A Leicesteri Egyetem pszichológusai 346 embert figyeltek két héten keresztül és kiértékelték zenefogyasztási szokásaikat.
A szakértők arra jutottak, hogy a zene "elveszítette az auráját", a hallgatóságot már nem izgatja az új zene felfedezése, árucikknek tekintik a muzsikát.
Fásult iPodosok
fotó: Barakonyi Szabolcs
"Könnyű elérhetősége miatt a zenét adottnak tekintik, ami nem igényel érzelmi elkötelezettséget" - értékelte a munkát Adrian North, a felmérés vezetője.
North szerint ugyanez magyarázza a Megasztárhoz hasonló műsorok népszerűségét - ezekben a közönség élőben élvezheti az előadást, szemben az "iPod-generáció" tapasztalatával.
Az internet és az mp3-lejátszók elterjedésével a zene már nem különleges vagy az életet megváltoztató dolog, hanem a mindennapi élet háttérzajává vált.
"A hozzáférhetőség és választék a zene iránti passzív attitűd elterjedéséhez vezetett" - hangsúlyozta North.