Ambrus
-7 °C
3 °C

A hazai mobilpiac tizede a Sony Ericssoné

2002.06.17. 16:57
A Sony Ericsson az első negyedévben 10-11 százalékos részesedést ért el a magyar mobilpiacon és az első három hónapban mintegy 50 ezer készüléket adott el - közölte Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép- és kelet-európai igazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
A Sony Ericsson 2002 első negyedévében 5,8 millió készüléket adott el világszerte, s ezzel piaci részesedése ebben az időszakban 7-8 százalék között alakult - mondta el Wágner Tibor. A vállalat várakozásai szerint 2002-ben a világon 400-420 millió készület adnak el. Wágner Tibor elmondta: Magyarországon az a céljuk, hogy a piac alakulásától függetlenül megtartsák, illetve növeljék 10-11 százalékos részesedésüket.

A jövő az értéknövelt szolgáltatásoké

Az igazgató a magyar piacról elmondta, hogy már a telítődés szakaszába érkezett és ezért egyre nehezebb új mobilkészüléket új előfizetőknek eladni. Éppen ezért a Sony Ericsson célja az, hogy generálja a régi készülékek cseréjét. Wágner Tibor kifejtette: mivel a jövőben már nem az új előfizetők megszerzésén lesz a hangsúly, hanem a régiek megtartásán, a mobil cégeknek egyre több értéknövelt szolgáltatást kell majd nyújtaniuk hálózatukon.

Az igazgató aláhúzta: a Sony Ericssonnak az a célja, hogy piacvezetők legyenek a mobil képkezelésben. Wágner Tibor kifejtette: a Sony Ericsson már ma sem mobilkészülék-gyártóként határozza meg önmagát, hanem olyan cégként, amely mobil multimédiás eszközöket ad az emberek kezébe.

Új multimédiás telefonok

A sajtótájékoztatón a Sony Ericsson több olyan új készüléket is bemutatott, amelyek a következő hónapokban lesznek kaphatók Magyarországon. A P800-as multimédiás készülék például MP3 zenei anyagok lejátszására is alkalmassá válik, míg a T600-as az egyik legkisebb méretű és súlyú készülék lesz a piacon.