Árpád
-2 °C
9 °C

A Siemens vezeti a hazai mobilpiacot

2003.07.04. 14:45
A GfK áprilisi felmérése szerint a Siemens AG mobiltelefonos ágazata, a Siemens Mobile vezető pozícióra tett szert a kelet-európai mobilpiacon. A kelet-európai mobil-telítettség ma még számos országban messze elmarad a nyolcvan százalékos nyugat-európaitól, ám dinamikusan növekszik.
Lengyelországban 40, Oroszországban pedig 120 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest a mobilfelhasználók száma. Itt a mobiltulajdonosok száma a 2002. április és 2003. április közötti évben 8,6 millióról 18 millióra nőtt. Az országban a Siemens a mobil- és zsinór nélküli telefonok, továbbá a mobilhálózatok terén egyaránt piacvezető.

Több piacon is vezet

A Siemens mobilok a cég szerint első helyet foglalnak el 30-35 százalékos részesedéssel Horvátországban, Oroszországban, Boszniában, Belaruszban, Magyarországon, Lettországban és Litvániában. A hordozható, cordless telefonok piacán a Siemens nyolc régióbeli országban piacvezető, a mobilinfrastruktúra tekintetében pedig Oroszországban, Horvátországban és Boszniában áll a mezőny élén, 24 százalékos részaránnyal.

Nem véletlen, hogy a napokban éppen Moszkvában tartottak olyan bemutatót, amelyen a Siemens új mobilokat vonultatott fel: az egyszerű A52 modellt alacsony telítettségű országok (pl. Ukrajna) elsőmobil-tulajdonosainak, míg a C60 és MC60 beépített kamerás készülékeket a fejlettebb cseh, lengyel és magyar piacokra szánja a cég - utóbbiak igényesebb vevőközönsége egyre inkább a színes kijelzős, kamerás, ugyanakkor előnyös árú modelleket keresi.