is foglalkozik kommerciális termékekbe épített képfelismeréssel. A 2002-ben alapított Evolution Robotics kezdetben a Sony Aibo-jához fejlesztett olyan algoritmusokat, melyekkel a robotkutya azonosítani tudja az elé tartott kártyalapok tartalmát, és teljesíti az azokra írt parancsokat. A ViPR (Visual Pattern Recognition, Képi Mintázat-Felismerés) nevű programjuk segítségével ha egy CD-, DVD- vagy könyvborítóról fényképet készítünk mobiltelefonunk kamerája segítségével és a felvételt elküldjük egy adott emailcímre, akkor az automatikusan generált válaszban részletes leírást kapunk az termékről, vásárlói vélemények és a YouTube-on található videók linkjeivel együtt. A ViPR igen nagy (80-90%-os) találati pontossággal ismeri fel a képeken a tárgyakat, többek között az azokon található feliratok alapján. A borítót félig takarásból, ferdén tartva, rossz fényviszonyok közt készített fotóról is beazonosítja.
A rendszer természetesen nem csak iPhone-ról működik, de valószínűleg az Evolution üzleti modelljében a szolgáltatás térítésmentesen lesz használható, viszont a felismert termékeket az Apple által üzemeltetett iTtunes zeneboltban lehet majd megvásárolni.