Miklós
-7 °C
4 °C

Egymilliárdot költött új szolgáltatására a Vodafone

2003.01.30. 12:58
A hálózatépítés utáni legnagyobb beruházásként értékelte Graeme Millar a Vodafone új szolgáltatásának a Vodafone live!-nak a beindítását. A fejlesztésekbe ugyanis egymilliárd forint körüli összeget ölt a cég, míg marketingre újabb 500 milliót fordít. A program lényege, hogy teljes multimédiás szolgáltatáscsomagot nyújtanak az új előfizetőknek, amely a szórakoztatást éppúgy magában foglalja, mint hírek és információk nyújtását. A másik újdonsága a csomagnak, hogy a Vodafone szoftverfejlesztőként együttműködött a készülékgyártókkal.
Angliában, Olaszországban, Svédországban, Hollandiában, és még másik négy nyugat-európai piacon már néhány hónapja elérhető a live! szolgáltatás. Alig három hónappal az említett piacok után a vállalat Magyarországon is bevezeti a teljes körű multimédiás szolgáltatást.

Milliárdos tétel

Graeme Millar, marketing-igazgató az eseményen bejelenette: a Vodafone egymilliárd forint körüli összeget ruházott be Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy a hálózatépítés utáni legnagyobb befektetése a cégnek. Az, hogy nagy reményeket fűznek a szolgáltatáshoz, jól mutatja, hogy további 500 millió forintot szánnak marketingre. Ennek felét reklámszpotokra fordítják, míg a maradék 250 millió forintot direktmarketingre költik.

A szolgáltatás bevezetése paradigmaváltást jelent - hangsúlyozta Millar. Azaz immár nem készülékeket, hanem bizonyos fajta mobilokra kifejlesztett csomagot értékesítenek. Ugyanis a live! igénybevételéhez, speciális, a Vodafone szoftverfejlesztői hozzájárulásával készült mobilokra lesz szükség. Március-áprilisra három készüléktípus lesz kapható. A már most forgalmazott Sharp GX10-es mellett, a Nokia 7650-esén, illetve a Panasonic GD87-esén fut majd a live!.

A szolgáltatás elsődleges célcsoportja a 18-25 éves városi fiatalok, akik követik a divatot és aktív társadalmi életet élnek. A cég másodlagosan a 16-34 év közötti korosztályra is számít.

Színes, szélesvásznú

A live! teljes multimédiás alkalmazást tesz lehetővé, amely kiterjed a szórakozásra, illetve a hírekre, információkra. Előbbire jellemző, hogy közel 1000 játék, illetve 10 ezer csengőhang lesz majd idővel letölthető. Külön adatátviteli díjat nem kell majd fizetni a letöltésekért, azonban a játékok darabonként bruttó 800, míg a csengőhangok bruttó 250 forintba kerülnek majd. A live! támogatja az MMS küldést is.

Március elseje után ez utóbbinak a díja a legfeljebb 10 kB-os üzenetek esetében előfizetőknek 60, míg a feltöltőkártyás ügyfeleknek 75 forint lesz. Az úgynevezett nagyüzenetek (10-30 kB-ig) díja pedig 120, illetve 150 forint lesz darabonként. Graeme Millar arról is szólt, hogy jelenleg is tárgyalnak a Pannon GSM-mel, illetve a Westellel a hálózatok közötti MMS-küldés bevezetésének lehetőségéről.

A közeljövőben a Vodafone két további szolgáltatás bevezetését tervezi. Az áprilisban induló Vodafone Mail gyakorlatilag integrálja az összes hozzáférhető üzenetszolgáltatást: az SMS-től az e-mailig. Nyáron pedig a számítógépekről már jól ismert üzenőszoftverek mobilos változatát, a Vodafone Messengert indítja be a cég.

Bizakodó jövőkép

A cég várakozása szerint Európában néhány hónapon belül egymillió lehet a live! szolgáltatást igénybevevők száma. Jelenleg egyébként 380 ezren használják ezt a lehetőséget. Millar arra számít, hogy az egymilliós számhoz Magyarország is jelentősen hozzájárulhat. Szerinte másfél év múlva a Vodafone által eladott összes mobil live! készülék lesz majd.