Irén, Írisz
6 °C
15 °C

Kábelen indít telefonszolgáltatást a UPC

2004.09.02. 17:58
A UPC szeptemberben indítja el telefonszolgáltatását, melyet ugyanazon a kábelen biztosít, amelyen a televíziócsatornákat és a szélessávú internetet is szállítja. Ígérete kedvezőbb percdíjakról, minőségi szolgáltatásokról szól, a világszerte megfigyelhető trend hozzánk is megérkezett.
A UPC eddig mint tévé- és internetszolgáltató volt jelen a hazai piacon, ám úgy döntött, hogy a kábel elbír még egy szolgáltatást, és Magyarországon elsőként, szeptemberben bevezeti a kábelalapú telefonszolgáltatást. Az előfizetőknek így lehetőségük nyílik, hogy a hagyományos telefonvonalat megkerülve a UPC szélessávú hálózatán, VoIP rendszeren keresztül beszélgethetnek ismerőseikkel.

Fokozatosan

Első körben a budapestiek vehetik igénybe a szolgáltatást. Ha rendelkeznek már valamilyen UPC-előfizetéssel, tehát telepítve van a kábel, akkor 6250 forint a belépési díj, innentől kezdve az adott csomagok döntik el a havi előfizetés árát. Önmagában havi 2500 forintba kerül a szolgáltatás, Chello-előfizetéssel 1555 forintba, kábeltévé- és internetelőfizetéssel havi 1240-be. A havidíj nem lebeszélhető, hálózaton belül azonban ingyenes a beszélgetés, bár az első időkben ez nyilván nem annyira csábító lehetőség, tekintettel arra, hogy jelen pillanatban még senki sincs hálózaton belül.

Kapcsolási díjat nem számol fel a társaság, percdíjai pedig a Matáv Bázis díjcsomagjával összehasonlítva átlagosan huszonöt százalékkal alacsonyabbak: csúcsidőben bruttó 8,88 forintért, este hat után, csúcsidőn kívül pedig 4,44 forintért beszélhetünk percenként. A társaság illetékeseinek elmondása szerint nem kell a minőség visszaesésétől tartanunk akkor sem, ha egyszerre internetezünk, telefonálunk és nézünk valamit a kábeltévén, a UPC ugyanis külön ip-címet használ a telefon és az internet esetében is.

Világtrend

A szolgáltatás bevezetése egyébként nem csak nálunk várható, a szélessávú internetelérés növekvő elterjedtsége miatt az Egyesült Államokban számos nagy távközlési cég - AT&T, Verizon, Qwest - tervezi a VoIP bevezetését, és a felhasználók is kedvezően fogadták az új technológiát. 2004-ben várhatóan egymillióra nő az előfizetők száma a tavalyi százezerről, 2008-ban pedig már tizenhétmillió amerikai háztartásban lesz VoIP-telefon a Yankee Group előrejelzése szerint.

A befektetők szintén nagy lehetőséget látnak az internetes telefóniában. A legnagyobb amerikai VoIP-szolgáltató, a Vonage például nemrégiben többszázmillió dolláros befektetői támogatást szerzett, amit nemzetközi terjeszkedésére kíván elkölteni.