További Mobil cikkek
Fél évvel ezelőtt még arról írtunk, hogy egyszer úgyis reklám lesz a mobilokon, erre most itt van, napokon belül lecsap ránk. A Vodafone elsőként vág bele a mobilon való reklámozásba, ami annyit jelent, hogy a szolgáltató mobilra optimalizált Live portálján, a számítógépről elérhető weboldalán, illetve a nyomtatott magazinjában is rábukkanhatunk majd négy ismert cég, a Coca Cola, a Nivea, a Citroën és az OTP hirdetéseire. Reklámcsíkok valójában eddig is voltak a mobilokon, mindegyik szolgáltató ezekkel népszerűsíti az általa eladott tartalmakat és szolgáltatásokat, de most először jelennek meg a magyar mobilon offline cégek.
Ingoványos
Nem véletlen, hogy senki sem vállalta eddig a mobilmarketing tényleges bevezetését, mondta Nagy Bálint, a Vodafone kommunikációs igazgatója és a Magyar Reklámszövetség elnöke a cég keddi sajtótájékoztatóján. A mobil ugyanis kényes terület, személyes eszköz, ahol az ember nem feltétlenül akar fogyasztásösztönző reklámokat látni. A mobilcég azonban úgy látja, hogy ma már több érv szól a mobilreklám mellett, mint ellene, ezért belevágott. A célközönség jókora, viszonylag friss adatok szerint 550-600 ezer ember internetezik a mobilján havonta legalább egyszer.
Óvatosan próbálják becserkészni az ügyfeleket a reklámokkal, ezért nem a kellemetlenebb sms vagy mms alapú üzeneteken lesz a hangsúly, hanem a mobilwebes reklámokon. Hiszen amíg az üzenetküldéshez a felhasználó engedélyét kell kérni, addig a szolgáltató a saját portálján annyi hirdetést helyezhet el, amennyit nem szégyell. A valódi weben ugyanez a helyzet. A hamarosan induló kísérleti kampányok egy része arra épül, hogy a regisztrálók ingyenes tartalmakat kapnak majd, mert így az emberek jobban elfogadják, hogy reklámokat nézegetnek. Még talán az is rögzül a fejekben, hogy melyik márkának köszönhetik az ingyenes focijátékot, vagy a nyári slágerből készült csengőhangot.
Fenyegető
Nemzetközi felmérések szerint a mobilreklám hatásos. Egy brit autós kampányban a mobilhirdetés 20 százalékkal növelte a márkaismertséget, és két százalékkal a vásárlási hajlamot. A magyar Vodafone saját szolgáltatását hirdető kampányáról sajnos csak annyit sikerült megtudnunk, hogy a Live portálra ellátogatók 29 százaléka kattintott a hirdetésre, azt viszont nem árulták el, hogy mennyien kattintottak arra a linkre, amely felhívja az ügyfélszolgálatot, ahol megköthető volt a szerződés.
Kérdéses, hogy vajon a mobilwebes reklám miként veszi majd fel a versenyt a hagyományos webes reklámokkal. Itt az iPhone és a többi széles kijelzős mobil, valamint az olcsó, kisméretű laptopok, amelyekkel senki sem kényszerül a mobilra optimalizált szájtok böngészésére. Ezen új kütyükkel kényelmesen megnézhetők a számítógép nagyobb méretű kijelzőjére optimalizált portálok is. Weisz Attila, az OmnicomMediaGroup nevű globális marketingkommunikációs cég digitális hirdetésekért felelős szakértője úgy látja, hogy a mobil és az online reklám nem fenyegeti, hanem inkább kiegészíti egymást, és az online médiának arra kell törekednie, hogy mobilon is kényelmesen fogyasztható tartalmakat és reklámokat is előállítson.
Nagy Bálint abban reménykedik, hogy utánuk hamarosan a másik két magyar szolgáltató is megjelenik reklámokkal, és beindul az új, reményei szerint gyümölcsöző üzletág.